Daar ik mijn stagebegeleider helemaal gek heb gemaakt van Linux
wil hij graag een intranet server op Linux met een Hardware RAID. de RAID controller is de FastTrak100 TX4.
de bedoeling is 4x een 120 GB schijf erin te plaatsen met raid 0,1.
Ik heb de Drivers voor Linux gevonden maar zie daar dat de ondersteuning alleen voor Redhat 6.2/7.0 en 7.1 is.
zou dit betekenen dat er nog niet getest is op 7.2/7.3 of dat het daar weer helemaal anders gaat en er daarom ook weer andere drivers voor nodig zijn? dus is het de moeite waard om dit zelf te proberen?
ik de drivers dus gedownload en de readme gelezen en daarin staan nog een aantal (voor mij) niet duidelijke zaken:
nog even een quote van de promise site zelf over de kaart in kwestie:
de bedoeling is 4x een 120 GB schijf erin te plaatsen met raid 0,1.
Ik heb de Drivers voor Linux gevonden maar zie daar dat de ondersteuning alleen voor Redhat 6.2/7.0 en 7.1 is.
zou dit betekenen dat er nog niet getest is op 7.2/7.3 of dat het daar weer helemaal anders gaat en er daarom ook weer andere drivers voor nodig zijn? dus is het de moeite waard om dit zelf te proberen?
ik de drivers dus gedownload en de readme gelezen en daarin staan nog een aantal (voor mij) niet duidelijke zaken:
wat is nou eigenlijk een "enterprise kernel"?If you would like to boot with FastTrak driver on RedHat .0/7.1 "enterprise", the kernel will NOT accept it. The FastTrak driver does not yet support the "enterprise" kernel. Please change default booting label to "linux up" or "linux smp".
wederom zijn verdere kernels niet getest, of zou het gewoon niet werken? dus is het de moeite waard om dit zelf te proberen?1.2 Support List
Red Hat 6.2 (2.2.14-5.0)
Red Hat 6.2-OEM (2.2.14-6.1.1)
Red Hat 7.0 (2.2.16-22)
Red Hat 7.1 (2.4.2-2)
nog even een quote van de promise site zelf over de kaart in kwestie:
4-channel ATA RAID 0+1, 1, 0 Controller
The ultimate option for small office/home office and professional workstations needing Ultra ATA/100 drive performance and economy. FastTrak100 TX4 for 66MHz and 33MHz PCI bus motherboards offers the power and flexibility of four independent data channels for up to 4 drives. Create RAID 0+1 arrays that really fly complete with hot swap support, huge storage capacity, and 24x7 fault tolerant data protection for your entry-level servers. Works with optional SuperSwap hot swap chassises to let user replace drives without shutting down the server or PC under RAID 1 or RAID 0+1. Easily manage, maintain, and monitor the array(s), controller card, and optional enclosures using the included FastCheck GUI.