MPEG2/DVD decoder card

Pagina: 1
Acties:

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Hallo,
Ik ben mijn TV-out zat! Heeft altijd wat. Ik heb een Aopen DVD speler. Kan ik daar gewoon zo'n DVD decodercard van Creative voor gebruiken om DVD's op TV mee te kijken?
En ik zou graag weten hoe dat werkt. BV je stopt een DVD in de DVD rom en dat kaartje ziet dat ofzo en stuurt het signaal naar de TV ipv de monitor? Of moet ik net als met gewone TV-out 10 muisklikjes uitvoeren?

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 14:26

Stefano

Ondertitel Not Found

Je kan de Creative DXR3 of H+ inderdaad met elke DVD speler gebruiken. Als je een DVD in de speler legt start de DVD speler software en geeft het het signaal door naar de TV of monitor zoals jij dat ingesteld hebt.

• Pino64
Bedankt!!!!
Oops, weer wat vergeten te vragen:) Kun je de DVD dan ook in de achtergrond kijken? Dus DVD beeld op TV en iets anders op de monitor, bv. een screensaver op de gewone standaard resolutie en frequentie, zonder dat hij op 50 Hz wil en uitgaat net als de gewone TV-out.

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 17:06

Scraper

ErikJ

Ik heb zon hollywood plus kaartje en daar kan dat inderdaad bij. Ik geloof dat die creative ook van die kaartjes gebruikt, weet het niet zeker.

Verwijderd

Ik heb die Creative Encore set, en je kan inderdaad DVD kijken op je TV, en op je monitor heel wat anders.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pino64 ;

Je kan idd gewoon een DX3 of een H+ erop hangen. Ik heb zelf alleen ervaringen met de H+ , maar ga ervan uit dat de creative kaart net zo werkt.
Wat je dus doet is het volgende.
Je schaft het kaartje aan en dout deze in een PCI slotje.
Eventueel lus je het e.e.a. van de DVD door naar de kaart of SB om audio te kunnen draaien enzo.
Vervlgens zit er een kabeltje bij . Met aan de ene kant een VGA aansluiting en aan de andere een PS/2 achtige .
De VGA kant doe je op de videokaart, en de andere kant gaat in de H+.
Vervolgens sluit je je moni aan op de H+ kaart.
Vervolgens draai je de meegeleverde software als je er een DVD in dout.
Misschien een beetje overdone, maar het moge duidelijk zijn dat je alleen met de bijgeleverde software gebruikj maakt van de kaart. Als je bijv. WinDVD 2000 opstart, zal deze niet je kaartje gebruiken.
Het TV out is bij de H+ helemaal makelijk, gewoon op het controlpanel (waar start,stop puze enzo zitten) op een knopje klikken en hij draait meteen TV out.
Tipje: als je met scarts gaat doorlussen naar video's en die weer naar TV's enzo, adviseer ik je om meteen de MacroVision patch te installen. Waar je die vandaan haalt zal niet zo moeilijk zijn.

Suc6
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

• Pino64
Bedankt mensen!!!!! Ik ga er dus 1 kopen, ben toch al koopziek:) Lijkt me veel toffer dan de TV-out wat op de Voodoo 3 zit.
Pagina: 1