Wat te nemen: Maxtor 80gig of IBM 75gig

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:49
Ik zit nu al heel lang te zoeken naar een goede "grote" harddisk. Nou zit ik te twijfelen tussen de Maxtor 81,9GB (DMax 80, 5400rpm,2MB)en de IBM 75GB (DTLA-307075, 7200rpm, 2MB). Het probleem is dus dat ik niet weet wat ik moet kiezen. De maxtor is groter en maar 899 :) en die IBM kleiner en wel 1350 :( kost. Maar de IBM is wel sneller qua rpm.

Aan jullie dus de vraag wat ik het best kan nemen. Ik heb kabel dus download veel mp3 en zooi, maar ik doe ook veel games.
Welke harddisk is voor mij dan het best want als ik ga rekenen kan ik voor 1350 ook 100gig van maxtor hebben voor de prijs van die IBM.

Alvast bedankt

Jeroen

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 09:37
Wil je snelheid, performance, betrouwbaarheid en stilte??
Neem de IBM.
Wil je budget-opslag??
Neem de Maxtor.

Zelf heb ik een RAID-0 4x30 GB IBM DTLA op een Promise Fasttrak 100.
120 GB met een transfer van >80 MB/sec :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

als je de speed nodig hebt of vindt: neem dan de IBM! ik heb nu een maxtor 5400 RPM en dat vind ik een baggertraag kloteding!!

Mijn iRacing profiel

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Hangt er helemaal van af wat je er mee wil doen, als je er mp3's en games op gaat zetten dan kun je beter die maxtor kopen, maar dan moet je er wel een snelle schijf naast hebben voor je systeem, je wil niet swappen op een 5400 RPM schijf. Dus als je nu ak een snele schijf hebt, koop de maxtor, en anders zou ik een kleine snelle HD kopen voor je systeem (SCSI ??) en een grote logge IDE HD voor je storage.
Succes met je keuze.

Verwijderd

Ik zou voor Maxtor gaan maar wachten tot de 7200rpm versie uitkomt, anders gewoon 2 van 40gb kopen en in een stripe zetten (snelheidswinst)...
Djeedub.

Verwijderd

De testen (jawel er is nog iemand die ze leest) dat de IBM vele malen meer plezier levert dan de Maxtor, die wel op vele fronten even goeie prestaties levert, maar toch zijn meerdere moet zien in de IBMmen.

wel is het zo dat de 30 en 60 GB versie sneller zijn dan de gebroeders 15, 45 en 75 GB-ers. Draai zelf met een 30GBer en is fluister stil, snel en spreekt niet tegen.

De IBMmers zijn ook al weer een aantal jaar rockhard in betrouwbaarheid. en worden alleen maar beter.

De selheids winst zit hem hofdzakelijk in het feit van die 15 gb per platter tov de 20 gb op de maxtorsplatters, hierdoor verhogen zij de toegangssnelheid ed aanzienlijk, in hun nadeel dus.

Ga maar voor de IBM, ondanks de kosten

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wat een gelul van de geweldige betrouwbaarheid van ibm schijven ik vind dat zwaar meevallen. koop gewoon die maxtor 80 gig en daarbij nog een andere schijf die wel snel is. voor die 450 gulden verschil heb je een prachtige maxtor diamondmax 40 plus 7200 toeren schijf. je hebt dan voor het zelfde geld 25 gigabyte meer en nog betrouwbaarder ook dan op zo'n brakke ibm flop.

• Jeromes
Ik heb er nu ook een maxtor inzitten. Een 15,3gig 7200 rpm. Dus als ik het goed begrijp is dat dus snel genoeg. Is het trouwens waar dat je conflicten kunt krijgen als je 2 verschillende merken heb, volgens mij is dit gelul maar je weet nooit.

Weten jullie ook misschien hoe lang het nog duurt voordat die 7200rpm versie uitkomt?

Alvast bedankt

Jeroen

Verwijderd

stond in de vorige CT nog een test van 331 HD's...IBM kwam er wel als een van de beste uit...heb zelf een 20gig 5400rpm 15gig 7200rpm en 30gig rpm van IBM....razendstil..betrouwbaar...tja heb ze al een tijd..en klein..en die 30gig 7200rpm was goedkoper als een Maxtor

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
ga voor IBM:
-sneller
-stabieler
-wordt minder warm

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Verwijderd

ga voor de Maxtor drive en neem daarnaast nog een IBM DTLA 15GB 75GXP erbij. Gebruik die als bootdrive en dan de 81.9GB drive als opslag drive. dan heb je dus 97GB storage voor 1215 piek meer dan 100 piek minder dan de IBM en bijna 25Gb meer.

• smvs
  • Niet online
zoiets zei ik ook al een paar posts naar boven thavinny

• Jeromes
Ok, dus het is goedkoper om in mij geval die maxtor te kopen omdat ik al een 7200rpm disk heb. Ik wil dus van die maxtor ook spellen gaan spelen. Klopt het dat je spelen langzamer worden met laden en spelen zelf als je hem van een 7200 of 5400 afspeelt. Ik heb een Athlon 550@700 256mb. Lijkt mij dat je daar in praktijk niks van merk, toch? Is het ook waar dat de kwaliteit beter is van IBM omdat ik iemand ken die dat beweert, maar ik gebruik nu al een jaar een maxtor maar nooit problemen gehad, maar om nou 450 piek meer te betalen voor kwaliteit die bijna niks scheelt.......

Alvast bedankt

Jeroen

• harryslinger
  • Laatst online: 10-06 20:00
ga voor de ibm
-beter
-stiller
-sneller
maxtors zijn slecht

• smvs
  • Niet online
laten ze die zogenaamde kwaliteit van die ibm schijven maar eens onderbouwen.
ik ben al jaren maxtor gebruiker en ik heb er nog nooit 1 kapot zien gaan. ik werk in een pc zaak en daar hebben we heel wat maxtor schijven verkocht en er is er ook nog nooit 1 kapot gegaan.
Pagina: 1