Kan floppy niet lezen

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bagger!! Ik ben me pc aan het formatteren. Maar nu kan'ie ineens geen floppies meer herkennen.
- Verifying DMI Pool data
- Boot: I/O Error reading disk
- Please insert another disk
dat laatste slaat nergens op want hij hangt dus gewoon

en als ik hem dan reset, gebeurt er nix, blijft het beeldscherm in standby (rood ledje) en blijft het hdd ledje aan en blijft aan, mer er gebeurt verder nix
dus moet ik hem met de hoofdschakelaar omzetten, ff wachten waarna ik het nog een keer moet proberen.

Ik draai Win2K, ik heb al tig keer opnieuw opstartfloppies gemaakt, ik heb al drie verschillende floppiekabels geprobeerd, al twee verschillende FDDs, ik wordt er helemaal ziek van.

Nog een probleem is dat ik de BIOS niet zover krijg om van de CD van win2k te booten (de volgorde in de bios van bootsequence is goed)Daarom loop ik dus te kutten met die floppies

En nou komt het raarste: als ik hem gewoon laat booten en windows laat opstarten, is er in windows helemaal niets aan de hand, ik kan gewoon gebruik maken van de fdd.

Ik krijg zo onderhand neigingen om het hele zaakje uit het raam te kieperen.

Please help!!:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand???

ik snap er echt niks van en zeker die shit dat'ie het WEL doet in windows is heel weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:13

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Het kan zo zijn dat de drivers die je laad niet werken voor de FDD, terwijl de drivers die Windows laad, blijkbaar wel werken.

Of het ligt misschien aan de diskettes die je erin doet. Als eentje beschadigd is kan ie em dus niet lezen.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zondag 23 juni 2002 21:47 schreef AxzZzel het volgende:
Het kan zo zijn dat de drivers die je laad niet werken voor de FDD, terwijl de drivers die Windows laad, blijkbaar wel werken.

Of het ligt misschien aan de diskettes die je erin doet. Als eentje beschadigd is kan ie em dus niet lezen.
Lezen? Nadenken? Ooit een BIOS met floppydrivers gezien?

Hopelijk antwoord op de vraag: Kijk eens in je BIOS of je diskdrive wel als 1.44MB staat ingesteld, op mn 486 kon ik ook geen 1.44MB floppen meer lezen omdat ie toen na een CMOS reset op 1.2MB stond |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

* Controleer de datakabel eens
* Probeer de diskette eens in een andere PC. Misschien is de diskette beschadigd.
* Mocht de diskdrive vuil zijn: blaas hem eens schoon

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 23 juni 2002 22:16 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Lezen? Nadenken? Ooit een BIOS met floppydrivers gezien?

Hopelijk antwoord op de vraag: Kijk eens in je BIOS of je diskdrive wel als 1.44MB staat ingesteld, op mn 486 kon ik ook geen 1.44MB floppen meer lezen omdat ie toen na een CMOS reset op 1.2MB stond |:(
Nee dit stond gewoon nog goed in mn BIOS, en ik heb mn BIOS wel gereset, maar dat was dus al omdat'ie het niet deed

En al die dingen als schoon maken en op andere computers testen: Alles combinaties werkten wel op andere pcs's maar niet op het probleemding, schoongemaakt of niet

rarara
Pagina: 1