Ik heb zo'n Packard Hell PC (type 7800RW + extra geheugen etc) en het revisiemodel van het mobo dat er nu in zit (MSI 6309) kan de nieuwe Pentium III processoren met D0 stepping (tot 1,4 GHz) niet aan. Ik kan mijn processor slechts upgraden naar een 1 GHz (met core stepping C0), niet echt een groot verschil met de 800 MHz die er nu in zit. PB raadde mij al aan om een nieuw MSI 6309 mobo te kopen, die wel de D0 stepping aankan. Ik was van plan volgend jaar een nieuwe PC aan te schaffen (dan is de huidige PC 3 jaar oud, een goede leeftijd lijkt mij), maar ik heb al componenten geupgrade en toegevoegd (meer geheugen, andere videokaart, andere soundkaart etc.), dus waarom niet de mobo en de processor erbij?
Nu is mijn vraag, kan ik in principe elke mobo erin knallen (als ik let op de afmetingen en PSU benodigdheden)? Laten we zeggen een Pentium IV compatibel mobo (533 MHz) of een socket A mobo. Moet ik alleen letten op afmetingen en evt een nieuwe PSU of zijn er meer dingen waar ik op moet letten?
Adviseer mij!
Nu is mijn vraag, kan ik in principe elke mobo erin knallen (als ik let op de afmetingen en PSU benodigdheden)? Laten we zeggen een Pentium IV compatibel mobo (533 MHz) of een socket A mobo. Moet ik alleen letten op afmetingen en evt een nieuwe PSU of zijn er meer dingen waar ik op moet letten?
Adviseer mij!