Toon posts:

[ASP] Eigen DLL, hoe ver kan je ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net ff aan het experimenteren met een Active X DLL in samenwerking met ASP. Niets bijzonders gewoon eens proberen hoe het werkte om uiteindelijk te proberen om bijvoorbeeld wat tekst op mijn LCD te zetten.

De eerste stappen waren wel heel gemakkelijk om bijvoorbeeld gewoon een tekste af te drukken die in de DLL ergens zat.

De 2de stap was natuurlijk heel wat anders, nu vraag ik me eigenlijk gewoon af, of er beperkingen zijn in wat je met je DLL's kan doen in samen werking met ASP. Kan je bijvoorbeeld alleen gegevens doorgeven en teruglaten sturen naar je pagina of kan je ook zover gaan dat je echt een LCD aanstuurt ?

Ik heb ooit eens een Winamp sturing gemaakt dus ja kan wel dingen bedienen, maar bijvoorbeeld de LPT poort aansturen werkt al weer via die zelfgemaakte DLL en die dan terug via een 2de DLL (DLportIO).

Iemand enige idee of er dus beperkingen zijn ?
zal straks ff de boel hermaken om de foutmelding te kunnen posten :) (was het beetje beu om 3 uur dezelfde melding te zien)

Verwijderd

je kan je asp code in een dll stoppen, dus ook een dll aanroepen etc.

Verwijderd

Je hebt basicly de zelfde limiten als binnen 'n normale VB applicatie, alleen je mist het gui gedeelte..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:05
volgens mij zijn er wat DLLs betreft bijna geen beperkingen nee.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 21:06 schreef TheMAzTER het volgende:
je kan je asp code in een dll stoppen, dus ook een dll aanroepen etc.
ASP in een DLL is niet echt de bedoeling ;)

Dus in feite zou ik gewoon mijn LCD moeten kunnen Initen met de zelfde code als ik in mijn gewone software gebruik.

Het klinkt wel logisch maar krijg toch één of andere rare melding hier, ga weer ff aan de slag

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 21:11 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Dus in feite zou ik gewoon mijn LCD moeten kunnen Initen met de zelfde code als ik in mijn gewone software gebruik.
Jup zou gewoon moeten werken lijkt me? wat voor bizarre foutmelding krijg je?

Verwijderd

Topicstarter
Voor de huidige foutmelding

De fout ziet er nu al minder bizar uit en ben dus die vorige kwijt, lijkt erop dat ik daar echt een fout geaakt heb, maar nu krijg ik
code:
1
2
3
4
5
Runtimefout Microsoft VBScript error '800a01b6' 

Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object: 'LCD.BeginLCD' 

/test.asp, line 3

code:
1
2
3
4
5
6
<%
Set LCD = Server.CreateObject("ASP.LCD")
LCD.BeginLCD
response.write("zou uitgevoerd moeten zijn ;)")
Set LCD = nothing
%>

code:
1
2
3
4
Public Function BeginLCD()
    Init
    WriteText ("test")
End Function

met of zonder de writetext maakt geen verschil uit

EDIT : DLL is geregistreerd op de manier zoals ik dat altijd doe : regsvr32 c:\LCD.dll (DLL staat in C:\ voor gemakkelijk reggen ;) )

Verwijderd

Die BeginLCD Functie is wel 'n member van je lcd class?
(overigens registreerd vb je dll vanzelf als 'n compile doet)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 21:32 schreef Yarvieh het volgende:
Die BeginLCD Functie is wel 'n member van je lcd class?
(overigens registreerd vb je dll vanzelf als 'n compile doet)
yep, BeginLCD is een member van de LCD class

en dat auto-reggen wist ik nix van, heb ik toch al iets bijgeleerd :D wel handig eigenlijk

