[W2K SBS] Web publishing Rule voor OWA

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 11:33

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Onze OWA werkt alleen als ik een WEB publishing rule aanmaak met Any destination en Any request. Volgens mij gooi ik dan te veel open...

Ik heb een destinationset aangemaakt met een IP nummer en niet met een domein naam (wij hebben (nog) geen website.

Je moet toch ook gewoon een IP nummer (ik heb ons vaste IP adres bij de ISP ingevuld) kunnen invullen in een destination set? Of moet je een ander IP adres invullen?

Quod licet lovi, non licet bovi

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Denk niet dat je OWA wil beperken met een ip nummers.

Het is bedoelt dat mensen van buiten hun mail ook kunnen lezen op de exchange server zonder gebruik te maken van PoP.

Jij weet toch niet welk ip adress al je werknemers thuis hebben?

Beveiliging voor OWA hebben wij hier met SSL gedaan.

There is no art to find the minds construction in the face

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel.

Als ik mensen toegang wilt geven tot OWA op onze exchange server dan geven ze thuis in IE [IP adres]/exchange/[user] op en dan komen ze in OWA terecht maar dat werkt alleen als ik een Web Publishing rule aanmaak die volgens mij veel te veel toestaat.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Predator

Suffers from split brain

Dit is dus al topic nummer 3 van jou...
Jij hebt dus echt http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q290113 nog niet duidelijk doorgenomen (hoewel je dit beweert).

Er staat letterlijk in hoe je die webpublishing rule aanmaakt en dat is NIET any dest to any source :z

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Predator

Suffers from split brain

Weer open na mailtje :)
Topicstarter meldt dat bovenstaande oplossing reeds geprobeerd is en niet werkte.

[edit] typo

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Mijn dank is groot :)

Nog even voor de duidelijkheid:

volgens MS moet je je domeinnaam opgeven in de destination set. Wij hebben wel een domeinnaam maar nog geen website dus gebruik ik het vaste IP adres wat wij van onze ISP gekregen hebben. Zijn er mensen die het ook op deze manier gedaan hebben? Om een of andere vage reden krijg ik dan alleen "loading....."in beeld.

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
*kick* :o

Zijn er geen gebruikers van OWA op GoT te vinden?

Verwijderd

Jawel, ik gebruik het ook.

Ik snap het probleem niet echt. Zet gewoon poort 80 open, (TCP, 80, inbound) en dan zou het moeten werken.

Weet niet of je Exchangeserver op dezelfde server als ISA draait, zo nee, dan ook even een server publishing rule aanmaken die poort 80 forward naar je Exchangeserver.

Succes. :)

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Port 80 staat open...ik heb ook een rule aangemaakt alleen wil de in de in dit (http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q290113) artikel genoemde Web Publishing rule niet werken.

Ik denk omdat wij geen URL (bv http://gathering.tweakers.net) maar alleen een IP adres hebben (213.xx.xx.xx) waardoor we de exchange server via het web kunnen berijken dat de desitnation set niet werkt maar zeker weten doe ik het niet.

Duidelijk?

Oja...we draaien een SBS server dus staat Exchange op de zelfde server als ISA...

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
wat krijgen de thuisgebruikers voor melding als je die rule niet aan zet ? het je wel de juiste routering op je server (dus ook IP nummer van de server in de lijst) wat is je domain naam van de server ?

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Tja...goede vraag...zit nu op m'n werk dus kan ik dat ff niet testen. Volgens mij gewoon een 404 - pagina niet gevonden.

We hebben (natuurlijk) wel een domeinnaam op de server (weet alleen niet of het zo'n goed idee is om hier te posten).

In de destination set heb ik niet onze domeinnaam ingevuld maar het vaste IP adres wat we van onze ISP gekregen hebben. Dit is toch ook de bedoeling?

dus: 213.xx.xx.xx/exchange* etc.

Wat bedoel je eigenlijk met de juiste routering? Moet ik in de destinationset naast ons vaste IP adres nog een destination opgegeven? Is het dan ons domeinnaam, het IP adres van de WAN kant of het IP adres van de LAN kant?

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
ik zit nu ook op de zaak... a.s. dondedagavond zit ik achter een server waar het hele zaakje op werkt (heeft me ook veel uitzoekwerk gekost). Kan ik je dan mailen ? dan lopen we effe alle settings door..

Wat ook kan is dat je email adressen niet goed staan en daardoor is er geen toegang tot de mailboxen.. bv:

je local domain = ABC maar je mail adres van je gebruikers = ABC.NL als je dan remote in je mailbox wil komen via ipadres/exchange/user gaat het fout (404) hij zoekt dan op bv piet@abc.nl terwijl je useralias binnen exchange piet@abc is(dus zonder .nl) ... kijk maar effe bij een willekeurige gebruiker wat er staat bij exchange mailadres.. als het idd anders staat dan je local domain moet je effe een extra mail adres maken met het volledige verhaal dus piet@abc.nl

• MrDry

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik heb donderdag avond jammer genoeg een afspraak dus dat wil helaas niet lukken...een andere keer zou geweldig zijn. :)

Wat betreft de emailadressen. Die staan volgens mij wel goed. Onze volledige domein naam (onder W2K en XP) heeft ook de .nl extensie net als onze mailadressen. (op de NT stations uiteraard niet maar dat lijkt met niet van toepassing)

Pagina: 1