[ps] gebogen tekst hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-08 16:21
Voor een collega moet ik een logo opschonen zodat het op een t-shirt (dartvereniging)kan maar in dit logo zit ook tekst wat (volgens een bapaalde lijn)gebogen moet lopen
Ik heb het al geprobeerd met de ingebouwde functie in photoshop (om tekst gebogen te maken)maar helaas lukt het daar niet mee

Is er nog een andere manier om dit in photoshop te doen?

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Verwijderd

Letter voor letter neer zetten is een oplossing, maar als je een beetje rond kijkt in W&G zul je gauw ergens tegen komen dat je dat niet met Photoshop maar met Illustrator moet doen. En een duidelijk voorbeeld van de 'bepaalde' lijn laten zien, is ook wel essentieel.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

In PSP kan je een gebogen vectorlijn tekenen en de tekst vervolgens op die lijn zetten.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.drunk.nl/tweakers/example/klein.jpg

Klik op het plaatje voor een grotere versie :)

Verwijderd

Je kan ook Illustrator als hulp gebruiken. Daar kun je tekst op een path tekenen.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Of gewoon wordart in word ;)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Shadows oplossing is toch wel het beste mensen, zit er al in sinds PS 6.0 .. wow :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Teken een logo, zeker met tekst, bij voorkeur in een programma als CorelDRAW, Freehand, Illustrator e.d. Daarmee zijn dit soort dingen geen probleem en zo is je logo ook een vectorbestand. Dit maakt het op iedere grootte bruikbaar en voor de t-shirtboer misschien ook makkelijker - weet je zeker dat het shirt er goed uit komt te zien.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Dit is basic, vroeger had je er idd een plugin voor nodig (of veel handwerk - phototools dacht ik dat de plugin heette). Veel succes met buigen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.