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik denk dat je met een te hoge bebveiliging te maken hebt op je pc dus kijk ff op msdn of je die kan minderen (misschien de 'internet-users' ff 'admin' maken, ik neem aan dat het voorlpoig lokaal is?)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Kan je die dll es online knikkeren?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 21:37 schreef LauPro het volgende:
Ik denk dat je met een te hoge bebveiliging te maken hebt op je pc dus kijk ff op msdn of je die kan minderen (misschien de 'internet-users' ff 'admin' maken, ik neem aan dat het voorlpoig lokaal is?)
beveiling zal wel niet echt een probleem zijn, in IIS staat alles op laag (IIS en laag beveiligt klinkt al slecht op zich)
en Internet users, admin maken ?

lijkt me overbodig aangezien ik wel gewoon met DLL's kan werken in ASP. (ASPDNS bijvoorbeeld)

Verwijderd

Topicstarter
DLL'tje

ASP.LCD.BeginLCD()
zou een grafisch LCD moeten initen ... (via DLportIO)

Verwijderd

Ik krijg m'n iis even niet aan geslingert maar het volgende vbscriptje
code:
1
2
3
4
dim o 
set o = CreateObject("asp.lcd")
o.BeginLCD
set o=nothing

Werkt als 'n dolle, init de lcd en zet er "test" op..dus de dll die vb aan maakt is prima lijkt me,

Verwijderd

Topicstarter
dan ligt het dus toch ergens aan IIS ?

DLL is goed
ASP code kan je zo niet veel fouten in maken...

Verwijderd

Goed word 'n beetje prutsen want iis weigert hier volledig..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<html><body>
<%
dim o 
set o = Server.CreateObject("asp.lcd")
o.BeginLCD
set o=nothing
%>
</body></html>

Zou moeten werken op je iis...

Verwijderd

Topicstarter
*copy*
*paste*

nope, zelfde fout ;)
mijn code is, op de html-tags na, identiek aan die van jou.

Zal toch maar eens beginnen zoeken naar die beveiligings instellen en van die dingen...

Verwijderd

En als je dat stukje vbs van mij in een blaat.vbs paste en die uitvoerd? lijkt wel of ie naar 'n andere dll staat te loeren ofzo..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 22:18 schreef Yarvieh het volgende:
En als je dat stukje vbs van mij in een blaat.vbs paste en die uitvoerd? lijkt wel of ie naar 'n andere dll staat te loeren ofzo..
als ik dat in een vbs file zet dan werkt het wel ...

2de wat ik bijleer, snelle manier om DLLtje te testen (en veel andere shit) gewoon in vbs ff testen

IIS ... waarom moet het toch altijd moeilijk doen :+

Verwijderd

Toch blijft het vaag dat iis het niet doet dan.. snelste manier om je dll te testen is gewoon normale vb applicatie aan je workspace toe te voegen (group maken dus) en daar 'n referentie naar je andere project te leggen, kan je nog intergrated debuggen ook ;)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:32

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heb je IIS al gerestart? Na iedere wijziging moet je opnieuw dll registreren en IIS opnieuw herstarten.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 22:41 schreef gorgi_19 het volgende:
Heb je IIS al gerestart? Na iedere wijziging moet je opnieuw dll registreren en IIS opnieuw herstarten.
Had ik idd al enkele keren gedaan, DLL registreren zou automatisch gebeuren door VB, maar nu is het gelukt na een 3de keer de PC opnieuw op te starten

beveiligingsinstellingen van IIS staan op laag, maar ik heb wel IISlockDown ooit eens geinstalleerd (was ik vergeten)
Nu werkt het en weet eigenlijk niet juist waarom, maar goed de eerst stappen zijn er

Verwijderd

Topicstarter
http://chronom.d2g.com/index.asp

ik zeg niet dat ik het ga lezen, want momenteel word het LCD nog iederkeer ge-init als iemand een berichtje post maar het werkt wel :D

begrijp niet wat ik gisteren verkeerd deed eigenlijk ...

Verwijderd

Tjah het was zonnig gister en oosten wind doen doet ie dat wel es >:) (kortom ook geen idee)

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 22:41 schreef gorgi_19 het volgende:
Als je je DLL in COM+ registreerd is het makkelijker: COM+ app killen, dll vervangen, klaar.

Zowieso hoef je een dll alleen opnieuw te registreren als je iets in de interface veranderd hebt.. nieuwe method ofzo
Pagina: 1