PowerVCR en Hauppage 620x480?

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
hoi, ik ben eens wat aan het experimenteren met het opnemen van tv op mijn computer, maar alles gaat goed, totdat ik naar een resolutie ga van 640x480. op dat moment begint het beeld een beetje te scrambelen.....en krijg ik dus strepen door mijn beeld heen...

is er iemand die weet wat ik hieraan kan doen?
thanx

Verwijderd

tv's hebben superkut resolutie. Daarom is X-box ook kut, minder 640*480 resolutie. Daarom lijkt X-box snel, maar je GeForce4 zal minstens 10x zo snel zijn.

Terug ontopic, daarom moet je naar tv-resolutie. Exacte getallen weet ik niet.

• Bartez
tja...op zich neemt hij alles goed op in die resolutie, maar hij geft er af en toe zo'n scrable doorheen....

ik wil namelijk de parachutesprong van mijn zusje opnemen, en ik vind die 380x240 resolutie echt waardeloos.....veel te veel kwaliteits verlies......

of zijn er andere manieren om van een videoband een goede kwaliteits file te maken? en deze later om te zetten zodat hij op een cd past.....zo ongeveer dezelfde kwaliteit als die geripte dvd's....

• Bartez
weet er niemand waarom die scrambles in mijn beeld komen tijdens het opnemen in 640x480?

Verwijderd

heb je virtualdub al es uitgeprobeerd

• Bartez
ja, daar krijg ik continu de error dat het hem niet kan cappen op die resolutie...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 24 juni 2002 19:01 schreef Bartez het volgende:
weet er niemand waarom die scrambles in mijn beeld komen tijdens het opnemen in 640x480?
ik dacht dat TV beeld kleiner als 640x480 was, dus je bent het aan het vergroten... en krijg je 'scramble' (ik denk dat je interlacing bedoelt)

en je kan een capture van video natuurlijk never zo goed krijgen als een dvd rip he

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Bartez
nee, ok, maar als ik een capture maak van 340x280, wordt hij zo onduidelijk als ik hem fullscreen maak.....bij 640x480 is het perfect.....en inderdaad, zou interlacing kunnen zijn.....is daar een oplossing voor?

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:19
hmm tv heeft een reso van 720 bij 576

en dat scramble zal dat interlacen wel zijn ja van de video
moet je het ff door het deinterlace filter van vdub halen dan is het goed

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Bartez
hoe doe ik dat?

btw....ik gebruik dus powervcr, maar ik krig alleen beeld als ik eerst powervcr opstart, en daarna mijn wintv van hauppage....dat moet toch ook zonder kunnen, dus direct met powervcr beeld krijgen?

en die interlacing krijg ik altijd.....dus ook als ik rechtreejs van tv capture.....ligt dus niet aan de videorecorder als je dat bedoelt....

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Op maandag 24 juni 2002 19:56 schreef Bartez het volgende:
btw....ik gebruik dus powervcr, maar ik krig alleen beeld als ik eerst powervcr opstart, en daarna mijn wintv van hauppage....dat moet toch ook zonder kunnen, dus direct met powervcr beeld krijgen?
Ja, PowerVCR kan namelijk gewoon zelf de tuner aanspreken. Dat hoeft een andere applicatie niet te doen. Sterker nog, dr kan maar een applicatie tegelijk van de tuner gebruik maken.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• lamko
eerst met powervcr rippen, maar dat is mpg2 dus dat kan niet met vdub, daar heb je TMPGEnc voor nodig daar zit namelijk een optie in om te deinterlacen voor mpg2

• Bartez
dus ik gebruik: TMPGEnc

en daarmee kan ik interlacen....en dus rippen, toch?

hmmm....raar programma.....dat TMPGEnc....

• lamko
jeps, gewoon met powervcr een filmpje maken en hem dan met TMPGenc gewoon deinterlacen :) klaar, thats all

/edit TMPGenc is eigenlijk gewoon een editprogje je kan er geen filmpjes zelf mee maken

• Bartez
aha, vandaar dat ik er niks van snapte :)

ik ga het ff proberen!

• Bartez
hmmm, ik denk niet dat het aan power vcr ligt, maar aan de tvkaart zelf.

als ik gewoon tv kijk, krijg ik OOK een beeld met af en toe zo'n scramble er doorheen.....heel erg vaag..

hebben hier meer mensen last van, en zoja....wie heeft er een oplossing?

ik hen de laatste drivers etc allemaal al geinstalleerd.....

of zijn er betere drivers die NIET van hauppage zijn, en die wel werken op die kaart?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Met mijn PCTV pro heb ik er ook last van ja, ik capture ook nooit hoger als 384x288

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Bartez
maar dan is de kwliteit niet zo denderend.....er moet toch een oplossing voor te zijn lijkt me?

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 22:16

joho

PowerVCR ken ik niet, maar ik heb wel een Hauppauge WinTV-PVR. En voor de volledigheid; Die gebruik ik in combinatie met een Hercules KyroII grafische kaart met TV-out.

Ik ergerde mij de eerste tijd ook enorm aan een streperig verschijnsel, wat mij er bijna toe gebracht heeft dat ding terug te sturen (of vliegles te geven).

Je moet eens wat experimenteren met video display mode van je Hauppauge kaart (is een van de geinstalleerde tooltjes; 'Primary'). Bij mij werkt de boel zonder strepen wanneer deze op DIB DRAW staat.

Ik denk dat er op FORCE PRIMARY en ALLOW OVERLAY iets mis gaat bij de data overdracht tussen verschillende partijen Dus tussen de framegrabber (Hauppauge), een memorybuffer (Windows) en het framebuffer van de grafischekaart (KyroII). Er word data geschreven, terwijl het gelezen word, of de vul, en uitlees volgordes matchen niet ofzo.
Pagina: 1