MSI KT3 Ultra probleem!

Pagina: 1
Acties:

• M_Frame
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:22
2 dagen geleden nieuw systeem opgebouwd met MSI KT3 Ultra, AMD Athlon 1700+, etc.
Vandaag ging hij uit zichzelf restarten.
Bij het opnieuw opstarten kwam deze foutmelding:
Windows could not start because the following file is missing or corrupted
System32\drivers\ntfs.sys

You can attempt to repair this file bij startup Windows setup using the original Setup CD-ROM.

Select 'r' at the first screen to start repair.

Als ik van XP CD-ROM start dan komt deze melding:
A problem has been detected and Windows has been shutdown to prevent damage to your computer.
-----
-----
Tecnical information:
*** STOP: 0x0000007E (0x0000005, 0xF84D3F00, 0xF89894AC,
0xF89891AC)

*** setupdd.sys - address F84D3F000 base at F84A2000,
datestamp 3B7D8507

Bios is op default ingesteld.
Kan er verder niks mee!

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

mooi nu weet ik tenminste dat ik geen msi kt3 moet kopen iedereen heeft er problemen mee :Z misschien formtat c: :P en bios reset heb je al gedaan anders mobo terug brengen en ander merk vragen.

ps kijk ook eens in het groote kt3 topic

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

Ik heb ook eem Xp 1700+ en de MSI KT3 ULTRA. Maar ik heb een ander probleem en dat is dat heel mijn pc niet op wil starten..ik weet me god niet wat er aan de hand is ik heb de power switch aangesloten, maar de andere kabbeltjes nog niet en wat is die beveiliging eigenlijk van dat mobo'tje?

THANKS

Ik bedoel ermee dat mijn pc niet aangaat..(het lijkt erop dat die geen power krijgt ofzo)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
Wat voor en hoeveel geheugen heb je er inzitten?
Welke onderdelen heb je precies en welke daarvan zijn nieuw?

Klinkt als kapot geheugen.

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

Op zondag 23 juni 2002 21:32 schreef Erik180480 het volgende:
Ik heb ook eem Xp 1700+ en de MSI KT3 ULTRA. Maar ik heb een ander probleem en dat is dat heel mijn pc niet op wil starten..ik weet me god niet wat er aan de hand is ik heb de power switch aangesloten, maar de andere kabbeltjes nog niet en wat is die beveiliging eigenlijk van dat mobo'tje?

THANKS
in je vorige topic kwam je eigenlijk niet oz deskundig over misschien kan de computer winkel je meehelpen met het aansluiten van je mobo :Z

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 21:33 schreef White Feather het volgende:

Bedoel je dat van mij of van de topicstarter? Ik heb 2 dagen oud geheugen en dat is: 512 DDR

• M_Frame
Op zondag 23 juni 2002 21:33 schreef White Feather het volgende:

Merkloos geheugen 512Mb DDram
alle onderdelen zijn verder nieuw.

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 21:38 schreef M_Frame het volgende:

[..]

Merkloos geheugen 512Mb DDram
alle onderdelen zijn verder nieuw.
Wat dacht je ik bestel maar hetzelfde systeem als Erik
? haha :7

Verwijderd

Om XP te reparen moet je volgens mij booten van je CD-ROM...

• M_Frame
Op zondag 23 juni 2002 21:39 schreef Erik180480 het volgende:

[..]

Wat dacht je ik bestel maar hetzelfde systeem als Erik
? haha :7
haha tja toeval he! En het werkt bijde niet! :'(

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 21:43 schreef M_Frame het volgende:

[..]

haha tja toeval he! En het werkt bijde niet! :'(
Jah idd toeval..ook 2 dagen geleden en jammer genoeg werkt het idd. beide niet :'(

life suckz :D

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
het lijkt me niet echt een moederbord probleem, maar eerder
winXP / hd / mem....

waaruit maak jij op dat het aan je plank ligt dan???

ik heb btw ook een kt3 en nog nooit problemen gehad

gang is alles

• M_Frame
Op zondag 23 juni 2002 21:50 schreef Japidoff het volgende:
het lijkt me niet echt een moederbord probleem, maar eerder
winXP / hd / mem....

waaruit maak jij op dat het aan je plank ligt dan???

ik heb btw ook een kt3 en nog nooit problemen gehad
Ik heb twee hd in mijn pc! waar bijde win xp opstaat en geven bijde de zelfde error.1 zit er in een bracket en deze werkt gewoon in een andere pc.

winxp lijkt mij ook niet want hij heeft gewerk.

• Japidoff
je bedoelt dat als je die "foute" schijf in een andere computer stopt, windows wel goed werkt??

gang is alles

• M_Frame
Op zondag 23 juni 2002 22:01 schreef Japidoff het volgende:
je bedoelt dat als je die "foute" schijf in een andere computer stopt, windows wel goed werkt??
Beide schijfen zijn fout! En windows werkt dan gewoon goed!

