[WC] Ontwerpen cooler voor Geforce 2 Mx400 & epox

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi, ik kon niet meer op het onderwerp krijgen :) hier een kleine uitleg wat ik zoek.
ik zoek een ontwerp voor een koelblok voor op een Geforce 2 Mx400 en eentje voor op een Epox 8Kha+ (niet de CPU maar de VIA chipset) volgens mij zijn het dezelfde maten.

heeft iemand hier een site of plaatjes van ontwerpen ( maten zijn natuurlijk beter :) )

Verwijderd

Uh.. Maze-achtig design lijkt me het beste & makkelijkste he ;)

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 23:42 schreef burp2001 het volgende:
Hoi, ik kon niet meer op het onderwerp krijgen :) hier een kleine uitleg wat ik zoek.
ik zoek een ontwerp voor een koelblok voor op een Geforce 2 Mx400 en eentje voor op een Epox 8Kha+ (niet de CPU maar de VIA chipset) volgens mij zijn het dezelfde maten.

heeft iemand hier een site of plaatjes van ontwerpen ( maten zijn natuurlijk beter :) )
zaag gewoon een zwarte heatsink van een pentium doormidden is erg mooi :) [edit ow voor waterkoeling :o niet goed gelezen maar misschien kan je er plexi glas omheen doen ;)? [/edit]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, voor chipsetkoelers is elk willekeurig simpel ontwerp goed genoeg..

Een vierkant bakje waar het water doorheen loopt is in principe al ruim voldoende..
(omdat beide chipsets weinig vermogen uitstoten is het allemaal makkelijk te koelen).

Tja, en wil je toch moeilijke ontwerpen toe gaan passen.. 't kan natuurlijk allemaal, maar ik denk dat het jammer van de moeite is :)

Verwijderd

om de core van je mx te koelen? Het overklokken van de core van een GF2 heeft absoluut geen zin.... je zal er nix mee opschieten aangezien bij de gf2 het geheugen de bottleneck is.... geheugenblokken maken dus :9~ >:)

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 10:39 schreef SiQDiZ het volgende:
om de core van je mx te koelen? Het overklokken van de core van een GF2 heeft absoluut geen zin.... je zal er nix mee opschieten aangezien bij de gf2 het geheugen de bottleneck is.... geheugenblokken maken dus :9~ >:)
Inderdaad, ik zou eerst maar eens proberen je corespeed op te schroeven met luchtkoeling en dat wat benchmarks runnen en dan kom je er heel snel achter dat het overklokken van je core bijna geen nut heeft.

Met je geheugen overklokken schiet je framerat trouwens wel omhoog.

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
nah, het gaat erom dat het vannetje dat erop zit kapot is (doet niks meer) en die op het moederboard ook..

nu wil ik toch watercooling gaan installeeren en vond het gelijk een goed idee om hem dan ook mee te nemen..

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 17:58 schreef burp2001 het volgende:
nah, het gaat erom dat het vannetje dat erop zit kapot is (doet niks meer) en die op het moederboard ook..

nu wil ik toch watercooling gaan installeeren en vond het gelijk een goed idee om hem dan ook mee te nemen..
Je maakt je water dus onnodig warm, en je schiet er weining mee op :Z

besta als je een oud celeron blok o.i.d erop plakt, kan je passief draaien en een waterblok maakt voor je geheugen.... dat loont pas echt.

then again, het is en blijft een 2mx, ik persoonlijk zou al die moeite niet doen voor die kaart.....
Pagina: 1