Cooler sluit niet goed aan? XP dood!

Pagina: 1
Acties:

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Ja je ziet het goed! :(

Ik had dus bij OC-Shop een Sk6 besteld met delta AFB-60MP fan erbij! Leek me een goede combi!
Ik dus op mijn mobo gezet met daaronder een XP 2000+ en gelijk geen beeld!

Later ook nog een 1000Mhz Thunderbird gemold!

waar ligt dit nu aan? kan zo'n heatsink eens geen goed contact maken? of is misschien mijn mobo kapot? zodat hij een te hoge spanning geeft en zo dus veeeel te warm wordt?

Garantie?

"Luie mensen worden ook moe!"

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Hoezo garantie?

Als het door het onkundig plaatsen van de koeler komt is het eigen risico.

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 08:11 schreef bart_vd het volgende:
Hoezo garantie?

Als het door het onkundig plaatsen van de koeler komt is het eigen risico.
Wie zegt dat het dat is? ik heb al zoveel cooler geplaatst en er is nog nooit wat mis gegaan! en nu gebeurt het twee keer in een uur!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 08:12 schreef Pindkaas het volgende:

[..]

Wie zegt dat het dat is? ik heb al zoveel cooler geplaatst en er is nog nooit wat mis gegaan! en nu gebeurt het twee keer in een uur!
/me isn't your lucky day

het zal niet door je koelblok komen denk, dan loopt hij niet gelijk de soep in. Dus waarschijnlijk heb de voltages verkeerd staan, dus doe effe een bios reset. Hopelijk zijn je cpu niet echt stuk, beetje zonde anders.

/me vind het ook niet verstandig om maandag ochtend aan je pc te zitten klooien... dan slaap je meestal nog half :z

bij verkeerde aansluiting heb je geen garantie, maar goed ik zal het altijd effe proberen... nee heb je en ja kun je krijgen.. >:)

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 08:15 schreef kaasie het volgende:

[..]

/me isn't your lucky day

het zal niet door je koelblok komen denk, dan loopt hij niet gelijk de soep in. Dus waarschijnlijk heb de voltages verkeerd staan, dus doe effe een bios reset. Hopelijk zijn je cpu niet echt stuk, beetje zonde anders.

/me vind het ook niet verstandig om maandag ochtend aan je pc te zitten klooien... dan slaap je meestal nog half :z

bij verkeerde aansluiting heb je geen garantie, maar goed ik zal het altijd effe proberen... nee heb je en ja kun je krijgen.. >:)
er zitten helemaal geen jumpers op het mobo (Giga-Byte GA-7VRXP) die het voltage van de core regelen!

dat zit in de bios en daar ben ik nog niet in geweest! :'(

Verwijderd

ja kijk effe je fan na. Dus gewoon effe buiten je pc testen. Misschien dat je fan kortsluiting maakt ofzo.

• Barracuda
  • Laatst online: 05-05-2023
heb je die delta fan direct op je mailboard aangesloten of op je voeding

het kan zijn dat die namelijk wat veel voltage van je mailboard vreet dus ik zou hem aan je voeding hangen

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

er zitten helemaal geen jumpers op het mobo (Giga-Byte GA-7VRXP) die het voltage van de core regelen!

Check toch eens de settings na in het bios.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op maandag 24 juni 2002 10:01 schreef algabra het volgende:

[..]

Check toch eens de settings na in het bios.
Moeilijk he lezen , hij boot niet eens op !!

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 08:08 schreef Pindkaas het volgende:
Ja je ziet het goed! :(

Ik had dus bij OC-Shop een Sk6 besteld met delta AFB-60MP fan erbij! Leek me een goede combi!
Ik dus op mijn mobo gezet met daaronder een XP 2000+ en gelijk geen beeld!

Later ook nog een 1000Mhz Thunderbird gemold!

waar ligt dit nu aan? kan zo'n heatsink eens geen goed contact maken? of is misschien mijn mobo kapot? zodat hij een te hoge spanning geeft en zo dus veeeel te warm wordt?

Garantie?
Geen garantie :P
modden op eigen risico
Op maandag 24 juni 2002 08:31 schreef Pindkaas het volgende:

[..]

Hmmz ram kapot?
dan start ie ook niet op :)
of als je vid-kaart kapot is, dan doet ie 3 piepjes over je pc speaker,
Majah probeer maar wat uit tevogelen kapotter kan toch niet :P

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Bios resetten met jumpertje en je oude koeler gebruiken? (En eventueel ff een Duron lenen van je buurman maar ik weet niet of-ie daar blij mee is na de recente gebeurtenissen... >:))

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Kijk eens of die klip van je SK6 wel goed zit??

Ik heb die SK-6 ook gehad en in het begin zat ie ook scheef op de cpu!
Die klip moest ik er andersom op zetten dat ie echt de druk in het midden van het koelblok geeft!
Pas dan zit ie netjes en recht op de DIE,..

b.t.w. die SK6 heb ik te koop aangeboden dus als iemand hem nog wil ..... :)

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

Er is een grote kans dat je mobo stuk is en daarmee je CPU's oook in rook zijn opgegeaan. Ik weet toevallig dat ik een tijdje geleden ook twee Gigabyte 7VRXP plankies had gekocht en dat ze beide een fabricagefout hebben dat de processors te heet worden 60-75 graden en dan je CPU vermorzellen. Ik heb nu twee plankies van een goede serie Gigabyte 7VRXP, draait als een tierelier! Als de mobo de veroorzaker is van de kapotte CPU's dan zou ik gewoon claimen bij je dealer, omdat zij een kapotte mobo hebben verkocht en dat het het defect veroorzaakt heeft!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Op maandag 24 juni 2002 10:40 schreef noltha het volgende:
Kijk eens of die klip van je SK6 wel goed zit??

Ik heb die SK-6 ook gehad en in het begin zat ie ook scheef op de cpu!
Die klip moest ik er andersom op zetten dat ie echt de druk in het midden van het koelblok geeft!
Pas dan zit ie netjes en recht op de DIE,..

b.t.w. die SK6 heb ik te koop aangeboden dus als iemand hem nog wil ..... :)
Dit is dus ook de Gouden TIP!!! niet dat ze dat erbij zeggen! :? Hartelijk dank! het gaat nu dus gewoon lukken! :D!!! Maarja ik heb het moeten bekopen met 2 CPU's naar de tering.

BTW: IK heb Contact gehad met het bedrijf, ze willen graag dat ik naar hen toe kom en dan wordt er wat geregeld, ze willen graag tevreden klanten en waarschijnlijk was het allemaal geen probleem :P :P :P :P

Pagina: 1