Op de een of andere manier start mijn GUI GNOME niet meer en ik denk dat het aan mijn squid ligt dus nu wil ik deze uit het opstart script halen. Hoe zou dit moeten en weet iemand wat er anders fout kan zijn.
Verwijderd
start x zelf wel op? doe eens startx in de console en kijk wat voor foutmeldingen je ziet
beetje weinig informatie. Als je computer start, krijg je dan een grafisch inlogscherm? Of moet je op de console inloggen en dan met startx verder?
Welke distributie gebruik je?
Welke distributie gebruik je?
Ik heb dus startX al geprobeerd, maar dan krijg ik de melding :
bash: StartX: Command not found
Ik gebruik Red Hat 7.3
Verder heb ik DHCPD op mijn interne interfa ce draaien, en op mijn outside interface een firewall. Verder draai ik samba en voordat ik dat draaide was er niks en toen ik squid erbij heb gehAALd deed hij ineens zo raar dus het moet daaraan liggen.
Hoe krijg ik dit dus uit die service dus uit runlevel 5
bash: StartX: Command not found
Ik gebruik Red Hat 7.3
Verder heb ik DHCPD op mijn interne interfa ce draaien, en op mijn outside interface een firewall. Verder draai ik samba en voordat ik dat draaide was er niks en toen ik squid erbij heb gehAALd deed hij ineens zo raar dus het moet daaraan liggen.
Hoe krijg ik dit dus uit die service dus uit runlevel 5
Verwijderd
Je moet er wel rekening mee houden dat Linux case sensitive is
, dus "startx" en niet "StartX"
, dus "startx" en niet "StartX"
Het script heet ook startx en niet startX inderdaad.
Daarnaast: hoe startte het eerst dan, vanzelf bij het booten, of moest je al 'startx' intypen?
Als het aan Squid ligt heb je wel rare dingen met je opstart-scripts gedaan, post eens wat je hebt veranderd/gedaan ofzo...
Daarnaast: hoe startte het eerst dan, vanzelf bij het booten, of moest je al 'startx' intypen?
Als het aan Squid ligt heb je wel rare dingen met je opstart-scripts gedaan, post eens wat je hebt veranderd/gedaan ofzo...
Ehm.. ik had een tijd gehad dat X niet meer opstartte omdat de /-partitie vol zat (alles zat daarin geinstalleerd)
Misschien kan het daar ook aan liggen.
Misschien kan het daar ook aan liggen.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Kijk eens of er geen 'stale' lock file in /tmp zit, zoals /tmp/.X0-lock of zoiets. X wil dan niet starten (waarom niet is dan te lezen in /var/log/XFree86.*.log, pak de nieuwste).
Die blijven soms achter na een plotselinge powerdown of incorrect afsluiten. (Sommige distros wissen /tmp bij booten maar dat is niet zo heel netjes volgens sommigen, want dan gaat eventuele informatie die nog teruggehaald had kunnen worden ook verloren. Ik wis /tmp daarom bij afsluiten (halt) niet bij opstarten:-))
Die blijven soms achter na een plotselinge powerdown of incorrect afsluiten. (Sommige distros wissen /tmp bij booten maar dat is niet zo heel netjes volgens sommigen, want dan gaat eventuele informatie die nog teruggehaald had kunnen worden ook verloren. Ik wis /tmp daarom bij afsluiten (halt) niet bij opstarten:-))
na startx uitgevoerd te hebben, krijg je een foutmelding van Xfree86 af te lezen van ongeveer de laatste 10 regels dacht ik. post die ff
Pagina: 1