to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Oei, da's lastig. Ik weet niet of Linux doorheeft dat die laptop 'docked' is, volgens mij gebruikt dat namelijk een of andere 'proprietary' interface om het door te geven aan Windows, zodat dit ws. niet automatisch werkt.
Het probleem is natuurlijk dat je CRT-scherm totaal andere refresh-rates en settings heeft dan je LCD-scherm. Wat je misschien kunt proberen is er gewoon 2 'screen'-secties op na te houden die je bv. 'CRT' en 'LCD' noemt (in je XF86Config), en dan X op te starten met '-screen CRT' of '-screen LCD'.
Tenzij iemand weet hoe je Linux *wel* laat herkennen dat die laptop 'docked' is....
Het probleem is natuurlijk dat je CRT-scherm totaal andere refresh-rates en settings heeft dan je LCD-scherm. Wat je misschien kunt proberen is er gewoon 2 'screen'-secties op na te houden die je bv. 'CRT' en 'LCD' noemt (in je XF86Config), en dan X op te starten met '-screen CRT' of '-screen LCD'.
Tenzij iemand weet hoe je Linux *wel* laat herkennen dat die laptop 'docked' is....
Veelal zit er in XF86Config een optie waarmee je kunt aangeven dat het op de extern uigang moet werken en niet de interne.
Ik heb zelf eentje met een ati-mobile video chippie en kan het met de volgende regel aangeven dat ie op de extern uitgang moet werken:
option "crt_screen"
In sectie device voor de videokaart.
Ik heb zelf eentje met een ati-mobile video chippie en kan het met de volgende regel aangeven dat ie op de extern uitgang moet werken:
option "crt_screen"
In sectie device voor de videokaart.
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.