Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.
Verwijderd
Harry potter? heb je teminste wat amusants te lezen tijdens het compilerenOp zondag 23 juni 2002 19:54 schreef comvidnet het volgende:
En welke boek raden jullie me aan?
Misschien is Turbo Pascal wat? Of in het uiterste geval QBasic
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
QBASIC, ken ik al van voor naar achter van onder naar bovenOp zondag 23 juni 2002 19:56 schreef Gerco het volgende:
c(++) wel, java zou ik niet proberen
Misschien is Turbo Pascal wat? Of in het uiterste geval QBasic
Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.
Verwijderd
nee, serieus, ik zou c++ doen..... maarre op vakantie zijn er ook andere dingen te doen hoor..........:P
ik wens je veel succes
Php vind ik nog niet eens zo'n slechte optie...
Ik neem inderdaad ook een stapeltje andere boeken meeOp zondag 23 juni 2002 19:55 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Harry potter? heb je teminste wat amusants te lezen tijdens het compileren
Verwijderd
Op zo'n saaie camping in de bergen met me ouders???Op zondag 23 juni 2002 19:59 schreef brammetje het volgende:
Ja, ga gewoon vakantie vieren man
4 weken lang ???
maare ik bedoel je bent toch op vakantie om een beetje te feesten enzo
Verwijderd
Je moet gewoon veel van die console applicaties schrijven waarbij je bijvoorbeeld een Binary Tree leert gebruiken. Andere dingen die je kan leren zijn de Linked List en je kan bijvoorbeeld ook een codeer / decodeer programmaatje schrijven mbv queue, dequeue en stacks.
Weet je daar een goed boek voor, waar dat in uitgelegt word?Op zondag 23 juni 2002 20:02 schreef BaseLine het volgende:
Ik zou ook gaan voor C++. Het zal wel goed draaien op een 386 mits je geen superdeluxe IDE (zoals Borland C++ Builder) gebruikt, maar aangezien Windows 95 niet eens wil draaien op een 386 zit dat wel goed.
Je moet gewoon veel van die console applicaties schrijven waarbij je bijvoorbeeld een Binary Tree leert gebruiken. Andere dingen die je kan leren zijn de Linked List en je kan bijvoorbeeld ook een codeer / decodeer programmaatje schrijven mbv queue, dequeue en stacks.
Ik heb er trouwns wel eens win95 op gekregen
Verwijderd
"Data Structures and other Objects Using C++" - Michael Main & Walter Savitch ISBN 0201702975
Een goed (nederlands) boek:
"Aan de slag met C++" - Gertjan Laan - ISBN 9039510849
Of een duidelijk (engels) boek voor de beginner:
"Practical C++ Programming" - Steve Oualline - ISBN 1565921399
Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment
Plus is het zo dat als je één programmeertaal beheerst, dan heb je al een basis voor een andere taal. Want de principes blijven hetzelfde.
Dus ik zeg neem Turbo Pascal
Verwijderd
D'r zullen heus nog wel andere jongeren zijn hoor. Maarjah als je nerd wil zijn moet je het zelf weten.Op zondag 23 juni 2002 20:01 schreef comvidnet het volgende:
[..]
Op zo'n saaie camping in de bergen met me ouders???
4 weken lang ???
Grapjas, Win95 draait prima op een 386. Wel minimum 8 MB ram anders is ie niet vooruit te branden. Programmeren op 386 met win95 is wel af te raden. Tenzij je goed veel geheugen hebt derin zitten en heeeel veel geduld (compileren)Ik zou ook gaan voor C++. Het zal wel goed draaien op een 386 mits je geen superdeluxe IDE (zoals Borland C++ Builder) gebruikt, maar aangezien Windows 95 niet eens wil draaien op een 386 zit dat wel goed .
