zal eerst de situatie beschrijven waarna ik graag een aantal idee-en hoor of opmerkingen, ik dacht misschien dat de mensen hier me een idee-en of puntjes of iets in die geest kunnene geven. btw ik vraag niet om de oplossing
maar goed ik en een maat van mij willen het volgende doen:
2 win2k domains domain1 & domain2 aan elkaar koppelen we hebben beide een volledig 2k netwerk inclusief clients en DC's maar aan de port staat aan beide kanten een BSD router.
wat er gedaan wordt is:
* BSD tunnel naar andere BSD bak
* win2k domijntjes via trust met elkaar koppelen
wat ik verwacht zijn de volgende probs:
* (2k)dhcp servers gaan over de tunnel staan te blerhen.(filter?
)
* regen van foutmeldingen omdat de tunnel niet constant aan staat
maar goed als het werkt heeft het wel de volgende voordelen:
* bij elkaar inloggen m.b.v. smartcards
* gedeelde "standaard" software (gepushed over het netwerk)
nu ja waarom is dit nodig ? nu een bedrijfs netwerk kan je moeilijk kan "rotzooien" dit lekker leerzaam is
btw mijn ISP heeft een Dynamic IP (om de 2 a 3 maanden wisseld het maar ja scriptjes zullen het wel verhelpen
)
en we hebben een data limiet dus daarom moet de tunnel allen op commando er zijn --> script
maar goed waarom in PNS ? omdat dit geen "simpel" netwerk is ..
maar goed zou het veel dataverkeer kosten om bv encrypted tunnel te graven ?
als iemand nog vragen heeft of idee-en .. laat ze horen. frisse nieuwe idee-en zijn altijd welkom
maar goed ik en een maat van mij willen het volgende doen:
2 win2k domains domain1 & domain2 aan elkaar koppelen we hebben beide een volledig 2k netwerk inclusief clients en DC's maar aan de port staat aan beide kanten een BSD router.
wat er gedaan wordt is:
* BSD tunnel naar andere BSD bak
* win2k domijntjes via trust met elkaar koppelen
wat ik verwacht zijn de volgende probs:
* (2k)dhcp servers gaan over de tunnel staan te blerhen.(filter?
* regen van foutmeldingen omdat de tunnel niet constant aan staat
maar goed als het werkt heeft het wel de volgende voordelen:
* bij elkaar inloggen m.b.v. smartcards
* gedeelde "standaard" software (gepushed over het netwerk)
nu ja waarom is dit nodig ? nu een bedrijfs netwerk kan je moeilijk kan "rotzooien" dit lekker leerzaam is
btw mijn ISP heeft een Dynamic IP (om de 2 a 3 maanden wisseld het maar ja scriptjes zullen het wel verhelpen
en we hebben een data limiet dus daarom moet de tunnel allen op commando er zijn --> script
maar goed waarom in PNS ? omdat dit geen "simpel" netwerk is ..
maar goed zou het veel dataverkeer kosten om bv encrypted tunnel te graven ?
als iemand nog vragen heeft of idee-en .. laat ze horen. frisse nieuwe idee-en zijn altijd welkom
Tja vanalles