Toon posts:

DVD recorder codec's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er hier iemand die mij kan vertellen welke codec(s) er worden gebruikt in een DVD recorder? De enige info die bv. bij Philips op de site staat is dat er 'zoveel minuten' op een DVD-r passen. Lijkt het op bv. de stream die je met een capturekaart opvangt?

Iemand die zo'n apparaat al aan de tand heeft gevoeld?

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik denk zelf dat die gewoon de normale codec gebruikt om VOB bestanden te creeren aangezien de dvd-r ook in normale dvd spelers gelezen kan worden.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 16:42
MPEG2, de DVD standaard dacht ik zo?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:23
Gewoon MPEG2, net als normale DVD's

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
Maar de MPEG2 codec kan op meerdere manieren een DVD aanamken. Ik vind het ook zo vreemd dat het niet 100% compatible is.(of eigenlijk niet compatible met 100% van de spelers)
Volgens mij word er een soort SVCD indeling gemaakt, maar ik kan er wel naast zitten. Iemand al zo'n apparaat echt gebruikt en de files op n PC geanalyseerd? Je mag me ook n stukje sturen, dan zoek ik het zelf wel uit. *D