koelkast/vriezer aan WC ??

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-02 20:38
Ik heb veel gelezen over mensen die hun de koelelementen van een koelkast in het reservoir plaatsen, maar is het niet mogelijk om de buizen van een koelkast/vriezer op je WC aan te sluiten, dus dat het koelmiddel van de koelkast/vriezer dat ook over je processor heen loopt?

ik heb gezocht maar ik kon er niets van vinden, en het was maar een idee ik zeg niet dat ik het uit ga proberen. maar het leek me een leuk idee en ik wou weten wat de 'echte' tweakers ervan dachten...

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Verwijderd

zoek nog maar een keer.

'tprobleem was, bevroren water en condensatie

[search=koelkast]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:39

YellowCube

Wait...what?

prometeia heeft van dit soort systemen.
Ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen, alleen moet je wel zorgen dat je koelblok een beetje drukbestendig is.
Je zou zelfs een hele koelings-loop door je pc kunnen maken, over de verschillende componenten.

//edit mode:
ik denk niet dat bevroren water een probleem is, je maakt namelijk helemaal geen gebruik van water.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• kieltju
maar als ik zoek naar koelkast krijg ik zowat alleen mensen die het reservoir in de koelkast willen palaatsen... maar het kan wel? waarom word dit niet veel gedaan dan?

in een koelkast/vriezer zit toch koelvloeistof!

Verwijderd

mja tja, 'tzou eigenlijk wel kunnen, maar kun je dan niet beter zo'n ding kopen die dabit ook heeft ?

zo'n phase-change system
http://www.vanderhoeven.nu/dabit/phase_change/pc_index.html

• kieltju
dat ziet er wel wreed uit! :9~

maar als je je pc aansluit op een koelkast dan verbruikt dat tochheel veel stroom? is dat dan wel slim om te doen?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. Die buizen van de koelkast zijn gewoon met een gas gevuld, en als je daar dus de koeling op aan wilt sluiten zul je ook de hele zooi opnieuw moeten laten vullen..

Verder zou ik eerst eens naar het principe van een phase-change gaan kijken, dan snap je dat dit niet gaat werken :)

• kieltju
dat fase gedoe is toch het princype van een airco? dus dat je aan de ene kant warm (water?koelvoelistof?) krijgt en aan de andere kant koud?

k zal het ff lezen |:(

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, dit kan. De al eerder genoemde Prometheia en de wat oudere Vapochill zijn beide systemen waarbij de verdamper (evaporator, het element in het koelsysteem waar het vloeibare koelmiddel verdampt tot een gas en hierbij zeer veel energie in de vorm van warmte uit de omgeving opneemt) direct OP de core zitten. Het voordeel is dat extreem lage temperaturen bereikt kunnen worden. Nadeel van zo'n systeem is dat moeilijk is om zo'n koelblok te maken (hoge druk, zeer lage temperatuur) en dat het _zeer_ moeilijk is om meerdere chips te koelen (chipset, GPU + mem). Daarom heeft Dabit ook gekozen voor een 'indirect' systeem (phasechange om water/methanol-mengsel te koelen): dat is veel makkelijker aan te passen voor meerdere warmtebronnen.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

wat zou er gebeuren als je een phase changer op een peltier drukt, en dan die peltier op nog een peltier? >:)

• kieltju
???

edit:

sprry, niet veel zinnige post

Verwijderd

Dit is al vaker naar boven gekomen. Serachvraagje dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.