Toon posts:

Simpele Java GUI Builder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beginner met java, nu moet ik een progje maken voor school (wat data opslaan in bestand en opvragen)

welke java builder kan ik het best gebruiken? ik heb weinig zin om alles met de hand te maken.. liefst zo'n simpel mogelijk prog

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze gevonden, die ga ik eerst maar eens testen

http://download.com.com/3000-2417-10116610.html

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JBuilder van Borland is volgens mij wel het meest bekende.
Je kunt de personal edition gratis downloaden van www.borland.com, en kiezen voor "Downloads" :)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Moet je percee een GUI maken? Als je een beginnende Java programmeur bent kan je misschien beter een fraai command-line tooltje maken als dat toegestaan is. Je kunt dan volstaan met de Java 2 SDK van Sun.

Overigens kan je ook bij het schrijven van GUIs prima aan de slag met alleen maar de Java 2 SDK: GUIs met de hand schrijven is in Java toch wel vrij gebruikelijk en levert vaak het fraaiste resultaat. Zeker als je Swing toepast kan je sowieso veel beter aan de slag met een niet visuele aanpak: model gebaseerd werken is dan een stuk beter mogelijk.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
netbeans maakt het heel simpel om te maken en meteen te testen (klikkerdieklik en klaar) en is gratis,
is alleen niet echt een licht appje (+/- 30mb) maarja, dat vroeg je ook niet :)

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik schrijf de laatste tijd al mijn gui`s ook weer met de hand, omdat je hierdoor vaak veel object georienteerder bezig bent, dan die klont met code die een gui builder maakt. Ik gebruik het alleen (zo heel nu en dan) om iets te ontwerpen omdat het sleur en pleur werk toch nog wel eens een keer handig werkt. Maar serieuze dingen schrijf ik dus met de hand.
Pagina: 1