Toon posts:

Online cronjobs?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Ik heb een birthday reminder script gemaakt, waar dus (je meent het niet?) verjaardagen kunnen in opgeslagen worden, en de gebruikers dus ook automatisch gemaild worden als iemand van zijn vriendenkring verjaard. Dit allemaal in php/mysql.

Echter, in php kan je niet "schedulen", dwz. vooraf bepalen wanneer een script uitgevoerd moet worden. Daarom moet ik dus, handmatig, elke morgen het script runnen, zodat eventuele verjaardagen gemaild worden. Mijn hosting wil geen (linux-) cronjobs ondersteunen.

Mijn vraag: bestaan er (online en betrouwbare) services waarmee je "sites kan laten runnen" om een bepaalde tijd? Want als ik bijvoorbeeld op vakantie ga, ga ik mijn pc niet speciaal aanlaten om elke site even het script te runnen. OF kan ik dat anders oplossen?

De point is dus: ik wil kunnen schedulen dat om een bepaalde tijd http://www.bla.com/sendmails.php aangeroepen wordt.

PS: ik wist niet goed waar ik dit topic moest plaatsen, excuses als het fout staat :(

Verwijderd

verkeerd gelezen, sorry!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 10:03 schreef TimD het volgende:
verkeerd gelezen, sorry!
Niet erg :)

Bij deze kan ik er wel aan toevoegen: het is niet erg als het een betalende service is. Zolang het maar betrouwbaar en flexibel is.

Mijn laatste oplossing zou zijn om ergens een goedkope shell (zo heet dat toch hé?) aan te schaffen, die dat wel ondersteunt.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Denk eigenlijk niet dat er zoiets is. Maar heb je geen kennissen ofzo die even een cronjobje kan instellen? Of naturlijk even van hoster wisselen ;)

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 14:28

thomaske

» » » » » »

Ik weet niet of je een druk bezochte site hebt. Maar dan zou je een bezoeker het starten van het mailen kunnen triggeren.

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Beetje fout, maar werkt wel:
Maak een (bash?) script wat continu blijft draaien en met de nodige Sleeps ertussen eens in de zoveel tijd lynx aanroept om jouw URL te bezoeken.

Probleem is echter dat zodra de server crasht je script stopt. Je zou dat dus kunnen combineren met de bezoekerstrigger die hierboven wordt voorgesteld. (je checkt dus of je script nog draait)

|_____vakje______|

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Op maandag 24 juni 2002 12:57 schreef CyberSnooP het volgende:
Beetje fout, maar werkt wel:
Maak een (bash?) script wat continu blijft draaien en met de nodige Sleeps ertussen eens in de zoveel tijd lynx aanroept om jouw URL te bezoeken.

Probleem is echter dat zodra de server crasht je script stopt. Je zou dat dus kunnen combineren met de bezoekerstrigger die hierboven wordt voorgesteld. (je checkt dus of je script nog draait)
Mwa.. Ik gok zo dat als ie geen cronjobs mag draaien op zijn hostingserver, dat ie zeker niet een bashscript forever mag laten runnen..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 13:01 schreef elviver het volgende:

[..]

Mwa.. Ik gok zo dat als ie geen cronjobs mag draaien op zijn hostingserver, dat ie zeker niet een bashscript forever mag laten runnen..
Nee idd, dat is totaal niet tersprake :)

Zo'n gebruikerstrigger is EEN optie, maar het probleem is dat je mails dan niet elke dag op hetzelfde tijdstip gstuurd worden (stel bijv. als er een kwartier lang geen bezoekers komen?) en je dus van veronderstellingen uitgaat.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op maandag 24 juni 2002 13:03 schreef DiEana het volgende:

[..]

Nee idd, dat is totaal niet tersprake :)

Zo'n gebruikerstrigger is EEN optie, maar het probleem is dat je mails dan niet elke dag op hetzelfde tijdstip gstuurd worden (stel bijv. als er een kwartier lang geen bezoekers komen?) en je dus van veronderstellingen uitgaat.
dan zet je dat script toch als GoT icon ;)

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 15:55 schreef Justice het volgende:

[..]

dan zet je dat script toch als GoT icon ;)
:)

Zelfde resultaat, ik post zoiezo niet veel, en als ik bijv. 2 weken op vakantie ben, zal ik wel niet meer in de active topics staan :]

Wel grappige oplossing ;)

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-04 23:16
Heb ooit zoiets in een chatbox gehad. Ik mocht geen job schedulen om de teksten en bezoekers die niet meer nodig respectievelijk actief zijn weg te gooien. Heb het idd opgelost met de hier al eerder genoemde optie door dit script op de achtergrond te laten starten als er een bezoeker komt of weggaat...

Het is toch niet erg dat de mail niet op hetzelfde tijdstip wordt gestuurd? Als het geen drukke site is, waarom zou je deze optie dan uberhaupt aanbieden :)

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 23:48
Op maandag 24 juni 2002 10:01 schreef DiEana het volgende:
Want als ik bijvoorbeeld op vakantie ga, ga ik mijn pc niet speciaal aanlaten om elke site even het script te runnen. OF kan ik dat anders oplossen?
Een WAP telefoon, zodat je onder het genot van de zon en een biertje naar www.bla.com/sendmails.php kan surfen.
Of in een periode op vakantie gaan dat er geen verjaardagen zijn :+
Verder hoef je je pc natuurlijk niet aan te laten staan, je kan hem ook automatisch laten opstarten elke ochtend en automatisch weer uit zetten (ik neem aan dat je een ATX-compu hebt :) ).
Je brengt me trouwens wel op een leuk idee voor een webservice :Y)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Eventueel kun je ook vanaf een andere machine, die wel continu aanstaan even een cronjob draaien die (voor de zekerheid) drie keer per dag een dump van je sendmails.php opvraagt. Dit is zeker geen nette oplossing, maar behalve het bash script met de sleep kan ik zo 1-2-3 ook niets verzinnen.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

hmz... dit doe ik normaal nooit, maar ik vind het zo lullig ;)
als je een paar dagen voordat je op vakantie gaat me contact, kan ik wel regelen dat dat script iedere keer wordt aangeroepen met een cronjobje... (die zet ik dan even aan hier op de server, hoe verder helemaal te regelen bespreken we dan wel ;)).
m'n e-mail vind je in m'n profile, dan geef ik je daar m'n msn wel (om spam te voorkomen ;))

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt allemaal en zeker bedankt jurriebur, ik zal eraan denken ;)

• om3ega
  • Laatst online: 01:06
Even gedeeltelijk offtopic

Ik heb een betaalde provider maar die ondersteunt ook geen cronjobs. :'(

Ik snap alleen niet waarom niet?

Is het moeilijk in te stellen dat iedere gebruiker een eigen cron heeft?

Is er een security issue involved?

Wordt je website dan 'te zelfstandig'?

Ik kom er 1..2..3 niet uit.. iemand een verklaring?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 20:22 schreef om3ega het volgende:
Even gedeeltelijk offtopic

Ik heb een betaalde provider maar die ondersteunt ook geen cronjobs. :'(

Ik snap alleen niet waarom niet?

Is het moeilijk in te stellen dat iedere gebruiker een eigen cron heeft?

Is er een security issue involved?

Wordt je website dan 'te zelfstandig'?

Ik kom er 1..2..3 niet uit.. iemand een verklaring?
Omdat het misschien te tijdrovend wordt om elke cronjob te controleren of die al dan niet tegenstrijdig is met de regels?

zoals: elk uur 1000'en e-mails sturen, elk uur iemand doodpingen, ...

• om3ega
  • Laatst online: 01:06
Op zondag 30 juni 2002 20:24 schreef DiEana het volgende:

[..]

Omdat het misschien te tijdrovend wordt om elke cronjob te controleren of die al dan niet tegenstrijdig is met de regels?

zoals: elk uur 1000'en e-mails sturen, elk uur iemand doodpingen, ...
Die slechte ideeen waren nog niet in mij opgekomen :P

Maar zoiets zal het idd wel zijn dan denk ik. Jammer hoor.
Pagina: 1