Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
De code invoeren in een .doc bestand en dan zoeken > vervangen > hele document.
Omelette du fromage!
is een optie, zelf gebruik ik altijd: http://www.sausage.com/supertoolz/multifind.htmlOp maandag 24 juni 2002 11:06 schreef Dxta het volgende:
De code invoeren in een .doc bestand en dan zoeken > vervangen > hele document.
Heeft een aantal voordelen, je kunt meerdere files in 1x laten doorzoeken op termen, een backup maken van het origineel, etc
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Verwijderd
Wil je in 1x de alle fonts in veel bestanden vervangen? In dat geval lijkt mij een goede teksteditor met replace (indien nodig met regular expressions) de beste optie. Bijvoorbeeld Code-Genie (is nog freeware ook). Moet je handmatig allerlei verschillende lettertypes veranderen, dan lijkt mij een HTML-editor beter. (Daar heb ik weinig ervaring mee.) Met een word-document zou ik uitkijken, vaak wordt de HTML een beetje een rotzooi na conversie.
Waarom geen CSS als ik vragen mag? Werkt bij bijna iedereen tegenwoordig. Op een aantal versies van Netscape werkt CSS wel en <font face=...> niet...
Waarom geen CSS als ik vragen mag? Werkt bij bijna iedereen tegenwoordig. Op een aantal versies van Netscape werkt CSS wel en <font face=...> niet...
ultraedit kan zoeken in meerdere bestanden tegelijk zonder dat je die eerst hoeft te openen, dus gewoon een directory opgeven en klaar. Is wel wat eng, je moet wel zeker van je zaak zijn. Bestand wordt geopend, zoek en vervang wordt uitgevoerd en het bestand wordt weer opgeslagen, zonder
'weet u het zeker'-tje.
'weet u het zeker'-tje.
"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"
Thanx.. ik gebruik zelf editplus daarmee kan ik ook zoeken/vervangen is een hele lijst bestanden.
Ook ondersteund deze reguliere expressies alleen ben ik daar niet zo held in.
Ook ondersteund deze reguliere expressies alleen ben ik daar niet zo held in.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Verwijderd
Maak een nieuwe directory en kopieer alles daarin. Ga dan proberen met je editor. Als het mislukt kan je alles weggooien of opnieuw erheen kopieren... scheelt een hoop stress.
Verder: het leren van regular expressions is denk ik de beste tijdsbesteding die ik gedaan heb. Het is niet zo heel ingewikkeld (middagje leren ofzo) maar als je het beheerst heb je een ongelooflijk krachtig middel in handen om teksten te bewerken/converteren in korte tijd.
Verder: het leren van regular expressions is denk ik de beste tijdsbesteding die ik gedaan heb. Het is niet zo heel ingewikkeld (middagje leren ofzo) maar als je het beheerst heb je een ongelooflijk krachtig middel in handen om teksten te bewerken/converteren in korte tijd.
Met DreamWeaver kan dat ookOp maandag 24 juni 2002 11:08 schreef Renegade het volgende:
[..]
is een optie, zelf gebruik ik altijd: http://www.sausage.com/supertoolz/multifind.html
Heeft een aantal voordelen, je kunt meerdere files in 1x laten doorzoeken op termen, een backup maken van het origineel, etc
Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt
Ik heb toch besloten om voor css te gaan.. dus nu moet ik alle <font bla bla bla></font> tags zien te verwijderen zonder de tekst daartussen.
Weet iemand daar misschien nog een handig foefje voor?
ja replace <font> met niksOp dinsdag 25 juni 2002 14:31 schreef DeathKnight het volgende:
Ik heb toch besloten om voor css te gaan.. dus nu moet ik alle <font bla bla bla></font> tags zien te verwijderen zonder de tekst daartussen.
zo krijg je hem weg en blijft de text staan
Pagina: 1