Toon posts:

Waar en hoe het beste een 40mm fan te plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude pentium 40mm koeler met een mini koelblokje. Het koelblokje plak ik op me hdd, maar wat te doen met de 40mm fan?

Het was mijn idee om hem op mijn Fridgerock te zetten op de zijkant. Dan laat ik em naar de zijkant blazen zodat ie zegmaar naar boven blaast. Ik hoop dat dit weer een beetje scheelt aangezien de fridgerock koeler temp controlled is en die 40mm super stil is.

Het is een XP 1800+ @ 2000+. Is het misschien beter om em zegmaar aan de onderkant van de fridgerock te zetten en em dan naar boven of naar onder te laten blazen?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
daar zal een 40x40 niet veel verandering in brengen ;)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

40mm fans geven doorgaans veel lawaai en weinig flow.. Misschien kan je je chipsetfan ermee vervangen maar een beter nut kan ik echt niet verzinnen.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[opendeur-modus]
Uhm...misschien kun je het beste gewoon even beide opties proberen?

Ik denk dat een 40-er erbij plaatsen vrij weinig zal doen met je temps..laat staan dat je een verschil merkt tussen naar onder of naar boven blazen.

I reject your reality, and substitute my own.

• The-Source
  • Laatst online: 21:37
Misschien je videokaart er koel blij mee maken

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

je vga zal er zekers blij mee zijn. Ik heb er een 60 mm fan opzitten
die koelt ook mn (extra jaja) hs blokjes op mn mem

zit overigens maar met 1 schroefje vast. ik kon maar 1 gat boven mn hs van mn gpu krijgen :P

test gewoon alles.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn GPU heeft alleen een koelblokje en is dus passief gekoelt. Ik heb net ff zitten expirimenteren, erbovenop naar onder blazend geeft een 1 graad verhoging. Bovenop naar boven geeft een 1 graad verlaging. Onderop - geen verschil in temp.

En wie zei er hier dat 40 mm fan's lawaai maken? Dat zijn dus van die mini fannetjes he? Die maken dus echt geen lawaai, daar zijn ze veel te klein voor.

Maar ik heb een K7S5A moederbord en die hebben een passief gekoelt chipset dus heb ik em daarop gepleurt. Ik weet niet of het wat afdoet maar het is altijd leuk om erop te zetten. En over lawaai maak ik me geen zorgen want deze hoor je echt niet hoor.

• sKitZo
  • Laatst online: 19:04

sKitZo

:)

Op maandag 24 juni 2002 00:44 schreef Thorry het volgende:
Mijn GPU heeft alleen een koelblokje en is dus passief gekoelt. Ik heb net ff zitten expirimenteren, erbovenop naar onder blazend geeft een 1 graad verhoging. Bovenop naar boven geeft een 1 graad verlaging. Onderop - geen verschil in temp.

En wie zei er hier dat 40 mm fan's lawaai maken? Dat zijn dus van die mini fannetjes he? Die maken dus echt geen lawaai, daar zijn ze veel te klein voor.

Maar ik heb een K7S5A moederbord en die hebben een passief gekoelt chipset dus heb ik em daarop gepleurt. Ik weet niet of het wat afdoet maar het is altijd leuk om erop te zetten. En over lawaai maak ik me geen zorgen want deze hoor je echt niet hoor.
kleine fans maken veel toeren en daardoor veel lawaai... grote fans maken minder toeren en daarom minder lawaai :)

btw.. k7s5a... kan je beter ff da koelblokkie eraf slopen want er zit alleen dubbelzijdig plakband onder... dan kan je de ff silver gease op doen... dan koelt het daarwerkelijk ook nog beter :)

Verwijderd

Topicstarter
Jah ok, maar dit kleine koelertje is superstil hoor, en vergeleken met die grote CPU koeler issie bijna onhoorbaar.

Maar dat plakband is niet zomaar plakband hoor, dat is wel warmtegeleidend plakband. En het scheelt toch wel een paar graden (maar dat komt omdat de termometer in dat chipset zit). Hij gaat wel ietsies sneller.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Die oude proc's konder zonder heatsink, die koelertjes zitten er bijna voor de sier op. Maken geen geluid, weinig toeren. Verplaatsen ook weinig lucht.

Herrie maken kleine fans met veel toeren die proberen veel lucht te verplaatsen.

• sKitZo

sKitZo

Op maandag 24 juni 2002 21:07 schreef Thorry het volgende:
Jah ok, maar dit kleine koelertje is superstil hoor, en vergeleken met die grote CPU koeler issie bijna onhoorbaar.

Maar dat plakband is niet zomaar plakband hoor, dat is wel warmtegeleidend plakband. En het scheelt toch wel een paar graden (maar dat komt omdat de termometer in dat chipset zit). Hij gaat wel ietsies sneller.
dat plakband is miskien niet zomaar plakband maar je kan OVERAL lezen dat het prut spul is en je veeel beter thermal grease eronder kan doen (zoals AS). Dus als je echt een verschil wilt maken...

Verwijderd

Topicstarter
Nou het scheelt zeker wel veel nu, een stuk stabieler, me pasta was net op dus dat moet ff wachten totdat ik weer nieuw heb maar het scheelt gewoon veel hoor. Chipset koelen is echt een aanrader!

• sKitZo

sKitZo

Op dinsdag 25 juni 2002 23:43 schreef Thorry het volgende:
Nou het scheelt zeker wel veel nu, een stuk stabieler, me pasta was net op dus dat moet ff wachten totdat ik weer nieuw heb maar het scheelt gewoon veel hoor. Chipset koelen is echt een aanrader!
probeer nou maar met pasta :)

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

[asociaal]

hang em in MIJN wc voeding...
word ietsjes te heet...

[/asociaal]

40 mm heb je niet veel aan denkik...

je kan hem als outtake gebruiken...