[WC]Chieftec+Waterkoeling(Pics)[nog een :)]

Pagina: 1
Acties:

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020
Zooo, 2e topic over deze kast met waterkoeling :)

Is al gelange tijd operationeel zonder waterkoeling, nu dat er eindelijk in zit toch maar een keer pics.

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/pc/wire-mod.jpg
Northwood 1,8 met wiremod...vergis je niet, das klein :)

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/pc/filling.jpg
Vul methode van Banshax, wordt verderop uitgelegd

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/pc/wc-overview.jpg
hele setup. Water gaat via koperen buis van rad naar pomp achter HD's langs. Pomp staat 'scheef' op een rubberen ring-achtig ding om trillingen op te vangen. Die 2 lange slangen die boven de voeding verdwijnen zijn dus om te vullen

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/pc/system-closeup.jpg
Je ziet dat in het stuk uit de onderste koperen twee T-stukjes zitten. De slangen die hieruit komen zijn de vul en afvoerslang. Bij het vullen wordt het stukje slang tussen de T-stukjes dichtgeknepen, de rest spreekt voor zich.(if not...ask)

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/pc/mounted.jpg
Het XCL waterblokje, met tie-raps bevestigd :)

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/pc/rear-right-top.jpg
is het geen plaatje?...de kleur van de vloer is trouwens toeval. Ik heb de sunon uit de deur er momenteel ff uitliggen

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/pc/rear-right.jpg
ik moest er gewoon nog zoeen nemen :) Check hoe de fanguards achterop zitten, ze zitten niet recht omdat er geen plaats was voor schroefgaten, ze hebben in het midden een gedeelde bout. Achteraf vind ik het er wel cool uitzien 8-)

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/pc/front-right.jpg
tada, wat een apparaat. Er ligt een ccfl klaar, en er komt ook een raam in, eerst ff electronica afronden

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/pc/front-closeup.jpg
baybus met v.l.n.r. pomp, 7 fans(7V(rode led),12V(groene led)), CCFL (blauwe led), HD VU meter ledblokje (allen groen) Special tnx to Ron, die mij aan dit Lian-li frontje kon helpen

Systeem is dus een P4 1,8A met wiremod. Hij draaide op 2750 stabiel, ik heb toen lekkage gehad (niks kapot, thank god) en er zit nu iets niet goed waardoor mijn temps erg sucky zijn en ik de 2750 ook niet stabiel haal :(.

op 2400Mhz@1,85V
idle 47 graden
load 52 graden

Als je goed oplet zie je dat het water bij een T stukje een 90 graden bocht maakt, die gaat er nog uit.

...gamen blijft leuk...

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 20:59
Dit ziet er héél mooi uit , maar verstoor je de rust van waterkoeling niet door al die fans?

Verwijderd

C00l

Verwijderd

Zo te zien is de watercooling setup erg succesvol gelukt. Maar mooi is duidelijk ff iets anders, alhoewel de buitenkant er wel afgewerkt eruit ziet. Ik zie dat het overclocken ook een groot succes is geweest! :)

Ook de baybus ziet er netjes uit zeg, alles mooi netjes op een rijtje :)

Ik zou je kast graag met een raam erbij-in zien!

Ik zou zeggen, een geslaagde actie. Mooi gedaan :Y)

Verwijderd

koel gedaan sel ! xcl ownage ;)

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

heej mooie mod mede chieftec + WC modder :P
Jammer van je lekkage hoop niet dat ik dat krijg :z

Zou veel te zonde zijn van me 1.6a @ 3.1 Ghz :)

Turn it off and on again.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:55

PoweRoy

funky!

mooi gedaan :Y)

[This space is for rent]

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 13:54
:) Ziet er zeer mooi uit! :9~

• Damian
  • Registratie: Maart 2001

Damian

Insane Obtrusion

hmmz leuke mod, maar zinvol???

kheb hier een 1.6, die kan ik op standaard voltage zo op 2400 zetten. Met standaard fan+heatsink van Coolermaster. Temps 35 graden idle, 40 graden stressed.

Kan dus niet zeggen dat de mod succesvol is

Ziet er wel leuk uit natuurlijk :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

Ziet er goed uit, jammer van de lekkage hoop dat er niets ernstig is beschadigd.

BTW wat doe je met een wire mod (my geuss is het voltage opschroeven) ... :?

Verwijderd

Dit is ff heel vaag;

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/pc/mounted.jpg

Zitten die draden nou in het moederbord of lopen ze gewoon gekrult :?

