RC5 promotie en reclame

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 01:11
Ik zie de laatste tijd dat in de stats de dpc niet meer bovenaan staat in de dagstats, nu vraag ik mij af wat we hier aan kunnen doen.
Ikzelf vraag vrienden van mij of ze niet ook mee willen doen, en dat ze er geen last van hebben en dat ze gigantisch helpen enzo.
Maar dit is niet genoeg, we staan nog niet bovenaan.
Zijn er hier nog andere ideen over het promoten van de rc5?
Misschien een grote signature-actie?
Een kwart van de gotters heeft vaag van de dpc gehoord, maar weet niet echt wat het is.
Misschien moeten we een mailtje sturen naar 1 of ander computermagazine?
Of zorgen dat we in grote nieuwsbrieven worden genoemd?
Of moeten we gewoon helemaal niets doen en die lui van The-Space.Net een eerste plaats gunnen?
of, of...

Nu jullie meningen en reacties

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

Ik kan een linkje op mijn homepage plaatsen :+
* Hagar is homealone for the upcoming two weeks and is going for his personal record
Ik laat me peeceetjes dus eens vrolijk aanstaan met een }:O erop :)

Maar om de eerste plek terug te kunnen halen moeten we aardig wat systeempjes assimileren.
Dat krijg je niet zo makkelijk voor elkaar lijkt me.

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik verwacht elk moment een post van KoW of Droopy- die dan gaan uitleggen hoeveel PC's erbij moeten komen om Space-Net van de 1e plek daily af te halen. Dat zijn er heel veel.
Ook wordt dan even uitgelegd dat het voor de winstkansen van DPC practisch niets betekent en dat we nooit meer ingehaald kunnen worden voor het einde van het project.
Het is hooguit een beetje slecht voor ons ego ;)

Reclame voor DPC in het algemeen lijkt me veel nuttiger, omdat er nog heel veel projecten zijn waar we niet alleen niet daily eerste zijn, maar zelfs nog niet in de Top 10 overall staan :o

Wat dat betreft sta ik weer op het punt om het DPC-gear topic omhoog te schoppen....

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4681

Het heeft helaas geen zin om te proberen dagelijks nummer 1 te staan.

Het projekt loopt ten einde en Space-net zal ons niet meer inhalen voor het einde.

En verder is DPC met veel meer projekten bezig dan alleen RC5 en daar is de aanwas van nieuwe pc's veel harder nodig en beter merkbaar.

my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 11:43

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

Op maandag 24 juni 2002 09:40 schreef Mo-Bees het volgende:

Het projekt loopt ten einde en Space-net zal ons niet meer inhalen voor het einde.

En verder is DPC met veel meer projekten bezig dan alleen RC5 en daar is de aanwas van nieuwe pc's veel harder nodig en beter merkbaar.

my 2 cents
Sluit ik me geheel bij aan.
}:O M00h !

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Niet online
JE mag het toch proberen daar is niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 09:26

My

Op maandag 24 juni 2002 09:40 schreef Mo-Bees het volgende:

my 2 cents
Mo-Bees heeft gelijk, Space-net kan ons voor het einde van het project niet meer inhalen, al zouden wij (bijna) al onze pc's van het project halen dan zouden zij ons nog niet inhalen. (andere teems wel maar daar hebben we het ff niet over :Y)

Als je dan toch reclame gaat maken voor DPC moet je het doen voor de kleinere projecten waar we (zoals Mo-Bees al zei) veelal nog niet eens in de top 10 staan |:(
Bijv de projecten:

SETI@Home 34e overall
Distributed Folding 19e overall
Folding@Home 14e overall (niet echt duidelijk aangezien er al ruim een week geen DPCH's zijn)
Think 11e overall
Genome@Home 7e overall
D2OL 3e overall (inlopend op #1 & #2)
Deze projecten hebben dus allemaal hartstikke veel hulp nodig, D2OL dus het minst. Dan hebben we nog OGR-25, hier staan we erg ver voor dus in de nabije toekomst is hier niet veel hulp nodig. Het gebeuren rond ECCp-109 zal iedereen hier wel n btje gevolgd hebben. DPC staat daar nu weer ruim 1e maar het is de vraag of het zo blijft. Het eccp-project loopt ten einde. Bij Folding@Home is het (voor mij iig) een raadsel aangezien er al ruim een week geen DPCH's zijn langsgekomen.