• Japidoff
ntfs.sys klinkt als een driver voor je filesystem, (ben niet zo'n XP expert) heb je het ARU moederbord?? wat voor schijven?? en als je op die werkende pc ntfs.sys vervangt en dan in die "kapotte" pc probeert??

en t lijkt me toch echt winxp, helemaal omdat het zich pas na enige tijd voordeed..

nwste drivers/bios??

probeer es met ander geheugen...

gang is alles

• M_Frame
Op zondag 23 juni 2002 22:11 schreef Japidoff het volgende:
ntfs.sys klinkt als een driver voor je filesystem, (ben niet zo'n XP expert) heb je het ARU moederbord?? wat voor schijven?? en als je op die werkende pc ntfs.sys vervangt en dan in die "kapotte" pc probeert??

en t lijkt me toch echt winxp, helemaal omdat het zich pas na enige tijd voordeed..

nwste drivers/bios??

probeer es met ander geheugen...
De schijven zijn wel goed. een maxtor 60Gb 7200 rpm en een IBM 60Gb 5400 rpm (zit in de bracket)
En als ik in de werkende pc ntfs.sys vervangt doet hij het nog niet in.
Als ik dus van win xp cd boot krijg ik dus de foutmelding *** stop 0x0000007E blablabla

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 20:04
Bios update al geprobeerd ? Draai dat MSI Live Update eens, dan kan je ook zien of er nog andere drivers op je hd moeten worden geupdate.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
Die error die de topic starter had krijg ik ook wel vaker :( Meestal als ik mijn zooitje te hoog heb overgeclockt...
En als ie dan automagisch gaat scannen dan verneukt ie volgens mij iets.
Ik weet ook geen oplossing.. HELAAS, ik heb hierdoor namelijk al zeker 7 keer windows xp opnieuw moeten installeren :( Zat toevallig vanmiddag te denken om dit probleem te posten :D hahaa toevallig.

/edit: Dit probleem had ik trouwens ook wel ns als ik mijn A7V133 te hoog had overclocked dus het ligt niet aan het mobo, lijkt me ook sterk want hij draait wel niet zo SUPER stabiel! Ben er echt hardstikke tevreden mee! Geloof je niet? dan lees de andere problemen topic's hier maar ns over de kt333 mobo's

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 21:36 schreef Erik180480 het volgende:

[..]

Bedoel je dat van mij of van de topicstarter? Ik heb 2 dagen oud geheugen en dat is: 512 DDR
Ook nieuw geheugen kan stuk zijn!!!

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 21:32 schreef Erik180480 het volgende:

THANKS

Ik bedoel ermee dat mijn pc niet aangaat..(het lijkt erop dat die geen power krijgt ofzo)
Dit had ik eergistern ook! het lijkt inderdaad alsof hij geen power krijgt, bij mij lag het probleem aan de kleine kabeltjes van je kast ik weet niet of ik het goed uitleg maar ik zal het proberen want wie weet lukt het,
je hebt een stekkertje voor je pc speaker en stekkertje voor je systeemkastlampjes ( voor als je hd rammelt zie je hem knipperen)en een stekkertje voor je reset knopje enz.. probeer ff alle stekkers goed op zijn juiste plaats te zetten en vertel mij maar ff of het werkt of niet

• M_Frame
Op maandag 24 juni 2002 00:20 schreef Fraggler het volgende:
Die error die de topic starter had krijg ik ook wel vaker :( Meestal als ik mijn zooitje te hoog heb overgeclockt...
En als ie dan automagisch gaat scannen dan verneukt ie volgens mij iets.
Ik weet ook geen oplossing.. HELAAS, ik heb hierdoor namelijk al zeker 7 keer windows xp opnieuw moeten installeren :( Zat toevallig vanmiddag te denken om dit probleem te posten :D hahaa toevallig.

/edit: Dit probleem had ik trouwens ook wel ns als ik mijn A7V133 te hoog had overclocked dus het ligt niet aan het mobo, lijkt me ook sterk want hij draait wel niet zo SUPER stabiel! Ben er echt hardstikke tevreden mee! Geloof je niet? dan lees de andere problemen topic's hier maar ns over de kt333 mobo's
Ik heb nog niks overgeklokt. Processor liep nog niet eens optimaal.
En opnieuw windows installeren krijg ik dus ook niet voor elkaar. Ik ga nu maar slapen. Morgen zien we wel verder.

Verwijderd

en is dat inderdaad zo van als je geheugen stuk is dat hij helemaal niks doet ?

ik denk toch dat het niet zo is want als je power aan zet, het eerste wat je moederbord doet is het videokaart detecteren en daarna CPU en daarna pas geheugen dus ik denk toch dat het zekers niets met geheugen te maken heeft

correct me if I'm wrong

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik krijg die error als ik de interleaving optie van het geheugen aanzet. kijk ff bij advanced chipset features --> DRAM timings, daar staat die optie tussen.
Succes!

Amateurcoureur en fervent banktukker

• M_Frame
Hij doet het weer!! Het was niet het het moederbord. Het geheugen was stuk.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
gelukkig maar dat het weer opgelost is dan :)
Pagina: 1