Toon posts:

Wat is de beste fotoprinter?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een printer kopen om foto's te printen van mijn digitale camera. Ik had een HP psc 950 op het oog (vanwege de mogelijkheid om Smart cards rechtstreeks te laten lezen) maar nu lees ik in de nieuwste Computer Totaal dat die Foto RetIII techniek verouderd is.
Wat is volgens jullie momenteel de beste fotoprinter?

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
EPSON EPSON EPSON :9

ik heb nu een HP 980cxi
maar de epson foto die ik 2 jaar terug had maakte nog
betere foto prints

Verwijderd

ik zou voor de Epson 895 gaan ongeveer 200-250 euro.

als je het geld er voor over hebt eventueel de Canon S 900 400-500 euro.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik zit zelf te denken aan een Epson Stylus 810.
145 euro.. Is dat geen goeie?

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Ik heb de Epson Stylus Photo 870 en de Epson Stylus Color 880 hierzo staan

Printen allebei perfect. Ik vind Epson toch de beste printers op prijs/kwaliteit verhouding.

Verwijderd

Wat is de hoeveelheid die je ermee wilt gaan printen.

Als je echt heel veel foto's wilt printen (profi) en je hebt een niet al te strak budget, dan is de Xerox Phaser 860 een retegoeie printer. Werkt met Solid Ink.

Kosten zijn wel dik €3000 *D

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

een HP deskjet 5550 of 3820 (opvolger van de 920c) met Photoret IV technologie
?

Alleen:           DE GROETJES

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik heb een Epson 810 en ben er heel tevreden mee.
Relatief goedkoop ook nog.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:36
Tis dat ik nooit foto's print en dat ik een HP Deskjet 1600CM heb, anders zou ik allang een Canon printer uit die S-serie gekocht hebben.

Voordelen canon:
- gescheiden patronen
- Koppen los te vervangen
- goedkope inkt
- makkelijk na te vullen

Voordelen Epson:
- :9~ kwaliteit

Nadelen Epson:
- meestal alles in 1
- Koppen vast in printer
- Moeilijk navullen

Voordelen HP:
- Ehm? zijn die er?

Nadelen HP:
- Dure patronen (hoor ik hier 75 euro voor een kleurenpatroon?)
- Geen gescheiden inkt
- inktstatus die aangeeft dat patronen leeg zijn, maar die nog halfvol zijn. Wil niet meer printen dan :r
- Bij elk patroon een nieuwe kop, kunnen vaak wel 5 vullingen mee

Ofwel: ik zou persoonlijk voor een Canon gaan, die dingen zijn echt heel goed :)

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik heb laatst in een of ander foto-vakblad ook weer een ontzettend lovende kritiek gelezen op de S900.

Misschien dat de S800 wel een geschikte printer voor je is, want aangezien er nu al weer opvolgers van dit model zijn, verwacht ik dat ie al wel iets in prijs zal zijn gezakt. De resultaten van deze printer zijn echt mooi en volgens mij kan ie ook randloos printen (maar dit zou je ff op de site van Canon na kunnen kijken).

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, het gekke is dat de opvolger van de S800, de S820 stukken goedkoper is dan de S800 (volgens pricewatch). Jammer dat deze modellen niet de mogelijkheid hebben om een smart card in te voeren zodat je zonder tussenkomst van de computer kunt printen. Daarvoor moet je zijn bij de S820D, die dan meteen 150 EURO duurder is, en alleen compact flash accepteert.

Verwijderd

Ik heb zelf met de Canon S820D gespeeld, en die bevalt me heeeel erg goed, hele mooie foto's. Van nature ben ik gecharmeerd van Epson, gewoon vanwege de kwaliteit. Nu zag ik laatst dat die ook al printers hebben met gescheiden kleurpatronen net zoals Canon, alleen zijn die bijna niet meer na te vullen.

Voor HP zou ik niet gaan, gewoon omdat de inkt zo duur is, en zoals er gezegd is dat het ook nooit helemaal op gaat.

Ik zou zeggen, ga voor een Canon, want de kwaliteit is gewoon goed, hij is snel en de prijs is ook wel te doen.

Laats was ik trouwens bij een demonstratie van Canon en daar werd me verteld dat de S200, en S300 ook goede foto's kan printen, en ik heb foto's gezien die er ook goed uit zien.

Het verschil met de duurdere Canon's is dat het inkt 1 blok is, en dat bij de duurdere 2 kleuren foto inkt er extra bij zitten om bijvoorbeeld de huidskleur mooier te maken.

Verwijderd

Canon zou ik nooit kopen: garantie is knudde..... Huisgenote heeft dat ding naar hoofddorp moeten sturen en was hem 2 maanden kwijt :( (Is normaal schijnt)

Hoe zit het met indrogen van inkt voor de verschillende merken?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigenlijk de fotoprint kwaliteit van de all-in-one's?

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:21
In de computer totaal staat een test van verschillende fotoprinters, misschien kan je daar wat wijzer uit worden www.computertotaal.nl

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op maandag 24 juni 2002 15:35 schreef gve het volgende:
Canon zou ik nooit kopen: garantie is knudde..... Huisgenote heeft dat ding naar hoofddorp moeten sturen en was hem 2 maanden kwijt :( (Is normaal schijnt)

Hoe zit het met indrogen van inkt voor de verschillende merken?
2 maanden je printer kwijt zijn is echt niet normaal. De standaard reparatietijd is 10 werkdagen.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:24
Alleen jammer dat ze in de computertotaal de 'spiksplinternieuwe' photosmarts hebben getest die deze maand worden vervangen door nieuwe modellen die photoret IV ondersteunen. Maar goed, van computertotaal kun je zoiets verwachten natuurlijk.... :P

Verwijderd

de nieuwe printers van hp komen eens dezer dagen uit.
zijn leuke opvolgers van de 920, 940 en de 960 serie.
qua kwaliteit is hp altijd al goed geweest.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:24
960C blijft, maar word in prijs verlaagd..... :)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 20:19 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

2 maanden je printer kwijt zijn is echt niet normaal. De standaard reparatietijd is 10 werkdagen.
binnen 10 werkdagen inderdaad, meestal zelfs sneller :P

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13
Epson is een stukje beter dan de huidige HP printers met foto's. Maar zuipen meer inkt en zijn meestal langzamer.
Ik weet niet hoe het zit met die nieuwe techniek van HP (dus de opvolgers van de 900 series).