Hoelang duurt omruil van Maxtor schijf (garantie)

Pagina: 1
Acties:

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
Ik heb even een vraagje. 2 weken geleden heb ik mijn Maxtor schijfje naar mijn leverancier gebracht voor garantie. Hij gaf namelijk een smart failure, duzz niet hellemaal 100 % meer die schijf. Ze zeiden na een week heb je een andere weer. Mijn leverancier besteld de onderdelen bij Quote in Oldenzaal. Is dit normaal dat dit zolang duurt bij Maxtor????? Ben het wachten nou een beetje zat :r

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:52

job

lijkt me logisch dat je bij het inleveren van je hd, meteen een nieuwe hd van de winkel terug krijgt. als die op zijn wordt het besteld.

als je bij quote besteld duurt dit 1 a 2 dagen.

conclusie: zeg je leverancier dat hij even een nieuwe moet bestellen.

wil hij dit niet, dan zul je toch echt op maxtor moeten wachten. kan wel 4 week duren. maar vraag aan je leverancier het rma nummer, dan zou je ze kunnen mailen en vragen wanneer je hd klaar is.

Verwijderd

je moet eigenlijk meteen een nieuwe proberen te krijgen, zodat het probleem bij de winkel komt te liggen. Maar dat lukt soms niet :/ . Reken erop dat het 2 tot 4 keer zolang duurt als gezegd...

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als het een beetje normale winkel is, en het is geen "verdachte" schijf (dus dat ze denken dat je hem zelf gesloopt hebt), moeten ze die schijf gewoon direct omruilen. Tenzij het type dat je niet hebt ingeleverd niet meer bestaat natuurlijk (als hij 2 jaar oud is bijv). Dan moeten ze hem eerst voor je opsturen naar Maxtor.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09
Je hebt ook van die winkels die een paar maand wachten met opsturen. Kan je wachten tot je een ons weegt, maar de omruiltermijn van Maxtor die binnen 2 weken hoort te zijn haal je dan nooit dus.

Ik heb op dit moment mn Seagate Brakkecuda IV (ja, hijs nu brak) kapot. SMART is nog perfect, SeaTools zeggen van ook, maar het geluid en de lees/schrijffouten laten mij iets anders denken. Van Seagate weet ik dat ik als ik het maandag opstuur, dat ik uiterlijk zaterdag een nieuwe harddisk heb. Heb dat ding destijds bij Norrod gekocht, ga ik morgen ff opbellen: krijg ik voor zaterdag een andere, wat weer een Barracuda IV of een Maxtor D740X mag zijn, dan ga ik naar Norrod, anders gaat ie gewoon zelf met de post.

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
Ze hadden heelaas pindakaas niks op voorraad dus ben met niks naar huis gestuurd, zit nu achter mijn oude brikkie.

De Maxtor schijf van mij is nog geen jaar oud, dus lijkt me sterk dat ze dat type niet meer hebben. (Maxtor 5T060H6) 60 GB

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Cougar
  • Laatst online: 28-03 22:33
Heb zelf laatst een 1700+ terug gekregen (rma) dit heeft bij de quote zo'n 2,5 maand geduurd :r. Zal me niet verbazen dat het bij zou ook zolang gaat duren.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maxtor kan heel lang duren. bij mij duurde het 6 weken ofzo, en die ik er nu heen gestuurd heb is ook al 3 weken weg.

ibm duurde een week of 2. seagate 4 dagen.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-04 16:03

Scighera

swim-bike-run

Vreemd, ik kreeg zonder problemen een nieuwe Maxtor mee bij de winkel, een groter exemplaar notabene (80 ipv 60GB ;) )

Mijn IBM was ik 5 weken kwijt. Als je als consument een HD opstuurd duurt het vaak langer dan ls een winkel het doet.

www.triathlete.nl

Verwijderd

Heeft bij mij 5 weken geduurd :(

En je moet er wel achteraan bellen geloofik. Na 4 weken had ik nog nix gehoord en toen ik ging bellen gingen ze pas lopen had ik het idee.

• kleefding
  • Laatst online: 08-04 12:57
quote is niet met alles snel, heb er zelf ook al en paar keer achteraan moeten bellen voor een klant.

een oud-collega van mij heeft al een paar keer een schijf opgestuurd en kreeg steeds een grotere of snellere terug.
was een ibm geloof ik

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15
Tijdje terug een bijna 3 jaar oude Maxtor 60GB die het ook had begeven terug gebracht naar Comptechworld. Die hadden ook geen vervangend model op voorraad en dus moest de disk naar Maxtor worden opgestuurd. Heeft maar zo'n 2 weken geduurd voordat ik een nieuwe opgestuurd kreeg. En een 7200rpm ipv 5400rpm teruggekregen :)

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 20:30 schreef Roger_Rabbit het volgende:
Ze hadden heelaas pindakaas niks op voorraad dus ben met niks naar huis gestuurd, zit nu achter mijn oude brikkie.

De Maxtor schijf van mij is nog geen jaar oud, dus lijkt me sterk dat ze dat type niet meer hebben. (Maxtor 5T060H6) 60 GB
Dit type wordt niet meer gemaakt, de D740X is de opvolger van deze ATA100 schijven

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:09
Tis ook maar net waar de winkel de zooi heenstuurt. Als ze het naar de importeur sturen, kan het een hele tijd duren, aangezien de importeur het vaak weer doorstuurt naar Maxtor en pas een werkend exemplaar terugstuurt als ze ook een schijf van Maxtor terug hebben.
Als ze het naar Maxtor sturen, zou het binnen 2 weken rond moeten zijn.

Verwijderd

Ow, ik heb vorige keer gewoon m'n kaduke harde schijf (Maxtor 10 GB) opgestuurd naar de reparateur (in Ierland). RMA aangevraagd via de site (was erg simpel), HD in een mooie stevige doos, postzegels erop, en 2 weken later had ik een exact dezelfde werkende HD terug.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 24 juni 2002 10:15 schreef DV het volgende:
Ow, ik heb vorige keer gewoon m'n kaduke harde schijf (Maxtor 10 GB) opgestuurd naar de reparateur (in Ierland). RMA aangevraagd via de site (was erg simpel), HD in een mooie stevige doos, postzegels erop, en 2 weken later had ik een exact dezelfde werkende HD terug.
Dan had ik meer geluk, ook met een 10Gb gedaan, opgestuurt enz enz, kreeg ik toch ffies mooi een 40Gb terug :D
wou eigenlijk eerst vragen of het wel goed was, tog maar niet gedaan
Pagina: 1