[UDMA133] udma133 kabel kopen voor DVD&CDwriter?

Pagina: 1
Acties:

• drgnsoul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik ga binnenkort een moederbord halen dat UDMA133 ondersteund, daar wil ik een maxtor aan hangen met een UDMA133 IDE-kabel. (geen RAID btw) ik wil ook mijn huidige dvd-speler en mijn cd-schrijver in plaatsen. moet ik voor deze ook een UDMA133 IDE-kabel gebruiken of is een UDMA100 IDE kabel voldoende?

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

cdroms dvdroms en writers zijn ata33 :)

4015Wp west (Dordrecht)

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Een kabel is geschikt voor UDMA66/100 en 133,

er is dus geen speciale kabel voor UDMA133 :D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09
harddisk sluit je aan met een 80 polige kabel, die is geintroduceerd in het ATA66 tijdperk, en later dus ATA100 en ATA133 kabel werd genoemd.
CD-ROM en DVD zijn doodgewone ouderwetse PIO4/UDMA33 apparaten en kunnen overweg met een oude 40 polige IDE kabel. Probleempje alleen: zie die nog maar eens nieuw te vinden, ik zie ze iig nergens meer in computerwinkels, tis allemaal 80 polig.

* _JGC_ koopt die oude kabels altijd per 20 in voor 50 eurocent per stuk :)

Verwijderd

het maakt niet zo veel uit wat voor kabel je pakt alleen is het natuurlijk altijd beter om een 80 polige te pakken al is het maar omdat deze beter afgeschermd zijn voor de prijs hoef je het niet te laten er zijn immers meestal alleen maar 80 polige verkrijgbaar en als je later nog iets bij wilt prikken een hd bv heb je al zo'n 80 polige

80 polig is altijd beter en werken ook op pio of udma33

• drgnsoul
ik wil de "IDE-Kabel UDMA/133 AIRFLOW Silber 60cm" halen bij Fun Computer Center voor mijn nieuwe maxtor. dus volgens jullie kan ik wel de "IDE-Kabel UDMA/100 AIRFLOW" halen voor mijn dvd en cd-writer???

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Een UDMA/100 is zeker goed genoeg voor een DVD speler of cd-writer. Afgelopen week heb ik toevallig ook twee rounded kabels gehaald voor mijn hard disks en DVD speler & cd-writer. Werkt perfect (en ziet er mooi uit :)).

Pic:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/v.j.naerebout/images/roundedcables.jpg
Ze koste mij trouwens € 10,- per stuk, dus ze zijn wel duur (in verhouding met flat cables).

• drgnsoul
k dan so the "IDE-Kabel UDMA/100 AIRFLOW" it is, voor mijn DVD en CD-writer... nu alleen nog wachten tot de Gigabyte GA-7VRX weer normaal geleverd kan worden bij FUN COMPUTER CENTER

Bedankt jongens

<EDIT>
10 euro??? waar heb je ze gehaald dan???
</EDIT>

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb ze bij 'Pinguin computers' in Gouda gekocht. http://www.pinguin-online.nl
(is trouwens een bagger website... die kabels staan er geloof ik geeneens op)

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

erm... je hebt toch ook udma 66 en 100 DVDspelers :)
neit dat je die bandbreedte ooit gebruikt met dat ding, aangezien een 16x DVD 24 mb per seconde doet ongeveer, maar ze bestaan wel :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• drgnsoul
die website is idd best wel gaar, maar iig bedankt!!!

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 23:58 schreef _ViP_ het volgende:
Ik heb ze bij 'Pinguin computers' in Gouda gekocht. http://www.pinguin-online.nl
(is trouwens een bagger website... die kabels staan er geloof ik geeneens op)
hiero heb ik ze gehaal voor iets van 8,- dacht ik ,volgende dag in huis super! :)
Pagina: 1