Nog even n laatste opsomming waar we power nodig hebben:
SETI@Home, Distributed Folding, Folding@Home, Genome@Home, D2OL en ECCp-109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op maandag 24 juni 2002 09:34 schreef Mobster het volgende:
Ik verwacht elk moment een post van KoW of Droopy- die dan gaan uitleggen hoeveel PC's erbij moeten komen om Space-Net van de 1e plek daily af te halen. ...
hehe :o

Dit topic is wel ietsje anders als dat vorige topic.
Het vorige topic bevatte een aantal uitspraken die niet te staven waren met de werkelijkheid (heb ik het zo politiek correct gezegd :? )

Maar, dan nog heb je gelijk.
De reclamecampagne om DPC weer meer te laten produceren dan die ene figuur uit Cuba, die zou wel heel erg groots moeten worden opgezet wil je resultaat boeken. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat je dat niet moet proberen.

Maar, misschien is het dan beter algemenere reclame te maken voor DPC zodat men zelf kan kiezen wat men wel en wat men niet leuk vind.
Sommigen vinden het wel leuk een code te krake, maar anderen vinden dat onzin, en willen liever onderzoek doen naar kanker, of ogr linealen uitrekenen, of iets anders met een wetenschappelijk doel. Je hebt zelfs mensen die in ET geloven :P Van de vele DPC-ers zijn er maar weinigen die echt voor de stats leven. (En je raad het al, dat zijn de forum bezoekers. Als dat 10% (600) van de DPC-ers statsgeil zijn heb je het wel gehad.)

Uiteindelijk krijg je met algemenere reclame meer mensen bij DPC, in vergelijking met als je alleen een project uitlicht. En met een beetje geluk krijg je ook wat van die stats types erbij, die bereid zijn wat projectspreiding te doen en zich in te zetten voor projecten waar de eer van DPC in gevaar komt, maar waar die eer nog wel te redden valt. ;)

Wat RC5 betreft, ik vind het eigenlijk heel erg positief voor DPC spreken, dat zelfs als we nu alle RC5 clients uit zouden zetten er nog steeds geen enkele bedreiging is, van welk team dan ook voor onze #1 overall.
Zelfs als we door moeten gaan tot het einde 100%, dan nog hebben we zo'n voorsprong dat nog een stuk of wat van die cubanen erbij geen probleem zouden opleveren.

Enne, miskijk je ook niet op die 100%. Die 100% is 100% van de mogelijkheden. Dat is dus niet het einde van het project. Dat kan veel eerder zijn. De kans is vrij groot dat binnenkort RC5 afloopt, hopelijk met een DPC-er als vinder van de winnende key ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28168

Inderdaad. Dit is net iets anders dan al die andere posts. Ik vind het een goed idee, alleen dan moeten we het niet richten op RC5, maar op DPC in het algemeen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My

My

KoW heb jij eigenlijk enig id waar Droopy- uithangt? Ik wil nou eigenlijk wel weer eens een DPCH van Ecologyfund...
Geef jij hem es ff n schop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op maandag 24 juni 2002 10:28 schreef My het volgende:
KoW heb jij eigenlijk enig id waar Droopy- uithangt? Ik wil nou eigenlijk wel weer eens een DPCH van Ecologyfund...
Geef jij hem es ff n schop :+
Z'N adsl verhuizing is mislukt, vandaar dat hij even niet online kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 14:27
het gaat natuurlijk niet alleen om overall #1 te staan, het doel van het project is het vinden van de juiste sleutel en hoe meer keys we kraken des te groter is de kans dat we hem vinden natuurlijk :) voor die $1000 dollar voor het team dat de sleutel vindt kunnen we vast wel een leuk DPC feestje geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 14:18 schreef Tekla het volgende:
het gaat natuurlijk niet alleen om overall #1 te staan, het doel van het project is het vinden van de juiste sleutel en hoe meer keys we kraken des te groter is de kans dat we hem vinden natuurlijk :) voor die $1000 dollar voor het team dat de sleutel vindt kunnen we vast wel een leuk DPC feestje geven ;)
Als we de sleutel vinden dan is het feestje btw bij Tekla thuis >:)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoW
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

En ik vrees dat $1000 een beetje weinig is voor een feestje met 6000 DPC-ers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op maandag 24 juni 2002 18:19 schreef KoW het volgende:
En ik vrees dat $1000 een beetje weinig is voor een feestje met 6000 DPC-ers >:)
Maar wel genoeg om van de verschillende projecten een stats en proxy server op te zetten bij tweakers of dpc.org :P

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Op maandag 24 juni 2002 10:05 schreef My het volgende:

[..]

