Toon posts:

Kwaliteit highspeed brandcd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand van jullie ook problemen met de huidige CDR's?

Ik heb het idee dat de 24x CDR's niet goed op oudere CD- DVD-spelers draaien. Voorheen gebruikte ik de Silver Premium range van Philips welke perfect zijn voor audio gebruik in bijvoorbeeld je auto. Totaal geen hicks, de cd deed het altijd goed. Nu ik de nieuwe Philips of SOny CDR's gebruik ervaar ik dat de ze sneller overslaan of soms moeite hebben met het afspelen. Hiermee bedoel ik dat de muziek soms voor een seconde of 3 een beetje gescrambled uit de speakers komt.

Ik heb het op verschillende burnspeeds geprobeerd waaronder op 2x maar geen succes. Hetzelfde heb ik met SVCD's op mijn standalone DVD-speler. Soms wil dat ding ze niet eens lezen!

Iemand hier ervaring mee?

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:28
Probeer eens Tanyo Yuden cd's (vast niet correct gespeld maar toch). O.a. Parrot gebruikt deze fabrikant voor zijn cd's dat schijnen de beste te zijn die "bestaan".

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:51

markvt

Peppi Cola

wel met label taiyo yudens nemen anders zijn ze zeer brak van kwaliteit

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Ik gebruik zelf Taiyo Yuden cdr's, heb daar hele goede ervaringen mee. Van de 800 Taiyo Yudens die ik gebrandt heb zijn er maar een stuk of 10 mislukt, waarvan de meeste door mijn eigen schuld :o..

Toevallig waren de oude Silver Premium cd's gewoon Taiyo Yudens...

• Overspeed
  • Nu online
High-Speed CD-R media getest: http://www.tweakers.net/nieuws/22176
Het blijkt dat de resultaten bedroevend slecht zijn: 32x en 40x schijfjes van Verbatim, Philips en Fujifilm genereerden allen tientallen tot honderden errors per seconde tijdens schrijven. Ook E22 en E32 errors traden in sommige gevallen op (onherstelbare fouten).
Geef mij maar weer die 16x Philips Silver Premium CDR's... (maar die worden helaas niet meer gemaakt :( )

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
Zelfs de Mitsui's zijn tegenwoordig bagger.
De 24-speed CD's die ik hier heb liggen zijn op mijn 12-speed Plextor niet op 12-speed te branden.
De oude Mitsui's die maar 12-speed certified zijn, werken prima, net als een tube That's Write die ik hier heb liggen.

Mischien een inkoop-actie beginnen om de trage recordables terug te krijgen >:)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:54
Probeer anders eens de 40-speeds van Mitsui, die worden op de site van Plextor aanbevolen.

Ik gebruik al jaren Mitsui (spijtiggenoeg nog steeds op 6X :'( ), en heb er nog nooooit problemen mee gehad!!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb goede ervaring met de 40x DataTrack CD-R's, heb een spindeltje gehaald en brand ze op 40x en nog geen coaster en weinig c2 errors !

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
De oude Philips Premium Silvers (Made in Japan) waren Taiyo Yudens. Dan zijn ze overgeschakeld naar Mitsui Toatsu (Made in Europe), en die waren toch minder goed dan de Taiyo Yudens.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 15:50 schreef Snikker het volgende:
Ik heb goede ervaring met de 40x DataTrack CD-R's, heb een spindeltje gehaald en brand ze op 40x en nog geen coaster en weinig c2 errors !
Datatrack? Kan je die ook in Nederland halen ergens?

• Overspeed
  • Nu online
Op maandag 24 juni 2002 23:16 schreef GeenProbleem het volgende:

[..]

Datatrack? Kan je die ook in Nederland halen ergens?
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=&Query=datatrack

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Snelle disc's moet je nooit op een lage snelheid branden.

Ze zijn zo snel omdat de "die" (het organische materiaal) gevoeliger is bij de snellere cd's.

Ga je langzamer branden dan eigenlijk de bedoeling is, dan krijg je JUIST fouten omdat de laser te lang op 1 plek blijft hangen.

Daarom staat er vaak 16-24x e.d. op de verpakking.
Sommige cd's geven zelf door aan de brander dat ze niet langzamer gebrand moeten worden.

Lullig dus als je een 4 of 8 speed brander hebt!

Er was laatst een test van high speed cd's tot 40x...de test was echt schrikbarend!
Alle cd's fikten erg veel fouten, waarvan er 2 v.d. 4 gesteste onherstelbare fouten hadden!
Dat is dus hetzelfde als een dikke kras.

Onbetrouwbaar dus.
Pagina: 1