Onboard geluid op KT333 mobo's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een KT333 moederbord aan te schaffen en op dit moment twijfel ik nog tussen de MSI KT3 en de Gigabyte 7VRXP.

De KT3 maakt gebruik van de nieuwe Realtekchip en de Gigabyte van de CT5880 van Creative. Nu heb ik wat zitten rondzoeken op de site van Gigabyte en ben er achter gekomen dat deze chip geen 5.1 ondersteuning heeft. Voorlopig maak ik gebruik van stereo dus het is geen noodzaak. Toen ik echter verder aan het zoeken was las ik iets over de digital-out die je dan op een bracket kon aansluiten ofzo.

Wie heeft er ervaring met één van deze moederborden en de geluidskwaliteit ervan? En hoe zit het nu met de ondersteuning van meerkanaalsgeluid op de 7VRXP?

ps. ik ben dus niet op zoek naar reacties als "neem de msi want ik had zoveel problemen gehad met de gigabyte" of "neem de gigabyte want msi zuigt"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 00:15 schreef Razorfist het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort een KT333 moederbord aan te schaffen en op dit moment twijfel ik nog tussen de MSI KT3 en de Gigabyte 7VRXP.

De KT3 maakt gebruik van de nieuwe Realtekchip en de Gigabyte van de CT5880 van Creative. Nu heb ik wat zitten rondzoeken op de site van Gigabyte en ben er achter gekomen dat deze chip geen 5.1 ondersteuning heeft. Voorlopig maak ik gebruik van stereo dus het is geen noodzaak. Toen ik echter verder aan het zoeken was las ik iets over de digital-out die je dan op een bracket kon aansluiten ofzo.

Wie heeft er ervaring met één van deze moederborden en de geluidskwaliteit ervan? En hoe zit het nu met de ondersteuning van meerkanaalsgeluid op de 7VRXP?

ps. ik ben dus niet op zoek naar reacties als "neem de msi want ik had zoveel problemen gehad met de gigabyte" of "neem de gigabyte want msi zuigt"...
Ik ben tevreden met mijn GiGabyte, maar als je ffies moment hebt zoek ik ffies iets.. brb

Dan doen we het anders...

http://www.tweakers.net/search.dsp?Query=kt333&DB=reviewdatabase

kijk hier maar. staan reviews over verschillende mobo's met kt333 chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Dank je voor de link. Ik had al de review van TomsHardware gelezen (die met 18 kt333 moederborden erin) maar daar is de audiochip niet ter sprake gekomen.

In andere reviews wordt inderdaad gezegd dat de het geluid tweekanaals is maar ik las in een reactie op een review dat de line-out softwarematig was om te zetten naar een digital out. Is dit waar? dan zou je namelijk alsnog 5.1 geluid naar de versterker kunnen sturen.

Verder nog iemand die iets kan zeggen over de verschillen in geluidskwaliteit tussen deze chips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook heb onlangs ook het gigbyte board en zeer tevredne ook met het geluid.