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Welke?Op zondag 23 juni 2002 21:57 schreef Molshoop het volgende:
euhm,
zet een oude versie van Linux of Unix op je laptop en leer c++of asm of bash ofzo
Op zondag 23 juni 2002 22:12 schreef Foxboy het volgende:
je kan ook perl leren,
perl draait geloof ik wel op zulke mini-configs
Verwijderd
Op zondag 23 juni 2002 20:12 schreef BaseLine het volgende:
Als je een (engels) boek wilt hebben waar echt alles in staat:
"Data Structures and other Objects Using C++" - Michael Main & Walter Savitch ISBN 0201702975
Een goed (nederlands) boek:
"Aan de slag met C++" - Gertjan Laan - ISBN 9039510849
Of een duidelijk (engels) boek voor de beginner:
"Practical C++ Programming" - Steve Oualline - ISBN 1565921399
Goh, jij studeert vast HI op de HvAJe moet gewoon veel van die console applicaties schrijven waarbij je bijvoorbeeld een Binary Tree leert gebruiken. Andere dingen die je kan leren zijn de Linked List en je kan bijvoorbeeld ook een codeer / decodeer programmaatje schrijven mbv queue, dequeue en stacks.
LOL! mbravenboer is pissed omdat 'ie de kans om Java te promoten niet aan kan grijpen.Op zondag 23 juni 2002 20:22 schreef mbravenboer het volgende:
ff serieus: je gaat je keuze van de programmeertaal die je gaat leren baseren op de hardware die je tot je beschikking hebt (namelijk een zwaar verouderde 386). Vind je dat niet een beetje vreemd? Zouden er niet hele andere factoren een rol moeten spelen bij het maken van zo'n keuze?
En nu wel on-topic: ik zou zeggen, installeer Turbo C++ 3.x d'r op, dat draait prima en werkt goed genoeg voor niet al te ingewikkelde dingen. Wel een beetje jammer van 't ontbreken van een fatsoenlijke STL, maar je hebt iig een relaxte GUI enzo om mee te werken.
Neem echter wel een stapeltje geschikte boeken mee (vraag me niet welke, maar kijk in de plaatselijke boekenwinkel/bibliotheek), dat leert een stuk prettiger.
Als je het OO-ontwerpen en sich onder de knie hebt, is leren programmeren in Java een eitje. Veel van de complexe zaken die in C++ aan de orde komen, komen in Java niet voor. Als je focust op OO-programmeren en als middel daarbij gebruik maakt van C++ (en dus niet gaat focussen op C++ en en passant wat OO-ontwerp meeneemt), zul je de geleerde concepten zonder veel moeite kunnen toepassen in andere OO-talen.
Verwijderd
Idd.. maar, neem dan Perl, dan leer je PHP straks snellerOp zondag 23 juni 2002 21:57 schreef Molshoop het volgende:
euhm,
zet een oude versie van Linux of Unix op je laptop en leer c++of asm of bash ofzo
And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31
Wat? Nog sneller? PHP lijkt me nou niet echt het voorbeeld van een hoogdrempelige programmertaal (of met hoogdravende potentie, wat dat betreft).Op zondag 23 juni 2002 23:35 schreef RedSonja het volgende:
Idd.. maar, neem dan Perl, dan leer je PHP straks sneller
Prutser! Dat werkt natuurlijk voor geen meter. Ten eerste wil je ofwel de output van pub in more pipen, ofwel de inhoud van beer inlezen, maar niet tegelijkertijd (dat heeft geen zin). De kans dat beer zich al in de cwd bevat is sowieso al klein (en als dat zo is, vanwaar dan de locate?). Vervolgens pipe je de uitvoer van more naar grep, waardoor more niet-interactive uitvoer genereert.locate pub|more beer|grep Palm
Ik zou 't dan ook hier op houden:
1
| cd /pub && test -f beer && cat Grolsch beer |
Verwijderd
Dat bewijst maar weer eens dat mensen met verstand (van bier) Grolsch drinken.Op zondag 23 juni 2002 23:44 schreef Soultaker het volgende:
[..]
