Van ASP naar PDF

Pagina: 1
Acties:

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 13:40
Ik ben nu al een tijd op zoek naar een oplossing om ASP pagina's direct vanuit de browser om te kunnen zetten naar een PDF bestand.

Oftewel, bezoeker klikt op PDF link, en er wordt op dat moment een PDF bestand gecreeerd van het ASP bestand.

Ik heb al veel programmaatjes geprobeerd, maar geen van allen zijn echt goed, bovendien erg duur.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Pay peanuts get monkeys !

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 23:23
Lijkt me niet mogelijk.

Je hebt zowieso Adobe Acrobat nodig om van een InDesign (of zelfs ATM bestand bijvoorbeeld) een PDF te maken. Dan moet je dus op de webserver software gaan installeren wat on-the-fly een PDF genereerd.

1. Die software is er nog niet van Adobe, 2. Onmogelijk dus :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Is dit niet iets voor /14?

En adobe heeft dat wel. Je kunt op hun website word documenten converteren naar PDF.

Er zijn ook andere PDF converters maar die halen het kwalitatief niet bij die van Adobe.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Idd Yogho en dat gaat altijd in goed overleg met de modjes daar. Verzoek aan de topicstarter vanuit de buren om even duidelijker te melden wat je al hebt geprobeerd.

[W&G]---> [PW]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PDF's kan je on-the-fly genereren. Zoek maar op GOT op PDF PHP, dit is namelijk een PHP-extensie die daar voor zorgt. En ik denk dat als je op je ASP-capable server PHP installeert, je praktisch gratis klaar bent. Je roept vanuit ASP je PHP'tje aan; laat deze de aanroepende (referrer)-ASP parsen en uitpoepen als PDF. Zeer mogelijk, in zeer weinig tijd.

[edit]
en willem169: mijn Adobe Indesign 2.0 spuugt toch echt PDF'jes uit, in alle smaken die beschikbaar zijn!

• Willem
  • Laatst online: 04-09 23:23
Yogho:
En adobe heeft dat wel.
Je kunt op hun website word documenten converteren naar PDF.
Ja, Word != ASP

Lijkt me in ieder geval ook redelijk zwaar voor de webserver waar zo'n soort distiller op gaat draaien. Stel dat die nou -even uitgaand van het ergste geval- 300 PDF-requests per minuut krijgt? Dat zijn er 5 per seconde. Dat vergt aardig wat CPU/performance namelijk...

[sub]/edit * Willem willem169 moet het nog maar zien...[/sub]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 14:12

André

Analytics dude

Op maandag 24 juni 2002 12:12 schreef willem169 het volgende:

Ja, Word != ASP
Weet ik, maar daar bedoel ik mee dat zoiets dus wel bestaat. En dat je dus van asp output ook wel een PDF kan bakken. ;)

Verwijderd

Er zijn printerdrivers die dmv de Apple postscript printerdriver en een open source postscript -> pdf converter ieder geprinte page naar pdf converteren. Dit is wel wat lastig, want juist vanuit asp iets printen en wel een document is dus iets dat je niet 1 2 3 doet. Er zullen ook uiteraard commerciele COM objects zijn die documenten naar pdf omzetten, ik zou zeggen: google :)

(hier een voorzet: http://www.websupergoo.com/abcpdf-1.htm)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

heb je al gegoogled? volgens mij nl niet
http://www.devasp.com/Search/default.asp?c_id=543 en zo nog veel meer met als search string (ja heel ingewikkeld) "asp to pdf"

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://www.pdflib.com/

PDFlib: A library for generating PDF on the fly
PDFlib is the premier software component if you want to generate PDF on your server, convert text and graphics, or implement PDF output in your own products. With PDI (PDF import library) you process existing PDF documents

Uit eigen ervaring: absolute aanrader. Voor PHP een gratis versie te vinden, voor ASP (com-object) is het dokken geblazen.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik weet niet hoe je nu aan je content komt, maar als je je webpagina's ook opbouwt aan de hand van XML content dan is het misschien leuk om eens naar XSL-FO en Apache's FOP te kijken...

• Dennis
  • Laatst online: 12:35
Heej, das handig tomato!
Thanx voor de tip! :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ddc: Heej, das handig tomato!
Dingen als SVG en FOP zijn erg yummie idd :9
Thanx voor de tip! :)
Graag gedaan ;)

Verwijderd

Dit is mogelijk. Zo ie zo via PHP en JSP waarom zou het niet via ASP kunnen.
Pagina: 1