Blizzard en de gevangenis.

Pagina: 1
Acties:

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Blizzard heeft laatst een oprecht super en orgineel gehad om cheaters te bestrijden! Je stuurt ze naar een digitale gevangenis!
Blizzard heeft een aantal keer duidelijk gemaaakt dat zij een zero tolerance beleid zullen voeren tegen cheaters. Gisteravond ging alweer zo'n maatregel in. De cheaters worden niet gebanned, maar kunnnen alleen games joinen waar andere cheaters ook spelen. Ben je dus "geflagged" dan kun je alleen de games joinen van anderen die ook "geflagged" zijn. Je wordt geflagged als je 3rd party programs gebruikt zoals maphacks. duping programmas, pindlebots, etc. Public games verschijnen dan ook niet op jouw join game scherm.

Cheaters mogen de game die ze hebben gekocht dus nog wel spelen, maar verzieken zo de rest van de community dus niet. Een soort virtuele gevangenis dus.

[..]

Misschien is dit de oplossing voor allerlei andere games? Zo komt het de community ten goede en krijg je geen rechtzaak aan je broek als game-company omdat iemand zijn/haar gekochte game niet kan spelen.
Klik!
Waarschijnlijk zullen er wel bypass dingetjes uitkomen :r

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 21:49
ik vind het wel een kewle oplossing :)

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07

MadEgg

Tux is lievvv

Maar dan moeten ze er dus wel achter komen dat iemand dat doet...

Tja

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Goede oplossing. Niet zeuren dat je het niet online kan spelen, maar nu alleen met andere lammers :r

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

jah maar dat is dus als je gebanned word van een server ofzo :?
maar als dat zo is dan kan ik daar ook wel heen gaan want heel vaak als je goed bent dan word je vaak gebanned

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Totdat ze een grote groep gaan vormen en dan massaal gaan aanvallen tegen de niet-cheaters :{

• Crash
  • Laatst online: 25-01 21:49
Op zondag 23 juni 2002 23:11 schreef Robin Vreuls het volgende:
Totdat ze een grote groep gaan vormen en dan massaal gaan aanvallen tegen de niet-cheaters :{
kan niet, beter lezen ;)

• Switch
Blizzard kan dat toch checken? Zo'n brakke netcode is 't niet hé. Blizzard :Y)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waar komt dit bericht vandaan als ik vragen mag
het staat wel op de battle.net site maar niet echt duidelijk IMHO opinion.

• Switch
Gamers.nl, als je op de link klinkt zie je dat bij 't artikel ook nog een officiele Blizzard aankondiging zit :)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 21:55
Op zondag 23 juni 2002 23:13 schreef TrailBlazer het volgende:
waar komt dit bericht vandaan als ik vragen mag
o.a. gamers.nl

t zou idd erg relaxed zijn als ze het deden..
jammer genoeg doen ze het dan ook bij maphacks in D2LOD.. die is namelijk wel handig.. maar ja tis en blijft cheaten

Bier, Whiskey en Metal!!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-01 08:08

TrailBlazer

Karnemelk FTW

op www.diabloii.net staat dat er nog niks bekend is over maphack. dit was zo en zo de enige die ik gebruikte omdat ik wel eens vrienden wilde helpen en ik dan helemaal gek werd om voor de 100e keer de den of evil door te rennen op zoek naar dat laatste monster.

Verwijderd

Voor spellen als Diablo 2 is dit dé oplossing, maar jammer genoeg heeft dit weinig nut voor spellen zoals counter-strike. Want de game community van CS is te groot om te controleren. En alsnog, soms als je effe heel goed speeld wordt je soms ook zomaar gebanned, en het zou dan erg lullig zijn als je geen normale games meer kan joinen :(
En nog iets, hoe willen ze het controleren? Want hoe kan je met Diablo 2 van buitenaf zien of iemand een maphack gebruikt :? Ik speel geen Diablo 2 online dus ik weet er niet veel vanaf, maar ik wil wel weten hoe ze daarachter willen komen :9
Het is een leuk idee, maar of het gaat werken :? We zien wel...
Tot nog toe ben ik tevreden met anti cheat programma's, zoals dat proggie van Valve, want ik kom de laatste tijd niet meer vaak lamers of cheaters tegen. Ik denk dat cheaters gewoon moeten slijten, de lol gaat er na een tijdje vanaf.

Verwijderd

w00t :D
Awesome
alleen jammer dat de meeste multiplayers geen static IP hebben :)
Of gaat het niet via IP :)

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 22:02

Tux

Maar als je je gegevens veranderd (ip + nick + enz.) dan kan je dr toch zo weer in?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-01 21:54

Apache

amateur software devver

je bant op key natuurlijk, daarom zijn die dingen er :)

en dan moet je al een nieuwe warcraft gaan kopen om uit de gevangenis te geraken, k'denk niet dat veel mensen daarna nog zullen cheaten :)

en Blizzard maakt gebruik van verschillende methodes om cheaters te detecteren oa verkeer door hun servers te laten gaan zodat ze alles kunnen controleren.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 14:00 schreef paus_j_p2 het volgende:
Maar als je je gegevens veranderd (ip + nick + enz.) dan kan je dr toch zo weer in?
Denk het niet, ik weet niet hoe battle.net werkt. Maar ze zullen wel je serial checken. Dus dan moet je een nieuwe serial(dus spel) kopen wil je weer normaal kunnen spelen.

Verwijderd

misschien wel :)
maar dan stop je van zelf :)
als je elke dag andere nick&IP moet regelen dan geef je het snel op :P

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 13:59 schreef Henslfuk het volgende:
w00t :D
Awesome
alleen jammer dat de meeste multiplayers geen static IP hebben :)
Of gaat het niet via IP :)
op key en misschien nick.. en voor de dsl-ers.. die hebben een static ip (meeste in ieder geval)

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 14:07 schreef Nosfer@tu het volgende:

[..]

op key en misschien nick.. en voor de dsl-ers.. die hebben een static ip (meeste in ieder geval)
Sjah,
CHello ook al niet meer
1 week offline en je hebt een nieuw IP
Da's behoorlijk klote ;)

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 14:07 schreef Nosfer@tu het volgende:

[..]

mooi, zijn wel gelijk van al die Killer's en Osama's etc af })

Verwijderd

Ik vind gewoon dat er een echte letterlijke gevangenis moet komen waar als de cheater wilt spelen dat ie dan echt in een hokje van 5 bij 5 komt >:)

Verwijderd

Ik vind het ene heel goed idee van Blizzard, niet dat ik diablo speel maar gewoon dat er strenger opgetreden wordt tegen cheaters.
ga zo door

Verwijderd

rolf vet idee :)

• PromWarMachine
  • Laatst online: 24-01 22:58

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op zondag 23 juni 2002 23:11 schreef MadEgg het volgende:
Maar dan moeten ze er dus wel achter komen dat iemand dat doet...
Ach, als ze het echt belangrijk vinden zullen ze een site maken met een form waar je mensen kan aangeven. Iemand houdt diegene even in de gaten en merkt het vanzelf!

Als jij in 10/10 games in een keer, zonder gescout te hebben naar je vijand loopt, is er toch iets mis ;)

Go Blizzard! >:)
Heb het altijd al de beste developer gevonden, maar dit doet daar natuurlijk nog een stukje bovenop: online cheaten = |:(
In principe wel, maar je valt zo weer door de mand, verder wordt dat een prijzige bedoeling: nieuw IP = nieuw abbonement, nieuwe nick = easy, nieuw serial = nieuwe game, van 50 euro, meestal. :P

Dividend for Starters

Verwijderd

En dan krijg je in dat cheaters-deel een nieuw soort spel: wie is er de grootste cheater LOL!!

Verwijderd

ik vind het een hele goeie oplossing.. zouden ze bij valve/sierra ook eens moeten doen

Verwijderd

nee niet lol.

maar ik vind het wel terecht dat ze dit doen.

dan cheaten die cheaters maar bij andere en laten ze ons met rust. (ons is de NIET cheaters :+)

• Switch
Zoals ik al eerder zei, als ze cheats kunnen maken kunnen ze ook bypass dingetjes maken. Zodat ze wel gewoon kunnen joinen. Of zal dit compleet via de masterserver gaan?

Verwijderd

Blijkbaar ken jij Blizzard niet he :D
Das geen fucked up netcode he :)

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Op maandag 24 juni 2002 15:18 schreef Shock3r het volgende:
Zoals ik al eerder zei, als ze cheats kunnen maken kunnen ze ook bypass dingetjes maken. Zodat ze wel gewoon kunnen joinen. Of zal dit compleet via de masterserver gaan?
dit systeem gebruiken ze ook al bij redmoon online.
En daar zijn sindsdien geen cheats meer tegen gekomen.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zeer goed plan :)
Van andere software makers merk ik weinig ervan dat ze wat tegen cheates doen, ze proberen heus wel wat, maar niet echt veel bijzondere dingen.
En dit, tja, het is iig duidelijk dat zijn cheaters lame vinden en maar gewoon verder mogen spelen, alleen dan met soort genoten dus. Prachtig :)

🌞🍃

• BlubberZwijn
  • Laatst online: 16:53
Als je 2 cdkeys hebt kun je gewoon 1tje gebruiken voor maphack (meph runs ed) en de ander clean laten :)

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Jammer dat ik zo gewend was aan maphack :+
Nouja dan maar weer zoals ik het vroeger altijd deed: zonder maphack :)

Maar ik vindt het best een goede maatregel, vooral tegen dingen als dupen, daar wordt ik echt ziek van!
En ik kan makkelijk zonder maphack!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• BlubberZwijn
  • Laatst online: 16:53
Op maandag 24 juni 2002 21:40 schreef McFlipp het volgende:
Jammer dat ik zo gewend was aan maphack :+
Nouja dan maar weer zoals ik het vroeger altijd deed: zonder maphack :)

Maar ik vindt het best een goede maatregel, vooral tegen dingen als dupen, daar wordt ik echt ziek van!
En ik kan makkelijk zonder maphack!
precies.. :) alleen jammer dat ik een dag te laat van deze maatregel hoorde |:( nouja dan maar met nieuwe cd-key..
zonder maphack ziet et er trouwens wel veel mooier uit :9~

Verwijderd

Dit vind ik echt een goede oplossing, Het zal de cheaters leren :r

Verwijderd

ik had gehoopt dat je mensen mocht aanklagen en de gevangenis inkeilen :(

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Nu nog combineren met een feilloze dupe detectie en een reset van alle characters en we hebben eindelijk weer een schone markt :P

Verwijderd

heel goede maatregel, maar ik vind dat ze gewoon meteen gebanned moeten worden... dan moeten ze maar bij de end user agreement bijzetten dat cheaten niet getolereerd wordt, dan kunnen ze

1. niks maken tegen blizzard
2. geen bypass regelen

sim-pel

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38
Rofl, ga niet langs start, en ontvang geen 20.000 gulden :P .

Steam

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

btw even iets helemaal anders over Blizzard !

op http://www.blizzard.com/jobopp/blizzardwantsyou.shtml

kan je jezelf aanmelden/soliciteren om mee te werken aan hun volgende games !
De toelatingseisen zijn die ongeveer van een gemiddelde Tweaker dus... check ff die hap

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 23:01 schreef likkepot het volgende:
btw even iets helemaal anders over Blizzard !

op http://www.blizzard.com/jobopp/blizzardwantsyou.shtml

kan je jezelf aanmelden/soliciteren om mee te werken aan hun volgende games !
De toelatingseisen zijn die ongeveer van een gemiddelde Tweaker dus... check ff die hap
cewl, ik begin alvast met starcraft 2 + warcraft 4

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

hmm die serial is vast wel ergens in te veranderen... ik bedoel.. wat gemaakt kan worden , kan ook gekraakt worden

zo ligt dat nu eenmaal...

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Op maandag 24 juni 2002 23:05 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

cewl, ik begin alvast met starcraft 2 + warcraft 4
ze zoeken geen beta testers :z

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Op maandag 24 juni 2002 23:08 schreef Tobiaz het volgende:
hmm die serial is vast wel ergens in te veranderen... ik bedoel.. wat gemaakt kan worden , kan ook gekraakt worden

BS. Heb je ooit een Blizzard spel gespeeld op battle.net?
Voor zover ik weet is het niet gekraakt en zal dat ook niet gebeuren.
Ben je je serial kwijt (of als cheater gemarkeerd) dan is de enige manier waarop je een nieuwe krijgt gewoon een nieuw spel kopen.

• Tobiaz

Tobiaz

Ondertitel

Op maandag 24 juni 2002 23:25 schreef QuarK het volgende:

[..]

BS. Heb je ooit een Blizzard spel gespeeld op battle.net?
Voor zover ik weet is het niet gekraakt en zal dat ook niet gebeuren.
Ben je je serial kwijt (of als cheater gemarkeerd) dan is de enige manier waarop je een nieuwe krijgt gewoon een nieuw spel kopen.
Hmm wel es een blizzard spel gespeeld hoor :)

Maar nog nooit geprobeerd te kraken.. en ALLES is te kraken... alleen et een duurt wat langer dan et ander..

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

JA dit is natuurlijk allemaal wel leuk en cool enzo. Maar er zal daarvoor toch weer en hack komen. Dus dan kunnen de cheaters gewoon weer normaal meespelen.Als het lukt ben ik zeer verbaast :)

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op maandag 24 juni 2002 14:49 schreef PromWarMachine het volgende:

[..]

Ach, als ze het echt belangrijk vinden zullen ze een site maken met een form waar je mensen kan aangeven. Iemand houdt diegene even in de gaten en merkt het vanzelf!

Als jij in 10/10 games in een keer, zonder gescout te hebben naar je vijand loopt, is er toch iets mis ;)

Go Blizzard! >:)
Heb het altijd al de beste developer gevonden, maar dit doet daar natuurlijk nog een stukje bovenop: online cheaten = |:(
[..]

In principe wel, maar je valt zo weer door de mand, verder wordt dat een prijzige bedoeling: nieuw IP = nieuw abbonement, nieuwe nick = easy, nieuw serial = nieuwe game, van 50 euro, meestal. :P
Kijk hier ben ik het dus niet mee eens. Geen mens kan zomaar zien of je cheat of niet. Ik was een keer aan het CSen zat er toen 6 potjes in ofzo en had al 14 kills met 14 headshots. Gewoon allemaal puurtoeval (en misschien wat skills :)). Dus iedereen dacht dat ik cheatte en dus werd ik gebanned. Alleen maar door puur geluk. Laat staan dat die mensen da met mijn wonid en ip naar een forum waren gegaan en mij daar ginegn melden zodat ik alleen nog maar met cheaters zou kunnen spelen :?. Ik vind dat alleen programma's cheats mogen detecten en oordelen. Maar ook programma's maken fouten en er zijn vrijwel altijd hacks voor dat soort programma's.

• McFlipp

McFlipp

24...

Op maandag 24 juni 2002 22:44 schreef QuarK het volgende:
Nu nog combineren met een feilloze dupe detectie en een reset van alle characters en we hebben eindelijk weer een schone markt :P
1.10 is coming ;)
Op maandag 24 juni 2002 23:08 schreef Tobiaz het volgende:

Je mag mij ff mailen als je iemand kent die met een gekraakte serial op battle.net komt :) (btw ik weet niet of ik over 10jaar nog hetzelfde email adres heb...)

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op dinsdag 25 juni 2002 07:53 schreef McFlipp het volgende:

Je mag mij ff mailen als je iemand kent die met een gekraakte serial op battle.net komt :) (btw ik weet niet of ik over 10jaar nog hetzelfde email adres heb...)
Foei ;)

• McFlipp

McFlipp

24...

Op dinsdag 25 juni 2002 08:02 schreef apocrypha het volgende:

[..]

Foei ;)
Ik bedoel dat ik denk dat dat niemand lukt :)
Maarja logisch dat ik dat ff moet uitleggen aan een 2jarig kind ;) (zie profile)

• Apocrypha

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Op dinsdag 25 juni 2002 08:13 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik denk dat dat niemand lukt :)
Maarja logisch dat ik dat ff moet uitleggen aan een 2jarig kind ;) (zie profile)
Woei nu zie ik het pas :P. OW god kweet al wie het heeft gedaan :).

[edit]
En dan ben ik altijd nog 0 :)
Pagina: 1