Toon posts:

[CM]rc wagen radio

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi ho, ik heb naar aanleiding van een vorige post een vraag. De vorige post ging over een radio grafisch bedienbare aan-uit bediening van de pc. Nu zei een van de tweakers dat het met een ontvanger van een oude rc wagen goed mogelijk zou zijn.
-Is dit waar?
-Hoe realiseer ik dit?

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
het motertje gebruiken om de knop in te duwen ???
nee,misschien kan je i.p.v. het motertje een relais steken.

Verwijderd

dit is zeker goed mogenlijk,
hij lijkt mij alleen een beetje onhandig om met een afstandsbediening van een rc auto je pc aan en uit te zetten omdat deze toch meestal een beetje groot zijn..

maar je zal het relay niet aan het motortje kunnen bouwen omdat je dan moet zorgen dat het relay (motortje) constand draait en dit gaat een beetje veel stroom kosten voor de zender.

is het niet makkenlijker om het via een IR systeempje te maken?

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 19:06
of een nog leuker probleem..

Het buurjongetje met zijn rc-auto...
Die goedkope dingen werken ALLEMAAL op 27Mhz

Zit jij te gamen gaat je pc uit...

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

Op zondag 23 juni 2002 19:14 schreef waxem het volgende:
hi ho, ik heb naar aanleiding van een vorige post een vraag. De vorige post ging over een radio grafisch bedienbare aan-uit bediening van de pc. Nu zei een van de tweakers dat het met een ontvanger van een oude rc wagen goed mogelijk zou zijn.
-Is dit waar?
-Hoe realiseer ik dit?
je bedoelt deze tweaker????? Kijk, je hebt helemaal geen continu relais signaal nodig, dat is onzin,het relais hoeft alleen maar even te klikken om een signaal door te geven, daarna heb je geen signaal meer nodig, tenzij je een oude AT-case hebt. Als het relais 1 keer gesloten is (aan signaal dus) dan zorgt het mobo daarna dat de stroom op het systeem blijft staan

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

kunnen we het ff bij één thread houden dan?
[topic=532284/1/100]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.