Toon posts:

Streperig beeld bij spellen (bottleneck of Vsync?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,
Ik heb de search functie al gebruikt, maar niets leek erop wat mijn probleem was.
Sinds ik mijn nieuwe pc heb, heb ik dikwijls met MOHAA of Delta Force Land Warrior van die horizontale strepen. Dit gebeurt vooral bij normale en snelle bewegingen.

Gezien de search opties spreekt men van een VSYNC probleem en de anderen een bottleneck probleem van de CPU en de grafische kaart.

Wat is het nu in mijn geval?!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Aan je pc ligt het niet hoor :) Gewoon even Vsync aanzetten bij eigenschappen van videokaart

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 12:15 schreef SeNTiNeL0 het volgende:
Hai,
Ik heb de search functie al gebruikt, maar niets leek erop wat mijn probleem was.
Sinds ik mijn nieuwe pc heb, heb ik dikwijls met MOHAA of Delta Force Land Warrior van die horizontale strepen. Dit gebeurt vooral bij normale en snelle bewegingen.

Gezien de search opties spreekt men van een VSYNC probleem en de anderen een bottleneck probleem van de CPU en de grafische kaart.

Wat is het nu in mijn geval?!
Lijkt me iig geen bottleneck probleem. Je hebt een van de snelste videokaarten, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Ik zou het zoeken bij de drivers of de instellingen in het spel.
Draai 3dMark eens, en kijk dan of je daar ook strepen ziet. Redelijk aan het eind is daar zoiets dat heel snel allerlei rare kleuren over je scherm gooit, en daar heb ik vaak 'strepen'. Is dat bij jou ook zo bij die game?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien effe ter info: bij MOHAA heb ik alles op 1280X1024 in 32 bits (alles op max) gezet..........
Het draait dus heel soepel, maar toch van die strepen.....
Ik zal die VSYNC eens aanzetten, misschien dat het helpt.
Jullie horen het nog van me..........

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb ook hetzelfde probleem (denk ik).
Bij een snel bewegend beeld, bijvoorbeeld een lantaarnpaal in de eerste test van 3dmark (met die auto), dan zie je dat de bv. een deel van de bovenkant van de paal steeds iets eerder en sneller beweegt dan andere delen, hierdoor komt de paal schokkend in delen voorbij. in andere bewegende oppervlakken zie je ook dat het beeld in strepen voorbij komt. Zelfs met vsync aan blijft dat zo.

30.82 en 41.09 drivers geprobeerd, die laatste zijn bijzonder instabiel. Nieuwste via4in1 drivers. Verder WinXP en Athlon 1600+ met 512MB geheugen en een Asus V8420 Deluxe. (Ti4200). Resolutie is 1024x786 op 85Hz en 32bits kleuren.
Ik heb al zitten rommelen met div. instellingen, maar die strepen blijven.

(De boel is wel overgeklokt op een 150MHz fsb, maar ook wanneer ik dat terug zet blijft het beeld in strepen/blokken voorbij komen. Asus V8420 draait overigens ook goed op 300/650)

[ Voor 12% gewijzigd door BounceMeister op 26-12-2002 17:49 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

er nog iemand met hetzelfde probleem.. ook image-tearing.. ik had het bijna opgelost
maar nu gaat z'n grafische kaart "ghosten".. trailen.. hoe je het ook noemt..

hier het [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/678337"]draadje[/url]

kortom: kunnen jullie (de videokaart guru's) hieruit komen??

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1