*DSL over analoge huurlijn?

Pagina: 1
Acties:

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
Ik ben een van de ongelukkigen die nog in een gebied woont waar geen flat-fee/breedband-internet te krijgen is. Nu is in het dorp waar ik 2km vandaan woon wel kabelinternet te krijgen van @Home.

Ik heb van een kennis vernomen dat iemand die hij kent een zwager heeft en de neef daarvan :? heeft een een zaak met twee lokaties en de beste man schijnt een 4 draads analoge huurlijn te hebben aangevraagd van kpn en zou hier d.m.v. 2 modems/routers ADSL over hebben lopen...

Voordat ik nu aan een huurlijn vastzit waar ik straks niets anders mee kan dan 33k6 modempjes over verbinden, wil ik graag inventariseren wat mijn kansen zijn om *DSL over een analoge huurlijn te laten lopen. Ik heb namelijk ook al geluiden gehoord over filters in de kpn centrales.

Is het theoretisch uberhaupt mogelijk om een dergelijke opstelling te realiseren?
Filtert kpn het signaal van de huurlijnen in de/elke centrale?
Weet iemand dan ook wat voor soort modem/router ik nodig heb?

Mijn internetleven zou (of juist niet) gered zijn als ik op deze vragen antwoord zou krijgen... :)

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:15
Bij nieuwe huurlijnen zet KPN er een frequentiefilter op, HDSL etc zijn dus niet meer mogelijk.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 13:25

qless

...vraag maar...

inderdaad, vroeger kon dat, tegenwoordig zit er een filter op elke analoge huurlijn, waardoor 33k6 zo'n beetje het maximum is...

overigens zal kpn jou geen analoge huurlijn meer willen verkopen...liever praten ze je een digistream aan...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
Digistream is voor een particulier toch niet rendabel...

Zullen ze bij elke nieuwe huurlijn er een filter opzetten? Of wordt dit per centrale geregeld?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers