Toon posts:

parity error tijdens het booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Aopen mobo (AX6BC) en tijdens het booten krijg ik de volgende melding:
RAM Parity Error, offending segment: C000.
Press F1 to disable NMI
Press F2 to reboot.

Als ik reboot dan komt-ie weer met dezelfde melding en als ik F1 kies lijkt ie normaal door te starten. Wat betekent dan NMI en hoe zou ik die melding kunnen voorkomen? Natuurlijk ligt het voor de hand om te zeggen: koop maar nieuw geheugen, maar dat verklaart voor mij nog niet waarom hij wel doorstart als ik dat NMI uitschakel.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Misschien dat dit wat duidelijkheid schept<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>NMI

Non Maskable Interrupt/Interrupt 2. Interrupt 2 wordt opgeroepen wanneer er een fout in de RAM-geheugenchips is ontdekt. Omdat een dergelijke fout de werking van het gehele systeem nadelig kan beïnvloeden, wordt het hele systeem in dit geval tot stilstand gebracht. Deze interrupt heeft de hoogste prioriteit en wordt altijd zo snel mogelijk uitgevoerd. Daarna wordt de gebruiker gewezen op de ontdekte fout.

NMI
Non Maskable Interrupt

Een hardware interrupt aan een processor, die een interrupt genereert die niet uit te zetten is. Deze interrupt zal dus altijd gebruikt worden voor echte noodsituaties, zoals Power fail, Memory fail of Bus parity error.[/quote]

And The Only One