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Op maandag 24 juni 2002 10:22 schreef Damian het volgende:
hmmz leuke mod, maar zinvol???

kheb hier een 1.6, die kan ik op standaard voltage zo op 2400 zetten. Met standaard fan+heatsink van Coolermaster. Temps 35 graden idle, 40 graden stressed.

Kan dus niet zeggen dat de mod succesvol is

Ziet er wel leuk uit natuurlijk :)
Natuurlijk is zijn mod zinvol, hij heeft tenslotte veel werk verricht, oa zelf de waterblok gemaakt.
Verder is overclocken voor een deel geluk hebben, de ene krijgt een beter overclockbaar cpu dan de ander.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:12

Tux

mooi :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Selachii
Op maandag 24 juni 2002 10:30 schreef FMS het volgende:

[..]

Natuurlijk is zijn mod zinvol, hij heeft tenslotte veel werk verricht, oa zelf de waterblok gemaakt.
Verder is overclocken voor een deel geluk hebben, de ene krijgt een beter overclockbaar cpu dan de ander.
dankjewel je haalt gedeeltelijk de woorden uit m'n mond.

Sommige mensen vinden het ook LEUK om te kluschen, zinvol is het dus altijd (of nooit, tis maar hoe je het bekijkt) Mijn proco haalde ook 2550 met luchtkoeling.

Verder wou ik expirimenteren met Koperen buizen ipv alleen maar slangen.

Iceman6024: Dat is de P4 powerconnector die gekruld om de proco heen loopt, linksonder zie je de stekker

Er zitten idd veel fans in het systeem. Bij me Hd's en in de deur(doet gpu en northbridge) omdat die niet watercooled zijn en wel erg heet worden. Verder expirimenteer ik de Banshax-methode van radiator koeling, namelijk die 2 topfans naar binnen laten zuigen ipv naar boven laten blazen. Dit zorgt ervoor dat de warme lucht niet heenkan waar hij heenwil (boven) maar moet dus naar achteren afgevoerd worden. De theorie achter deze methode is 'dat het beter is om zo koud mogelijke lucht door je rads te blazen (van buiten) dan de warme lucht van kast, ookal is dit slecht voor de interne temperatuur.'

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Misschien is je gpu en northbridge watercoolen iets voor de volgende keer! :) En een raam dan.

• Selachii
jah misschie, raam komt er iig aan hoor :)))

owja, wiremod: normaal ka je je voltage tussen de 1,5 en 1,775 instellen (inc overvoltage) Nu kan ik van 1,85 tot 2,1 instellen :) niet te zuinig voor een 1,5V procotje

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 10:30 schreef Iceman6024 het volgende:
Dit is ff heel vaag;

[afbeelding]

Zitten die draden nou in het moederbord of lopen ze gewoon gekrult :?
die zijn gekrult

Verwijderd

Leuk gedaan.. :)
Alleen vind ik het niet echt mooi gedaan.. :{

Maarja, wie ben ik.. :P

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
[Jij bent Oeloe, het vriendelijke hulpje van ReseTTim]

Netjes hoor, en zoals al eerder werd gevraagt: waar dient zo'n wiremod nou voor?

(En hoe ontdek je dat in mijnnaam!)

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 11:56 schreef bart_vd het volgende:

[...]
[off-topic]
Ik ben helemaal geen vriendelijk hulpje... :(

Ik ben de coordinationmanagerofthefirstandsecondfloor... :P
/me let nu niet op mijn spelvouten.. ;)
[/off-topic]

• Selachii
wiremod: normaal ka je je voltage tussen de 1,5 en 1,775 instellen (inc overvoltage) Nu kan ik van 1,85 tot 2,1 instellen niet te zuinig voor een 1,5V procotje
(heeft op div hardware sites gestaan...)

...gamen blijft leuk...

• Damian
  • Registratie: Maart 2001

Damian

Insane Obtrusion

Op maandag 24 juni 2002 10:30 schreef FMS het volgende:

[..]

whu, ben ik niet met je eens. Waarom een Waterkoeling aanleggen, als het weinig zin heeft... Tuurlijk is het dan leuk om te doen. Maar daarentegen kost het je weer geld en tijd. Als je van allebei genoeg heb, dan zeg ik niets meer.

Trouwens voor lawaai hoef je het ook niet te doen, want die standaard P4 koelers koelen perfect, en die hoor je ook nog eens niet.

Maja, je case is iig lief, alleen waterkoeling was overbodig geweest denk ik.

raampje erin, om het mooi af te maken :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Epsilon

Op maandag 24 juni 2002 12:09 schreef Damian het volgende:

[..]

whu, ben ik niet met je eens. Waarom een Waterkoeling aanleggen, als het weinig zin heeft... Tuurlijk is het dan leuk om te doen. Maar daarentegen kost het je weer geld en tijd. Als je van allebei genoeg heb, dan zeg ik niets meer.

