SB128 hapert ineens in bepaald programma

Pagina: 1
Acties:

• PNutButtaBoy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05-2023

PNutButtaBoy

.: Is er nog vla? :.

Topicstarter
ik heb een 900 mhz AMD Duron met 256 MB RAM en een AOpen moederbord en een SB128.

nou heb ik gisteren mijn C Schijf opgeschoont door enkele grote bestanden naar een andere partitie te verplaatsen. Nadat ik dit gedaan heb start ik het programma Vegas Audio (bijna hetzelfde als Acid Pro) op, en als ik wat af wil spelen hapert het geluid ineens!!
Toen m;n C schijf nogmaar 97 mb over had was dit nog niet! Ik snap er helemaal niks van. Hij komt geen RAM of CPU te kort, heeft genoeg schijf ruimte.

ik heb al me C partitie geformateert en alles opnew geinstalleerd. ik heb al me partities met norton gedefragmenteert. ik heb m;n SB128 in een ander PCI slot gedaan. Maar niks wil helpen.

Ik heb dus al alles gedaan wat ik hier erover kon vinden!

heeft iemand nog andere suggesties?? Kan het zijn dat ik het niet meer heb als ik een SB Live koop??

BvD

Verwijderd

Heb je een via chipset op je mobo? Zo ja, installeer even de nieuwe 4in1 VIA drivers voor je mobo, te vinden op http://www.via.com.tw om je IDE BUS drivers te updaten. Als je een VIA chipset heeft is het niet aanbevolen om een SB Live te komen gezien iedereen er gelazer mee heeft. Je kunt dan beter voor de Philips Seismic Edge gaan.

• PNutButtaBoy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05-2023

PNutButtaBoy

.: Is er nog vla? :.

Topicstarter
thnx ik heb het geprobeert maar het heeft niet geholpen. ik heb ook de newste versie van het programma geprobeert maar nog steeds hetzelfde.

ik snap niet dat het ineens is nadat ik ruimte op de c heb vrijgemaakt. Daarvoor had ik nergens last van en kon ik gewoon 10 sporen tegelijk afspelen. nu doet ie al moeilijk bij 3 :'(

iemand nog suggesties?

Verwijderd

Ik werk zelf met Magix software en heb in het verleden ook wat problemen gehad met de SB128, alleen heb ik toen inderdaad de VIA 4in1 geinstalleerd en ook de officiele SB drivers geinstalleerd van de Creative CD ipv de Windows SB drivers. Momenteel gebruik ik zelf de Hercules Fortissimo kaart om te mixen met Magix. Maar waarschijnlijk dat je dit ook geprobeerd hebt. Succes verder!

Verwijderd

ik had ook een SB128 ik vind het echt een klote kaart echt brak geluid nu gebruik ik sound onboard dat klink een stuk beter die SB128 gaat lekker kennis maken met de vuilesbak :+
>:)