Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

<iframe> vs. <layer>

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb het volgende probleem. Ik heb de volgende source:
---------------------------------------------
<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR="#FFFFFF" topmargin="0" leftmargin="0" marginheight="0" marginwidth="0" scroll="no">
<table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0">
<tr>
<td colspan="2" align="left" valign="top">
[img]"images/top.gif"[/img]</td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top">
[img]"images/left.gif"[/img]</td>
<td align="left" width="898">
<p>   
<iframe scroll="auto" width="570" height="47%" src="url.htm>
<frame scroll="auto" width="570" height="47%" src="url.htm">
</iframe>
</td>
</tr>
</table>

</BODY>
</HTML>
---------------------------------------------

Omdat ik gebruik maak van een <iframe> doet de pagina het niet in Netscape. Nu is mij verteld dat ik dan de <layer> tag moet gebruiken.. en om een of andere manier dan ook een externe pagina af kan beelden.
Ik heb alleen geen idee hoe...

Wie kan mij op weg helpen?

Alvast bedankt!

Hoekie

Verwijderd

Het is redelijk simpel: de layer tag is gelijk aan iedere andere tag dus: <layer></layer> alles wat je er tussen zet (tekst, img-tag whatever) komt boven de 'dragende' pagina te zweven. als je een externe html pagina wilt afbeelden dan kan je dit doen: <layer src=externhtml.html></layer>
er is alleen een meervoudig nadeel: je moet de positie en grootte van de layer nog bepalen dit kan met pixels en procenten:
top=blabla afstand van de layer tot aan de bovenkant van de pagina
left=blabla afstand van de layer tot aan de linkerkant van de pagina
width=blabla spreekt voor zich
height=blabla idem
je kan de layer ook benoemen met id=blabla en daarmee kan je alle vorige dingen ook nog veranderen.
ook kan je de layer een achtergrondkleur geven, met bgcolor=blabla. Nou ja, ik denk dat ik wel genoeg geluld heb over layers, veel succes!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:06

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dan vergeet je even te vermelden dat LAYER en iLAYER geen W3C conforme tags zijn en IFRAME wel, mozilla ondersteunt dus wel IFRAME (misschien ook nog wel Layer, maar de kans dat deze ooit nog overgenomen worden door andere browsers is 0,01%)
zou dus uitgaan van IFRAME evt met een javascript dit checken en bij netscape tot 4# dit vervangen door LAYER, tja 3 browsers kennen dat niet, maar igt aan je doelstelling, wil je de site bruikbaar maken voor 95% of 99% van je bezoekers

edit:
met mozilla doel ik op mozilla 5, gecko ofwel etscape6, hoe je het ook wil noemen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen