Ik heb al een tijdje fast-adsl van Mxstream en nu wil ik deze verbinding draadloos kunnen gebruiken met de Residential Gateway (RG) 1150 van Dell. Ik heb twee computers, een laptop en een dektop. Allebei draaiende op Windows XP Home. Ik heb de verbinding aan de praat gekregen.
Maar mijn probleem is nu het routen, de RG van Dell moet in staat zijn om meerdere computers gebruik te laten maken van de internet verbinding die op hem is aangesloten. Nee dus. Er kan maar een computer tegelijn op het internet, en als de andere computer dan ook verbinding wil maken dan krijg ik een foutmelding dat het verbindingsapparaat al in gebruik is.
Ik heb DHCP van het modem aanstaan, maar volgens mij haalt dat niks uit want hij heeft maar een apparaat om een IP-adres aan uit te delen: de RG.
En het aanstuurprogramma van de RG doet hier erg vaag over.
Weten jullie mischien hoe ik dit op kan lossen
Alvast bedankt
Maar mijn probleem is nu het routen, de RG van Dell moet in staat zijn om meerdere computers gebruik te laten maken van de internet verbinding die op hem is aangesloten. Nee dus. Er kan maar een computer tegelijn op het internet, en als de andere computer dan ook verbinding wil maken dan krijg ik een foutmelding dat het verbindingsapparaat al in gebruik is.
Ik heb DHCP van het modem aanstaan, maar volgens mij haalt dat niks uit want hij heeft maar een apparaat om een IP-adres aan uit te delen: de RG.
En het aanstuurprogramma van de RG doet hier erg vaag over.
Weten jullie mischien hoe ik dit op kan lossen
Alvast bedankt