Mo-Bees heeft gelijk, Space-net kan ons voor het einde van het project niet meer inhalen, al zouden wij (bijna) al onze pc's van het project halen dan zouden zij ons nog niet inhalen. (andere teems wel maar daar hebben we het ff niet over :Y)

Als je dan toch reclame gaat maken voor DPC moet je het doen voor de kleinere projecten waar we (zoals Mo-Bees al zei) veelal nog niet eens in de top 10 staan |:(
[..]

Deze projecten hebben dus allemaal hartstikke veel hulp nodig, D2OL dus het minst. Dan hebben we nog OGR-25, hier staan we erg ver voor dus in de nabije toekomst is hier niet veel hulp nodig. Het gebeuren rond ECCp-109 zal iedereen hier wel n btje gevolgd hebben. DPC staat daar nu weer ruim 1e maar het is de vraag of het zo blijft. Het eccp-project loopt ten einde. Bij Folding@Home is het (voor mij iig) een raadsel aangezien er al ruim een week geen DPCH's zijn langsgekomen.

Nog even n laatste opsomming waar we power nodig hebben:
SETI@Home, Distributed Folding, Folding@Home, Genome@Home, D2OL en ECCp-109
Je bent alleen van eccp109 de beschrijving vergeten te posten, wel vreemd aangezien we daar de meeste hulp nodig hebben omdat we daar nog eerste stonden door gigantisch te dumpen het afgelopen weekend, nu hebben we weer 3 weken respijt voordat ene pasdabru met zijn gigantische park ons inhaalt :(

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
Ok,
Ik heb jullie reacties gelezen, en jullie hebben gelijk, rc5 is bijna ten einde.
Als deze afgelopen is ga ik ook over naar een ander project ja.
Maar algemene promotie, hoe pakken we dat aan?
En linkje op m'n website schiet je weinig mee op.
Misschien een stukje in een computerblad zien te krijgen?
Of iets op de t.net frontpage(alweer)
En misschien t-shirts bestellen.(zijn deze er al weer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

Heb net me eerste koe ingericht moet ik hem nu nog anders tunen dan als in de faq :?

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
Op maandag 24 juni 2002 23:27 schreef Quinie het volgende:
Heb net me eerste koe ingericht moet ik hem nu nog anders tunen dan als in de faq :?
Ik zou hen naar de proxy van een subteam tunen en je daar aanmelden als lid.
Ikzelf flush bij CENSUUR --> reclame
Maar er zijn er veel meer, en als je bij een dpc-subteam flushed dan ben je van de dpc!

edit:

Link gedeltete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4681

Op maandag 24 juni 2002 23:33 schreef j_iscool het volgende:

[..]

Ik zou hen naar de proxy van een subteam tunen en je daar aanmelden als lid.
Ikzelf flush bij http://www.supercows.nl --> reclame
Maar er zijn er veel meer, en als je bij een dpc-subteam flushed dan ben je van de dpc!
hum dit is niet volgens de afspraak, en als je dan toch een link wilt geven is dit toch wel de meest verantwoorde:

http://www.dutchpowercows.org/subteam.php

Kan je zelf kiezen welk team je misschien leuk vind !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03 21:00
Een mogelijkheid is het beter integreren van DPC / DC in GoT.
Een FAQ in /5 alleen lijkt mij niet genoeg. Kan me voorstellen dat bezoekers echt zoiets denken van: 'Wat zijn dit voor freaks met hun getalletjes'
Als we nu in de grote subfora's een announcement plaatsen, met HET perfecte wervings praatje, als dit overeengekomen kan worden met de GoT bazen.
Als nu het meerendeel van GoT of T.net daadwerkelijk mee zal gaan doen, dan zal DPC groter worden dan ooit.

Er zullen altijd mensen zijn die het nut er niet van in (willen) zien, maar het meerendeel is pure onwetendheid.

Een wervingsactie in een tijdschrift/krant/radio zal je weinig members opleveren, en vergt veel inspanning.

