SCSI HD + Controller, welke?

Pagina: 1
Acties:

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
Hallo daar! ik wil graag een SCSI HD 10.000 toeren ofzo :) met een controllertje.. wat voor merk/type kaart/hd zou je me aanraden? Ik wil een goede prijs/prestatie verhouding en natuurlijk goede driver ondersteuning voor de SCSI kaart. Ik dacht zelf aan een Adaptec 29160 SCSI kaart (OEM) maar wat is nou echt een goede SCSI HD qua prijs/prestatie? Ik dacht zelf aan een Quantum Atlas 10K 9 Gig (meer heb ik niet nodig..) ofzow.. Ik heb me nog nooit in SCSI verdiept.

Waarom SCSI: Ik heb nu een PIII650@866 op een P3V4X met 256 MB ram en een ultrasilent(/slome) maxtor 30GB HD, maar het schiet gvd niet op in dat verrotte windows! Ik wil gewoon meer snelheid met laden etc. dus vandaar dat ik SCSI dacht :)

Graag persoonlijke ervaringen met bepaalde combo's.. tnxs!

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
ik heb ff wat andere topics over SCSI gelezen en bij nader inzien is 7200 RPM wel ok.. en de SCSI controller kan ook een 19160 zijn..

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Je hoeft echt geen 160MB/sec controller te pluggen als je maar een SCSI HD wil gebruiken. Een goeie SCSI HD komt ongeveer op 40MB/sec sustained data transfer, dus een LVD SCSI 68 Pins kaartje is al meer dan voldoende. Je krijgt de bandbreedte van een 26160/16160 pas vol vanaf een disk of 4, dus misschien kan het goedkoper.

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
aha! da's info waar ik wat aan hep :) dus een iets oudere 2940 U2W is ook al meer dan voldoende? en wat voor HD zou je nemen? 7200 toeren of meer (mits het echt een teringkabaal maakt)

Mijn iRacing profiel

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:05

mutsje

Certified Prutser

ik kan je een tekram kaart aanraden. ik zelf heb er ook 1 en alles zit er bij in tegenstelling tot wat je bij adaptec krijgt(wat trouwens ook zeer goede kaarten zijn) ik draai zelf op de 390 UW2 met een atlas iv 9.1 gb schijf en met plextor reader en brander erbij draait als een trein. me zip zit op een ouwe adaptec 2940au alles lekker appart aansturen. (OS winy2k)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
voordat je allemaal nieuwe hardware gaat kopen enzo, check eerst even deze url.
maxtor schijfjes staan normaal in silent mode. met die proggie kun je hem daar uit halen zodat ie meer geluid gaat maken en VEEl sneller wordt.
ben je nog niet tevreden dan voldoet naar mijn idee een 7200 rpm maxtorretje ook.

http://www.maxtor.com/technology/technotes/21007.html

Verwijderd

geld dat toevallig ook voor samsung schijven???

ik hoor mijn 30gb vaak niet eens ;)

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
ik heb die truuk gedaan en nu maakt hij lawaai (joepie!!) en hij is wel iets sneller! misschien toch maar een Geforce II GTS ipv scsi meuk :)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1