Ik zou 't dan ook hier op houden:
code:
1 cd /pub && test -f beer && cat Grolsch beer
Verwijderd
nee, effe eens ersntig heh
Het zou leuk zijn als je Borland C++ 4.5 of zo voor dos op de kop kon tikken, kan er net op dan. (s 20 meg of zo dacht ik)
En als boek... "Het C++ Boek voor programmeurs" van J.C. van Winkel en M.J. Hellema. Persoonlijk vind ik het boek een echte aanrader. C++ wordt goed onder de loep genomen, hangbare structuren komen er aan bod en zo. EN!!, het is nog leesbaar en begrijpbaar ook (iets wat weinig andere boeken hebben nagedaan)
Om het helemaal leuk te maken, het boek is in het nederlands geschreven, dus stuk kan het niet meer heh
Goede vakantie nog man...
denk aan borland c++ (GEEN Cbuilder)
die is volgens mij nog gratis ergens te downen ook
Wat voor C++ ken jij dan nog meer? Wat is het voordeel van C++ op 't moment dat je niet OO bezig bent?Op zondag 23 juni 2002 23:57 schreef THIJZEL het volgende:
het hoeft niet per se OO c++ te zijn
c++ vind ik iets makkelijker als gewoon cOp zondag 23 juni 2002 23:58 schreef Soultaker het volgende:
[..]
Wat voor C++ ken jij dan nog meer? Wat is het voordeel van C++ op 't moment dat je niet OO bezig bent?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Zonder OO? Omdat je dan C++ style commentaar mag gebruiken? En je variabelen 'overal' mag definiëren?Op maandag 24 juni 2002 00:00 schreef THIJZEL het volgende:
c++ vind ik iets makkelijker als gewoon c
Nah ja, beetje onzin discussie dit.
en het is al helemaal onzin dat je voor wel OO meer dan een 386 nodig hebtOp zondag 23 juni 2002 23:57 schreef THIJZEL het volgende:
het is ook onzin dat c++ niet op een 386 kan, het hoeft niet per se OO c++ te zijn
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Hoe weet je dat?Op zondag 23 juni 2002 22:53 schreef xerix het volgende:
[..]
[..]
Goh, jij studeert vast HI op de HvA
Templates!Op zondag 23 juni 2002 23:58 schreef Soultaker het volgende:
[..]
Wat voor C++ ken jij dan nog meer? Wat is het voordeel van C++ op 't moment dat je niet OO bezig bent?
Maar tenzij je GCC/Linux draaiend krijgt op zo'n 4Mb bak heb je waarschijnlijk geen compiler die dat trekt.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
have fun
Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| System Requirements Intel 386-based PC or higher PC-DOS (MS-DOS) 4.01 or later, 100%compatible version Microsoft Windows 3.1 or later, 100%compatible version 4Mb extended memory (8Mb highly recommended for improved performance, building OWL applications, or running multiple applications on Windows) 3.5" high-density disk drive or CD-ROM drive Hard Disk Requirements CD-ROM configuration (tools run from CD): 7Mb Minimum installation: 25Mb Full installation: 65Mb |
Verder ga ik binnenkort ff bij de bieb langs, maar ik vind dat e-book, Sams-TeachYourselfC__In21Days.zip, er ook wel goed uit zien. Maar dat is weer C en geen C++
is niet eens zo'n slecht idee je kunt natuurlijk ook eerst beginnen met C inplaats van C++Op zondag 23 juni 2002 21:57 schreef Molshoop het volgende:
euhm,
Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...