Trouwens voor lawaai hoef je het ook niet te doen, want die standaard P4 koelers koelen perfect, en die hoor je ook nog eens niet.

Maja, je case is iig lief, alleen waterkoeling was overbodig geweest denk ik.

raampje erin, om het mooi af te maken :)
en dat laatste heeft wel nut |:(
waterkoeling heeft meer nut als een raampje. Hij moet gewoon het probleem ff vinden waar het aan ligt. Waarschijnlijk aan de radiator, omdat er maar weinig verschil in temp zit tussen idle en stressed.

Waterkoeling is lekker stil, en in geen geval te vergelijken met een p4 koeler. Waterkoeling is nl veel stiller wanneer goed uitgevoerd. Voor de temps doe je het niet direct als je geen pelt gebruikt.

Over de waterkoeling en case:
Waterkoeling wel leuk, maar alles gekocht en dus niet zo heel bijzonder.
Kast: Alienware case? (te zien aan het blauw). Die holes op de bovenkant netjes gemaakt iig :).

1 opmerking: Doe wat aan je draden zooi, want dit ziet er niet uit :).

Verder nijz projectje hoor

• Selachii
Hhehe, jah die bedrading wordt volgende stap, hele electronica moek nog doen met verlichting etc...

alles gekocht ja, radiator van de sloop gehaald en schoon gemaakt, blokje zelf ontworpen en laten maken. Koperen buizen aan een stuk gekocht en zelf gebogen (ookal is het WieCu, nogsteeds moeilijk)Hier een daar wat vloeibaar metaal om de fittingen passend te maken :)
Tis wel gewoon een chieftech kast, blowhole in de deur zat er al wel in, maar ik kon deze voor de prijs van een normale DX krijgen, dus waarom niet :D

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/aft.jpg
Dit was mijn baybus in een redelijk vroeg stadium (toen de fans nog niet aangesloten waren, kzal weer pics maken alsie af is

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 13:19 schreef Selachii het volgende:
Hhehe, jah die bedrading wordt volgende stap, hele electronica moek nog doen met verlichting etc...

alles gekocht ja, radiator van de sloop gehaald en schoon gemaakt, blokje zelf ontworpen en laten maken. Koperen buizen aan een stuk gekocht en zelf gebogen (ookal is het WieCu, nogsteeds moeilijk)Hier een daar wat vloeibaar metaal om de fittingen passend te maken :)
Tis wel gewoon een chieftech kast, blowhole in de deur zat er al wel in, maar ik kon deze voor de prijs van een normale DX krijgen, dus waarom niet :D

wel netjes :)

[afbeelding]
Dit was mijn baybus in een redelijk vroeg stadium (toen de fans nog niet aangesloten waren, kzal weer pics maken alsie af is
:o En ik denken... :D

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wow
een afgewerkte zonder_franjes casemod
zie je niet vaak :+
nice job

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 24 juni 2002 11:56 schreef bart_vd het volgende:

Netjes hoor, en zoals al eerder werd gevraagt: waar dient zo'n wiremod nou voor?

(En hoe ontdek je dat in mijnnaam!)
dat slaat nergens op.. we werken er allebei gewoon aan. hij geen hulpje of hoe je het ook wilt noemen.. met samenwerken krijg je gewoon verschillende ideeen op een probleem op te lossen. heeft Oeloe een oplossing en dan weer ik. iig tis gewoon handig.. als je ook ff twijfelt wat slim is dan denk je er samen overna.

* ReseTTim heeft zijn woordje gedaan...
owja en je setup vind ik niet helemaal netjes in elkaar gezet.. om maar de bevestiging van de P4 waterblok maar ff niet over te hebben..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 12:42 schreef epsilon het volgende:

[..]

en dat laatste heeft wel nut |:(
waterkoeling heeft meer nut als een raampje. Hij moet gewoon het probleem ff vinden waar het aan ligt. Waarschijnlijk aan de radiator, omdat er maar weinig verschil in temp zit tussen idle en stressed.

Waterkoeling is lekker stil, en in geen geval te vergelijken met een p4 koeler. Waterkoeling is nl veel stiller wanneer goed uitgevoerd. Voor de temps doe je het niet direct als je geen pelt gebruikt.

Over de waterkoeling en case:
Waterkoeling wel leuk, maar alles gekocht en dus niet zo heel bijzonder.
Kast: Alienware case? (te zien aan het blauw). Die holes op de bovenkant netjes gemaakt iig :).

