Toon posts:

Voortdurend problemen met twee identieke schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had reeds een maxtor 740DX (UDMA 133) 80 gig harde schijf en had onlangs een tweede erbij gekocht om RAID te kunnen installeren (ASUS A7V133). Toch eventjes gekozen om er in ULTRA 100 te laten staan. Zowel in win98SE als in XP blijf ik problemen houden. Internet explorer geeft voortdurend foutmeldingen terug dat het afgesloten moet worden. Heb alles clean geinstalleerd en het probleem is pas opgaan treden na de aanschaf van de tweede harde schijf. Is het systeem te snel geworden? Had ook al de patch voor win98 SE mbt het afsluiten gedownload, maar nog steeds hetzelfde.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. Wazig, maar door een 2e hdd te gebruiken wordt je systeem normaal gesproken niet instabiel..

Misschien een te lichte voeding? (check je voltages eens?)

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een 300 watt voeding in en het systeem valt verder niet uit. Ik krijg dus nu steeds van die meldingen : 'Internet explorer heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten' daarna gaat het weer verder. Dit alles na de tweede installatie van de schijf. Om even terug te komen op het voltage, hoe check ik dat en wat kan ik eraan doen?

Verwijderd

voltage check met bv: speedfan of mbm :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En je hebt helemaal niks gedaan aan de tweede harddisk ten tijde van de Internet Explorer foutmeldingen? Indien je de swapfile op desbetreffende harddisk hebt gezet, dan zou het heel goed kunnen dat de schijf niet helemaal oké meer is.

Anders zijn die foutmeldingen eerder te wijten aan brak geheugen. Misschien heb je tijdens het plaatsen van de schijf tegen een geheugenreepje aangestoot, waardoor deze niet meer lekker in haar slotje zit.

Verder kun je de voltages gewoon in de BIOS checken of anders met behulp van software, zoals MBM :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens naar dat geheugen kijken, ik kan me herinneren dat ik ertegen aan gekomen ben. Waar haal ik het programmaatje MBM vandaan en eventueel ook een geheugencheck programma?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. Het woord "MBM" uit mijn laatste post is echt wel een linkje..
Pagina: 1