Verwijderd
De boeken en opdrachten komen me erg bekend voorOp maandag 24 juni 2002 09:59 schreef BaseLine het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Waarom zou je dat willen doen? Die discussie is hier wel al een paar keer voorgekomen, dus zoek eens naar zo'n topicsOp maandag 24 juni 2002 11:33 schreef Alnitak het volgende:
is niet eens zo'n slecht idee je kunt natuurlijk ook eerst beginnen met C inplaats van C++
Voor boekentips kan je misschien dit topic even doornemen:Op maandag 24 juni 2002 11:08 schreef comvidnet het volgende:
Verder ga ik binnenkort ff bij de bieb langs, maar ik vind dat e-book, Sams-TeachYourselfC__In21Days.zip, er ook wel goed uit zien. Maar dat is weer C en geen C++
[topic=374529/1/25]
Ik heb een goed C++ boek liggen:
van Robert Lafore, ISBN weet ik niet van buiten, ik denk dat het van de Waite Press Group (uitgever) ofzo is.Object Oriented Programming in C++
https://fgheysels.github.io/
DJGPP, zoals al eerder is gezegd in deze topicOp maandag 24 juni 2002 10:03 schreef MSalters het volgende:
[..]
Templates!
Maar tenzij je GCC/Linux draaiend krijgt op zo'n 4Mb bak heb je waarschijnlijk geen compiler die dat trekt.
die maakt ook gebruik van de gcc compiler, en werkt onder DOS met een p-mode extender
(naar mijn idee echt de keuze voor een 386 met 4 mb ram als je wat met C++ wilt doen)
www.delorie.com/djgpp/
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
HahahaOp maandag 24 juni 2002 12:22 schreef xtentic het volgende:
heb je vakantie ga je nog computeren
Ik dacht dat vakantie gerespecteerd werd not
Laat die laptop en dat boek gewoon lekker thuis
Verwijderd
Met vakantie ram ik meestal me laptop VOL met mp3's en neem wat grotere speakertjes mee, lekker relaxen met een pilske en goeie muziekOp maandag 24 juni 2002 13:54 schreef Zoijar het volgende:
[..]
HahahaInderdaad ja. Vakantie is voor mij niet eens email checken, anders zit ik straks nog de hele dag in een internet cafe aan de andere kant van de wereld
Laat die laptop en dat boek gewoon lekker thuis
Verwijderd
Hier is "Hello World" in BrainF*ck:
1
2
3
| >+++++++++[<++++++++>-]<.>+++++++[<++++>-]<+.+++++++..+++.[-]>++++++++[<++++>-] <.#>+++++++++++[<+++++>-]<.>++++++++[<+++>-]<.+++.------.--------.[-]>++++++++[ <++++>-]<+.[-]++++++++++. |
Als dit te makkelijk is, kijk dan eens naar Java2k, Unlambda (voor de FP-freaks), de klassieker Intercal of Malbolge als je echt dood wilt.
Die is voor C++, dan kan je er allerlei poespas Windows programma's bijnemen, zodat je maar op een knop hoeft te drukken zodat hij hem automatisch compileert en draait, maar het kan ook op de command line in bijvoorbeeld DOS!
Is alleen wat meer typewerk, installeer doskey en je bent ook daar vanaf
C++ is een leuke en niet te moeilijk taal waar je nog wat aan hebt ook. Turbo Pascal & (Q)Basic draaien ook wel, maar of je daar 'later' wat aan hebt, is de vraag
Ja, daar zijn al duizenden discussies over geweest. Het belangrijkste is, dat je leert programmeren. No matter welke taal je daarvoor gebruikt.Op maandag 24 juni 2002 14:23 schreef PromWarMachine het volgende:
C++ is een leuke en niet te moeilijk taal waar je nog wat aan hebt ook. Turbo Pascal & (Q)Basic draaien ook wel, maar of je daar 'later' wat aan hebt, is de vraag
Aangezien Delphi toch wel een belangrijke dev-tool is voor in een Windows omgeving en gebruik maakt van Object Pascal, is Pascal dus ook wel geen verloren moeite.
Heb je daar misschien een URL van, want ik kan em niet vinden.Op maandag 24 juni 2002 14:23 schreef PromWarMachine het volgende:
Borland heeft zelfs een command lined gratis compiler!
