Toon posts:

Internet-snelheid limiteren

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij ons thuis een netwerkje (Hub en WinXP+All Aboard) nu heb ik de server op mn kamer en mn zus een client. Nu wil ik de snelheid van mn zus limiteren, bestaat hier een programma voor? Het gaat erom dat ze zegmaar max 10kb gaat ofzo zodat ik gewoon kan CS'n als ze aan t downen is en niet met enorme lag zit.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 11:53 schreef TheHolyOne het volgende:
Ik heb bij ons thuis een netwerkje (Hub en WinXP+All Aboard) nu heb ik de server op mn kamer en mn zus een client. Nu wil ik de snelheid van mn zus limiteren, bestaat hier een programma voor? Het gaat erom dat ze zegmaar max 10kb gaat ofzo zodat ik gewoon kan CS'n als ze aan t downen is en niet met enorme lag zit.
SMIEGT hoe durf je :P
:D
Met een HUB :?

[modem]->[hub]->[2 pc's]?
Dan moet je een limiter op je zus haar pc plaatsen :)
www.google.com en zoek maar om internet speed limiter
Try :D
of deze manier?
[modem]->HOST->ANDERE PC
Dan kan je met een stukkie software je netwerk kaart limiteren :)

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik neem maar even aan dat je de snelheid op de server wilt limiteren, niet op de hub of iets dergelijks (want dat wordt vrij moeilijk).

Onder Linux is dit vrij eenvoudig te doen, maar onder Windows wordt het lastiger - er zijn daar wel via Google tooltjes voor te vinden.

Zie ook [topic=165892] :).

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op dit moment zijn er 2 3 oplossingen voor je.
Traffic shaping onder linux. Ik heb hier nog niet de tijd voor gehad om er naar te kijken, maar het kan zeer goed heb ik gelezen.

Der is er 1 een tweaker heb die gemaakt. Staat hiero.
[topic=505923/1/100]

Het werkt van mijn kant totaal niet en zit nog vol met bugs, maar hij gaat de goede kant op.

En dure routers zullen het kunnen ea. cisco's.

Overigens is dit vaker langs geweest
[topic=481831]
[topic=447515]
[topic=380630]
[topic=450091]
enz..

Verwijderd

Mjah lijkt me wel duidelijk.

Dit topic is gesloten.