Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader is van plan om een palm top/pda te kopen. Hij wil dat de die aan de volgende voorwaarde voldoet :

-Emailen
-Verbinding naar een computer/laptop infarood/usb
-Keyboard, dus geen palm die zo rond is maar rechthoekig (beetje lijkend op die nokia telefoon/pda
-Liefst microsoft os zodat je met word op de pda kunt syncroniseren met word op de laptop/computer

Kan iemand mij vertellen waar ik deze soort pda's kan vinden? Bepaalde reviews ergens? Ik heb een beetje rond gekeken maar tot nu toe ik kom je aleen maar van die pda's tegen met het potlood idee (dus niet een rechthoekige met keyboard).

Nu kan je natuurlijk ook zo'n keyboard op zo'n normale aansluiten maar daar is mijn pa niet zo voor omdat ie dan zo lomp word.

ik zie door de bomen het bos niet meer graag wat advies,info tips of wat dan ook.

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Mijn vader heeft een Nokia 9210 en is daar zeer over te spreken.
Is welles waar geen PDA maar voldoet wel aan de eisen die jouw vader stelt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmms ik zoek toch meer een pda ipv van een telefoon.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Kijk voor reviews hier:
www.the-gadgeteer.com

Voor een hoop gebruikerservaringen en problemen:

www.pocketpc-club.nl
www.brighthand.com

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ga meteen even kijken.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

weet er ook iemand een sit ewaar je kan zoeken op kenmerken, zoals toetsenbord, kleurenscherm enz?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 10:40
Met een Palm kan je ook prima Word/Excel uitwisselen. De nieuwe Sony PDA (palmOS) heeft ook een keyboardtje. Kan emailen, heeft digicam ingebouwd en mp3 speler EN universele afstandsbediening. :)

Kortom, die heb ik gekocht :D

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Ook mijn pa is zeer tevreden over zijn Nokia 9210. En begrijpelijk, want het is een geweldig apparaatje!
/me heeft er zelf ook één :D
Maar wat had je anders in gedachten met een keyboard dan? Trouwens stel je niet te veel voor van Pocket Word en Pocet Excel: EPOC Word en Sheet (Psion Revo, 5mx, netbook, 7) en ook Symbian Word en Sheet (nokia 9210) zijn veel geavanceerder dan die uitgeklede microsoft shit.

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-03 13:08
Dan zou een oregon osaris (16mb) wel goed passen. er zit een volledig toetsenbord op, kan syncroniseren met windows , word en excel, heeft een infrarood poort en ook een aansluiting via een COM poort van je PC, verder heeft hij ook touchscreen. En verder is hij niet zo duur, ik heb hem ook en hij bevalt goed!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als je duur wilt doen, neem dan gelijk die o2 PDA... :7

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-03 12:11

spacy

+++

wachten op dat OQO dingetje, http://www.oqo.com/ komt ergens 2e helft van dit jaar uit, is ook al es op de frontpage langsgekomen

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 21:19 schreef [Elite]Hippie het volgende:-Liefst microsoft os zodat je met word op de pda kunt syncroniseren met word op de laptop/computer
Heb je geen MS os voor nodig.

In fact, er zijn Palm os word programma's die beter met word syncen dan pocketword. Maar goed, je zoekt niet naar zo'n type (pen navigatie) pda.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-03 20:29

tweakerbee

dus..?

DocumentsToGo heet dat dingetje voor de Palm. Werkt redelijk.

Beetje duur, maar daar zijn oplossingen voor :P

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

DocsToGo wordt bij mijn weten tegenwoordig gratis meegeleverd bij aankoop van een nieuwe palm. En Middelkoop: jij zou toch moeten weten dat ook EPOC word en Sheet beter zijn dan die M$-applicaties die voor "tekstverwerker" en "spreadsheet" doorgaan.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:En Middelkoop: jij zou toch moeten weten dat ook EPOC word en Sheet beter zijn dan die M$-applicaties die voor "tekstverwerker" en "spreadsheet" doorgaan.
Helaas heb ik geen hands-on ervaring met die Epoc programma's. Maar ik zei toch niet dat die programma's er niet waren voor Epoc? Ik probeer me te houden bij de dingen waar ik veel verstand van heb, als ik me met andere dingen bezig wil houden lees ik er eerst wat over. Ik ben niet veel met Epoc bezig, dus daar heb ik het ook niet zo vaak over (ter voorkoming van misinformeren van anderen).

Als sommige andere mensen dat nou ook wat meer zouden doen, dan zouden er heel wat misverstanden over PPC vs Palm os vs Epoc vs weetikveel de wereld uit zijn.

Ik ben overigens benieuwd naar de kwaliteit van de tekstverwerkings programma's voor symbian 7 (SE p800).

Verwijderd

Ooow okee excuses, ik dacht uit een aantal eerdere posts begrepen te hebben dat je zelf een EPOC device had. Mijn fout. Als je wat meer wilt weten over de P800 (waar ik overigens al HANDS ON mee heb mogen spelen :9~ ) dan kun je hier het officiële White Paper downloaden. Is een PDFje van 2,5 MB.

Verwijderd

Ik ben zelf een fervent Psion 5mx gebruiker geweest die zonder een dag spijt is overgestapt op de Nokia 9210. Ik ben zeer te spreken over Word en Sheet die beiden eigenlijk niets missen wat je onderweg nodig zou kunnen hebben. Sheet heeft zelfs de mogelijkheid om meerdere "sheets" in een bestand aan te maken.
Verder heeft deze pda het voordeel dat ik direct m'n faxen kan ontvangen. Internet & Email heeft het ook altijd perfect gedaan. Misschien moet je vader toch maar even een 9210 uitproberen.

Zelf zie ik het apparaatje als een handheld met een gsm als bonus. Maar goed, als hij er niet aan wil, kan hij kijken naar merken als NEC en HP die nog handhelds maken op CE. Zijn wel een stuk groter.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:Als je wat meer wilt weten over de P800 (waar ik overigens al HANDS ON mee heb mogen spelen :9~ )
/me is heel jaloers
Op maandag 24 juni 2002 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
dan kun je hier het officiële White Paper downloaden. Is een PDFje van 2,5 MB.
Thnx man! ik kan het nu niet doorlezen (moet naar bed komen van m'n gf), maar ik zal het morgen zeker doorlezen.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 23:21 schreef middelkoop het volgende:
Ik ben overigens benieuwd naar de kwaliteit van de tekstverwerkings programma's voor symbian 7 (SE p800).
Krijg van de foto's van het apparaat zo'n kauwgomballen gevoel bij. Zo'n vrolijke kleur... :+

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 23:42 schreef dopy het volgende:Krijg van de foto's van het apparaat zo'n kauwgomballen gevoel bij. Zo'n vrolijke kleur... :+
Beetje plasticerig hè, ik heb ook liever metalerig (Sony MZ-R900, Palm m505, Minolta Dimage X, Canon Ixus V2) maar het lijkt erop dat de p800 dit helemaal goed maakt qua prestaties. Eindelijk een luxe pda & telefoon (oa) combinatie die een beetje makkelijk is mee te nemen.

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 19:22 schreef spacy_ het volgende:
wachten op dat OQO dingetje, http://www.oqo.com/ komt ergens 2e helft van dit jaar uit, is ook al es op de frontpage langsgekomen
iemand enig idee wat deze ongeveer gaat kosten?
Pagina: 1