Steek je neus tussen de boezem van een lekker wijf ipv for loopjes etc.
Je kan beter niet raar doen en ff ontopic blijven, dit slaat werkelijk nergens opOp maandag 24 juni 2002 15:22 schreef Gijsie het volgende:
Wat ben jij een kneus! Je gaat op vakantie, realiseer je je dat wel. Ga achter de wijven aan.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Bedankt voor de nuttige mededelingOp maandag 24 juni 2002 15:22 schreef Gijsie het volgende:
Wat ben jij een kneus! Je gaat op vakantie, realiseer je je dat wel. Ga achter de wijven aan.
(niet dat je echt ongelijk hebt, maar dit soort reacties zijn wel offtopic)
Op maandag 24 juni 2002 15:22 schreef Gijsie het volgende:
Ik heb nu die djgpp gedownload, ff kijken wat die doet.
Heb ik al gedaanOp maandag 24 juni 2002 16:07 schreef zellufs het volgende:
http://www.google.nl/search?q=C%2B%2B+compiler+for+dos&ie=UTF-8&oe=UTF8&hl=nl&lr=
Maar dan kom ik alleen uit op djgpp. Maar geen van borland of zo.
Ik kan alleen de nieuwste versie vinden, maakt die trekt me bakkie nietOp maandag 24 juni 2002 16:39 schreef whoami het volgende:
Hij staat op de site van borland denk ik...
Ik zou op een 386 zelf simpel gaan programmeren. Ik zelf ken alleen maar C++ dus verder kan ik er geen oordeel over geven. Maak het in ieder geval niet te moeilijk voor de laptop
Ik denk zelf dat C++ het slimste is omdat dat een programmeertaal is die nog veel gebruikt wordt en die op linux & dos & windows (ja ook windows
Een simpele C++ compiler moet ie aan kunnen. Anders kijk je ff waar je zo goedkoop mogelijk een paar mb ram bij kan zetten.
Een te nieuwe laptop word gejat, en dat vind ik ook niet zo'n feest. Verder zit er al een geheugen kaart van 2MB bij (was 2MBOp maandag 24 juni 2002 17:22 schreef blackangel het volgende:
Gewoon een nieuwe laptop kopen kan natuurlijk ook
Ik zou op een 386 zelf simpel gaan programmeren. Ik zelf ken alleen maar C++ dus verder kan ik er geen oordeel over geven. Maak het in ieder geval niet te moeilijk voor de laptop
Ik denk zelf dat C++ het slimste is omdat dat een programmeertaal is die nog veel gebruikt wordt en die op linux & dos & windows (ja ook windows) draait. Verder ken ik weinig programmeertalen die ook tegenwoordig gebruikt worden & die op een 386 draait.
Een simpele C++ compiler moet ie aan kunnen. Anders kijk je ff waar je zo goedkoop mogelijk een paar mb ram bij kan zetten.
w00t.Op maandag 24 juni 2002 17:26 schreef comvidnet het volgende:
[..]
Een te nieuwe laptop word gejat, en dat vind ik ook niet zo'n feest. Verder zit er al een geheugen kaart van 2MB bij (was 2MB)
Bij onze ouwe 386 zat maar 1 mb. M'n vader het er later lekker 4 mb (ja 4 hele mb's) bij gezet. Anders kijk hier ff http://listings.ebay.nl/aw/plistings/list/category3667/index.html . Zoek het goede geheugen uit en pleur het erbij. Dat kost toch niet veel. Is het wel waard als je 4 weken op vakantie gaat. Je moet toch iets meenemen
en dan samen met het boek
Thinking in c++ (gratis pdf, http://www.mindview.net/Books/TICPP/ThinkingInCPP2e.html)
en
Teaching c++ in 21 days (gratis)
http://www.geocities.com/xerodivision/download.htm
[Edit: nieuwe Link, vorige werkte niet]