Toon posts:

processor problemen PIII 667 133mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb ee 2e hands processor gekocht, nu kreeg ik die in van dat bubbeltjesplastic. Vraag: Kan dat kwaad??

Als ik mijn processor erin doe (socket370) en ik start op, dan krijg ik geen beeld!!! verder doet alles het wel, Hd's, cdroms, je ziet alles aan gaan, maar geen beeld. Doe ik mijn oude celeron erin, alles goed!! Ik heb een Gigabyte BX2000 mobo, (officieel tot 100mhz fsb) maar ik heb voor deze 133mhz fsb proc die jumpers zo gezet dat de bussnelheid op 133 staat, en de multiplier op 5. dan kom je toch op 667?!

echter, hij doet niets!!! Kan de oorzaak zijn dat mn AGP slot nu ook 33% sneller gaat, en dat daarom die videokaart niet doet?!!!

kortom: ik heb het vermoeden dat die proc niet meer goed is, maar zeker weten doe ik het niet! Wat nu??

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik denk dat je nou aan het overklokken bent ...
Probeer het eens gewoon op 100 hem erin te doen ...

Verwijderd

hiernaast hebbik een 677Mhz staan met GF 1 op 133 Mhz en werkt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok, maar het gaat erom dat mijn plank in principe 100mhz ondersteund..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 23 juni 2002 20:11 schreef locutus-at-wolf359 het volgende:
ja ok, maar het gaat erom dat mijn plank in principe 100mhz ondersteund..
W8 ff- de BX2000 was toch Slot1- dat betekent dat je een convertor gebruikt. Als die erg oud is kan het zijn dat het geen FC-PGA maar alleen PPGA ondersteunt. Dat zou eea kunnen verklaren. Ofwel een soldeerbout pakken en naar FC-PGA modden, danwel een nieuwe die wel FC-PGA trekt kopen.

Ligt het daar niet aan (oftewel als je zeker bent dat het wel FC-PGA trekt), zet hem eens om te beginnnen in-spec op 5x100. Als dat werkt is de CPU waarschijnlijk OK. Zo niet reclame halen indien mogelijk.

Zo ja lag het dus aan de hogere FSB. De BX2000 heeft 1/4 PCI divider, dus dat zit goed. De twee dingen waar het dan aan zou kunnen liggen zijn de AGP en RAM. Sommige AGP kaarten trekken 88MHz, anderen niet. Bovendien zou je RAM wel eens PC100 kunnen zijn, wat meestal niet boven de 124MHz trekt.

Oslik blyat! Oslik!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zondag 23 juni 2002 19:54 schreef TaZkraTiZ het volgende:
hiernaast hebbik een 677Mhz staan met GF 1 op 133 Mhz en werkt perfect.
Nee daar heeft de topicstarter wat aan |:(

Probeer eens om de CPU op een fsb van 100mhz te laten lopen.
En wat voor celeron heb je er nu inzitten? En wat voor moederbord (ik moet lezen Gigabyte BX2000 )heb je en ondersteund die wel FCPGA? Want het kan zijn dat je een PGA moederbrd hebt en een PGA celeron wat gewoon werkt, maar als je er een FCGPA CPU insteekt doet hij het niet.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, ik gebruik een converter, en op die converter staat duidelijk FCPGA

ehmm als mn proc 133FSB is, kan ik die dan op 100MHZ laten draaien?? Ja ik heb ook nog 100mhz geheugen erin, maar dat heb ik eruit gehaald voordat ik het ging proberen!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
zit er dan nu pc133 geheugen in, of helemaal geen geheugen :?

Want je geheugen moet er wel in zitten met opstarten, en dit geval dus wel pc133 geheugen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 23 juni 2002 21:10 schreef locutus-at-wolf359 het volgende:
klopt, ik gebruik een converter, en op die converter staat duidelijk FCPGA

ehmm als mn proc 133FSB is, kan ik die dan op 100MHZ laten draaien?? Ja ik heb ook nog 100mhz geheugen erin, maar dat heb ik eruit gehaald voordat ik het ging proberen!
Langzamer FSB kan altijd. Je kunt'm zelfs op 66 draaien, maar of je op 333MHz zit te wachten betwijfel ik :z

Let trouwens op eventuele jumpers op de convertor, die zouden wel eens op de verkeerde stand kunnen staan. Meestal is er bij FC-PGA convertors eentje om tussen FC-PGA en PPGA modus te kiezen. Die is hier vrij relevant.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1