Toon posts:

Draadloos ADSL kan niet geroute worden met RG Dell

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje fast-adsl van Mxstream en nu wil ik deze verbinding draadloos kunnen gebruiken met de Residential Gateway (RG) 1150 van Dell. Ik heb twee computers, een laptop en een dektop. Allebei draaiende op Windows XP Home. Ik heb de verbinding aan de praat gekregen.

Maar mijn probleem is nu het routen, de RG van Dell moet in staat zijn om meerdere computers gebruik te laten maken van de internet verbinding die op hem is aangesloten. Nee dus. Er kan maar een computer tegelijn op het internet, en als de andere computer dan ook verbinding wil maken dan krijg ik een foutmelding dat het verbindingsapparaat al in gebruik is.

Ik heb DHCP van het modem aanstaan, maar volgens mij haalt dat niks uit want hij heeft maar een apparaat om een IP-adres aan uit te delen: de RG.
En het aanstuurprogramma van de RG doet hier erg vaag over.

Weten jullie mischien hoe ik dit op kan lossen

Alvast bedankt

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Hmm ok misschien begrijp ik je verkeerd hoor, maar je wil dus dat het internet gedeeld wordt door die RG ?

Of wil je dat het door de modem gedeeld wordt, want aan de ene kant spreek je van dhcp van de modem en dan weer over de RG, kan je hier wat meer over zeggen ?

edit:

Wacht ik begin je verhaal een beetje te snappen.

Als ik het goed heb je je modem getweakt, maar met dhcp doet daar de rg nogal raar over.

Dan moet je die RG standaard met vpn installeren, dus zoals het via kpn moet. Of je kan proberen om het via de volgende methode te instellen [topic=430049/1/100]

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:14

Tux

Volgens mij moet je de welbekende tweak uitvoeren op je modem. zodat de RG gewoon contact maakt met de router ipv modem

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.