Toon posts:

Primaire/secundaire IDE-controller (dubbele FIFO)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In Win98 staan zowel mijn primaire als mijn secundaire IDE-controllers (dubbele FIFO) met een uitroeptekentje in het apparaatbeheer. Logischerwijs wordt nu mijn cdromspeler niet meer herkend. Hierdoor kan ik dus vrij weinig op mijn pc. Ik heb al geprobeerd om de apparaten te verwijderen, maar dan moet je het hoofdapparaat verwijderen (De Intel IDE controller), en dan hangt de PC. Dus dat gaat niet. Ik heb ook al geprobeerd om de Standaard dubbele PCI IDE-controller te installeren, maar ook dat mocht niet baten. Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Heb je al opgestart in de veiligemodus.
Je kunt dan daar het 1 en ander veranderen.

Hieper de Piep :?

It's Diamon's 1000-ste Posting :)

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Gefeliciteerd met je 1000e post ;-)
En bedankt voor je reactie. Maareh... WAT zou ik dan moeten veranderen in safe mode? Want ik kan nog steeds ook in normal mode booten, dus ik zie niet in waarom ik dan naar safe mode zou moeten...

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
je kunt eens zoeken in het register naar 'noide' ... als die op 1 staat moet je daar een 0 van maken, bij mij heeft dit geholpen bij een soortgelijk probleem

• Diamon

Diamon

The Weird One

In safe mode, kun je dingen veranderen.
Die je onder een normale boot niet mag doen

En dankje :)

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik snap het idee van safe mode wel, maar WAT zou ik moeten veranderen is mijn vraag. Ennuh, in mijn register is geen entry 'noide'. Maar van dit probleem zou ik wel bijna para'noide' worden ;-p.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Wanneer jij je IDE meuk onder de veilige modus verwijdert, dan vindt Windows de eerste keer dat hij opstart toch weer die zooi.

Staat alles in de Bios ook correct ingesteld

Typo's :(

And The Only One

Verwijderd

als je je chipset-drivers gewoon installeert dan moet het dan toch weer gewoon doen ?
Pagina: 1