1 opmerking: Doe wat aan je draden zooi, want dit ziet er niet uit :).

Verder nijz projectje hoor
Als dat een honda civic koper kachelrad is dan ligt het daar niet aan.Ik gebruik deze al zeer lang en heb nog geen beter presterende kunnen vinden.
Alleen de manier waarop hij in de kast is geplaats geeft wel problemen met lucht in je rad.De eerste paar weken komt er altijd nog zuurstof vrij uit de vloeistof en je hebt op deze manier zeer veel kans dat dit in je rad blijft zitten.

• Selachii
Op maandag 24 juni 2002 16:04 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Als dat een honda civic koper kachelrad is dan ligt het daar niet aan.Ik gebruik deze al zeer lang en heb nog geen beter presterende kunnen vinden.
Alleen de manier waarop hij in de kast is geplaats geeft wel problemen met lucht in je rad.De eerste paar weken komt er altijd nog zuurstof vrij uit de vloeistof en je hebt op deze manier zeer veel kans dat dit in je rad blijft zitten.
Hmz, zou het veel uitmaken of het waterblok aan de onderkant wel helemaal glanzed(glad) is? kan me voorstellen dat dat iets uitmaakt maar geen tientallen graden.

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 16:11 schreef Selachii het volgende:

[..]

Hmz, zou het veel uitmaken of het waterblok aan de onderkant wel helemaal glanzed(glad) is? kan me voorstellen dat dat iets uitmaakt maar geen tientallen graden.
Glansend is niet zo belangrijk, want ik kan ook iets laten glanzen wat krom is. Het is dus wel belangrijk dat je waterblok gevlakt is(waterproof heelfijn op een stuk glas ronddraaien).Als hij dan glanst is het helemaal goed, dus geen krassen en 100 procent contact met de core.

En ja dat kan heel veel uitmaken, als er maar 50 procent contact is dan krijg je ook maar voor 50 procent warmte overdracht aan je blok.Dus slechte koel resultaten.

Verwijderd

Hold down met tie raps ziet er slecht uit, zit dat blok niet veel te los?

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 17:54 schreef SiCnEsSs het volgende:
Hold down met tie raps ziet er slecht uit, zit dat blok niet veel te los?
Heb die methode ook precies zo gebruikt. zit MUUR VAST. je krijgt geen beweging in dat blok. tis ff weten hoe je die dingen moet aantrekken, maar dan kan je de hele handel ook snaarstrak zetten. Los en vast maken kost je wat tieraps, maar verder werkt het uitstekend.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 18:47 schreef Peltier het volgende:

[..]

Heb die methode ook precies zo gebruikt. zit MUUR VAST. je krijgt geen beweging in dat blok. tis ff weten hoe je die dingen moet aantrekken, maar dan kan je de hele handel ook snaarstrak zetten. Los en vast maken kost je wat tieraps, maar verder werkt het uitstekend.
Het ziet eruit alsof het elk moment los kan springen, eng hoor.. maarja ik heb het niet getest dus ik mag niet zeuren

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 16:15 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Glansend is niet zo belangrijk, want ik kan ook iets laten glanzen wat krom is. Het is dus wel belangrijk dat je waterblok gevlakt is(waterproof heelfijn op een stuk glas ronddraaien).Als hij dan glanst is het helemaal goed, dus geen krassen en 100 procent contact met de core.

En ja dat kan heel veel uitmaken, als er maar 50 procent contact is dan krijg je ook maar voor 50 procent warmte overdracht aan je blok.Dus slechte koel resultaten.
Vergeet de druk waarmee het blok op de cpu zit niet....erg belangrijk...
te los geeft mindere resultaten!

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 23:53 schreef NoStra het volgende:

[..]

Vergeet de druk waarmee het blok op de cpu zit niet....erg belangrijk...
te los geeft mindere resultaten!
helemaal waar :)

• Selachii
hehehe, dat zit wel snor hoor, believe me :)

...gamen blijft leuk...

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Op maandag 24 juni 2002 14:01 schreef ReseTTim het volgende:

dat slaat nergens op.. we werken er allebei gewoon aan. hij geen hulpje of hoe je het ook wilt noemen.. met samenwerken krijg je gewoon verschillende ideeen op een probleem op te lossen. heeft Oeloe een oplossing en dan weer ik. iig tis gewoon handig.. als je ook ff twijfelt wat slim is dan denk je er samen overna.
Tim... het was maar een geintje :+! Volgende keer zal ik er een ;) bij doen k? :)
Pagina: 1