[branden] Kwaliteit hoger bij lagere snelheid?

Pagina: 1
Acties:

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je een cd op full speed brandt, hapert hij vaak, en duurt het lang voordat hij iets heeft opgezocht.

Als je de writing speed verlaagd, wordt de kwaliteit en snelheid van de cd dan ook groter?

Verwijderd

In het kort:Ja

Verwijderd

In het kort:Nee

duh....
ligt volledig aan je brander, mijn 8speed Samsung deed moeilijk met 8speed audio, maar mijn 24 speed aopen brand gewoon 24 speed audio in super kwaliteit

Verwijderd

hangt af van een hele zooi factoren en een duidelijk antwoord is er niet. De cds die je gebruikt, cdrom waarin ze afgespeelt wordt, etc etc...

De ene vind dat hoe langzamer gebrand hoe beter en de andere helft vindt dat het allemaal niet uitmaakt!!

Verwijderd

Ik heb een paar tests gezien die allemaal zeggen dat de beste branders op de 16 speed de beste kwaliteit geven. Alle speeds daarboven wordt de kwali alleen maar slechter.

Het is niet hoorbaar ofzo, aangezien een cd-speler die fouten wel kan verdoezelen met een CRC-checksum, maar, sommige delen van een cd kunnen misschien slechter te lezen zijn of na verloop van tijd het niet meer doen...

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:26
als je cd's hebt die geschikt zijn voor 4 en sneller dan mag je eigenlijk niet op 2x branden.

dan blijft de laser te lang hangen op punt en dus niet goed een putje smelten.

of er kwaliteitsverschil is??? de 1 zegt van wel, de ander van niet. Tis digitaal, fouten worden toch wel gemaakt tijden s het branden, cd spelers 'verbergen' dit door het weg te laten, data cd's hebben een check waarmee eventueel de data weer mee restored kan worden.

Verwijderd

mja over dit onderwerp wordt veel gezegd.... ik hoorde ooit eens dat je het beste je MP3cds voor in de dvd/mp3-speler op 2 speed kunt branden omdat hij dan sneller zoekt... ik merk er totaal niets van maar bij een vriend van mij die een goedkope :r dvdspeler heeft merkt hij het wel, als hij op 8 speed mp3cds brand is dat ding uren aan het zoeken naar het nummer.... op 2 speed niet... maar het hangt van veel dingen af inderdaad:
- kwaliteit cdspeler
- kwaliteit brander
- snelheid (?)
- kwaliteit cdtje

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik kan me eentest onthouden in een of ander blad. Daar hadden ze verschillenden branders op verschillende speeds laten branden. Daaruit bleek dat ze meestal gewoon op de hoogste snelheid moesten branden voor de hoogste kwaliteit. Vooral bij het branden van audio cds bleek het veel uit te maken.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:45
16X is de ideale fiksnelheid puur vanwege het feit dat branders hoger halen met het Z-CLV principe: eerst een stukkie 16X fikken, dan STOPPEN, dan een stukje overslaan en verder fikken op 20X, dan weer STOPPEN, dan een stukje overslaan en verder fikken op 24X. Met 32, 40 en 48X net zo, maar dan met andere snelheden en meestal meer zones (wel beginnend op 16X).

Wat je dan krijgt: mooi stukje data, minuscuul gaatje, mooi stukje data, minuscuul gaatje, mooi stukje data, etc.
Die minuscule gaatjes waar we het over hebben, worden wel gecorrigeerd door een CD-speler, maar als je een brakke CD-speler hebt uit de jaren 80/begin 90, zal zo'n ding meestal gaan stuiteren op zulke stukken.

Wat ook vaak aangevoerd wordt: op 8X schrijven is beter dan op 16X, anders wordt burnproof te vaak aangeroepen, wat hetzelfde effect heeft als bovenstaande. Tja, je hebt CD-ROMspelers die de 16X niet trekken en je hebt Plexxen :)
Pagina: 1