Dus mijn tip is het beter integreren van DPC/DC in heel GoT en tweakers.net, en eventueel ook op FOK !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoh
Je kan bijvoorbeeld in het forum Networking een wervingstopic openen, aangezien daar toch ook veel netwerk/systeem beheerders rondhangen. De mensen die ons het meest op kunnen leveren !

En ik denk dat je op je Thuisbasis prima de aandacht van de mensen kunt trekken zonder dat het onder spam valt !

Laten we allereerst beginnen met het opzetten van een DPC promotieteam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
Op dinsdag 25 juni 2002 00:06 schreef Ricoh het volgende:
Een mogelijkheid is het beter integreren van DPC / DC in GoT.
Een FAQ in /5 alleen lijkt mij niet genoeg. Kan me voorstellen dat bezoekers echt zoiets denken van: 'Wat zijn dit voor freaks met hun getalletjes'
Als we nu in de grote subfora's een announcement plaatsen, met HET perfecte wervings praatje, als dit overeengekomen kan worden met de GoT bazen.
Als nu het meerendeel van GoT of T.net daadwerkelijk mee zal gaan doen, dan zal DPC groter worden dan ooit.

Er zullen altijd mensen zijn die het nut er niet van in (willen) zien, maar het meerendeel is pure onwetendheid.

Een wervingsactie in een tijdschrift/krant/radio zal je weinig members opleveren, en vergt veel inspanning.

Dus mijn tip is het beter integreren van DPC/DC in heel GoT en tweakers.net, en eventueel ook op FOK !
Jij bedoelt dus in bv SA een topic(faq) plaatsen naar dit forum?
Ik geef idd toe, toen ik on 2 maanden op got was zou ik niet weten wat dat rare forum(dpc) daar deed, stonden niet echt vragen enzo in.

En misschien dat we meerdere faq's moeten maken met z'n allen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireracer449
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09-2007
GEEN mensen naar RC-5 IMHO. Er is hier geen dreiging dat DPC van #1 geschopt zal worden.
Die dreiging is er bijvoorbeeld wel bij ECCp (nu even iets minder na de Gigaflushes :Y) )

Maareh.. DPC @ RC5 vindt we misschien niet die winnende key, maar ze zullen zeker op #1 blijven tot 't eind van het project

edit:
Hmmm, was te lui om topic door te lezen en dus las ik NIET dat RC-5 promotie al van de kaart was :Y) sry, zal niet meer gebeuren ;)

[EDIT2]Spel- 'n typvouwtun[/EDIT2]

Let the cow be with you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoh
Ga toch in je mand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 11:43

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

ehh promo voor DPC zelf -> goed plan.
[droom mode]
Maar gebeurt dat al bijna niet elke beurs ? ( door dat elke DPC-er een t'shirt heeft en 'm dan JUIST aan trekt ? (toch ?)
[/droom mode]

Verder , welk project iemand doet moet vrij blijven.
`k heb SETI ( in grijs verleden),RC5 (onder vlag van LawnMooherMen), ECCP ( als me zelf) stukkie OGR , GamaFlux ( dat was snel over :+ ) gedaan.

Voor ELK project zijn wel voors en tegens te bedenken
Maar ik denk dat voorop komt te staan : dat we in veel projekten laten zien waar een piep klein land groot in is : computers laten rekenen !
Of dat nou SETI, RC5, OGR, ECCP, F@H, G@H, THINK of D2OL is , men kent Dutch Power Cows >:)

------------ WE ARE FAMILIE ------------

* geintje 's 2 cents

edit:

nix vergeten ?

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My

My

Op dinsdag 25 juni 2002 09:51 schreef geintje het volgende:

[nice verhaaltje]

* geintje 's 2 cents

edit:

nix vergeten ?
Eeeh, Distributed Folding? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
Ok, een promotieteam oprichten,
Hoe doen we dat?
Ik zal we ff een sitje/database opzetten waarin mensen die beschikbaar("iets" willen doen) zichzelf kunnen zetten.

De meeste promotie zal op internet moeten gebeuren denk ik, aangezien het meeste andere niet echt haalbaar is.

Ik denk dat we moeten beginnen bij got/t.net, maar dat is nog niet genoeg denk ik.
Maar wat verder te doen?

Ik ben vanaf zaterdag een halve week weg, dan weer een halve week aanwezig en dan weer 3.5 weken weg(vakantie).
Dus ik denk dat we na de vakantie moeten beginnen, er zullen er vast meer op vakantie gaan.

Pagina: 1