tv out met aiw128 geeft slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
Al een hele tijd heb ik met plezier de tv out van me laptop gebruikt. Daar zit een rage mobility kaartje in. Nu is er sinds kort een pc vrijgekomen (p3 600, aiw128, 256 mb ram) en wilde ik die gebruiken ipv mijn laptop.

Het probleem is echter dat op het moment dat ik de pc gebruik voor de tv-out, ik wel gekleurd beeld krijg maar er een zwarte streep (of witte streep...hangt van de achtergrond kleur af) die van boven naar beneden gaat onstaat. Je kunt begrijpen dat dit gewoon niet lekker kijkt.

wat ik al gebrobeerd heb:

1. nieuwste drivers van ati (nou ja wat zij de nieuwste noemen)
2. meerdere svhs draadjes uitgeprobeerd...tja ik was desperate
3. de all in wonder in een andere pc gestouwt zelfde probleem
4. andere video kaart gebruikt (tnt2 met tvout)....zelfde probleem
5. de search....maar die staat vooral vol met mensen die geen kleurtjes op het scherm kunnen toveren
6. paar flinke trapen tegen een muur....deed vooral pijn en hielp niet echt...

iemand een oplossing?

• biertje-blijf-bij-me
*...heeft niemand een sugestie?...*

Verwijderd

search doet wonderen

• biertje-blijf-bij-me
tuurlijk doet de search wonderen.....is ook veel sneller dan de vraag stellen.....maar ja ik kan mijn probleem niet echt terug vinden.....heb de tv-out faq gelezen en enkele adviezen uit andere trheads opgevolgt.....zonder resultaat

• biertje-blijf-bij-me
*....oeps...*

tja het begint nu echt frusterend te worden......ik heb nu ook via scart en composiet gepobeerd....maar steeds zit er een zwarte streep die zich van boven naar onder beweegt op me scherm. Echt vreemd....ligt het aan de kaart??? (hoewel is vreemd omdat m'n tnt2 had het zelfde probleem) of kan het de tv zijn?? (maar die werkt prima in combo met me latop)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

-knip-

Duidelijk de Tv dus...

Doe je iets met resolutieveranderingen en refreshrates ???

(probeer eens een lagere Hz en 800 x 600 )

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je het ook geprobeerd met TV-Tool. Lijkt me niet dat het zal helpen, maar toch. Maar ik denk toch vooral dat er iets fout zit in de instellingen van de tv-out. Dus probeer ff wat under-world zei.

• biertje-blijf-bij-me
oke....tv-tool geeft geen resultaat (of ik ben er blijkbaar te dom voor )

maareh ik ga zo effe wat hz en resu's uitproberen...

• biertje-blijf-bij-me
even probeerd om lagere resoluties en hz te gebruiken maar dat levert ook niks op. Nou ging ik net even de settings van me laptop (waar het wel mee werkt) vergelijken met die van de pc en het enige verschil is dat bij de laptop de instellingen op ntsc-m staat.....nu wilde ik dat op de pc uitproberen maar de ntsc optie staat er niet bij. Ik kan alleen maar kiezen uit pal.

iemand een oplossing?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

In principe moet je PAL hebben. Vreemd dus dat ie op de laptop de NTSC stand pakt. Europese televisies zijn over het algemeen voor PAL gemaakt...

Ik heb je probleem nog eens goed nagelezen en geanalyseerd en ik vermoed dat je kaart kapot is. Om dit te checken moet je eigenlijk als laatste optie het beeld vanuit de kaart naar een andere televisie te gooien; of probeer eens via de videorecorder. Heb je op een andere Tv hetzelfde probleem dan is die aiw gewoon niet goed meer..

• biertje-blijf-bij-me
underworld.....ik denk dat je gelijk hebt....nu heb ik dus blijkbaar twee brake tvout kaartjes....ga hem maandag omwisselen...
Pagina: 1