Toon posts:

Door middel van Word Dos-prompt toveren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je door middel van word (office97) een dos prompt kan krijgen.
De bedoeling was dat ik command.com kon uitvoeren om zo een dos-prompt te krijgen.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

met word even command.com openen LEP OP!!! NIX WIJZIGEN!

daarna bij documenten in het startmenu command.com kiezen...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
thanx thanx thanx
ga het straks uit proberen

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand nog een andere manier?
want op de computers waar het om gaat is geen documenten menu aanwezig.

Als het goed is moet er een truc zijn om in word command.com uit te voeren.

Wie kan mij helpen??

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Ik deed het door in word openen te kiezen, naar het startmenu browsen en dan van een snelkoppeling die jij ziet in het startmenu, de eigenschappen openen, snelkoppeling veranderen in command.com, en klaar!

geen dank :P

One's never alone with a rubber duck.

• Delhi
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
en anders een hyperlink in word plaatsen en naar de commad prompt op de schijf of op een diskette verwijzen

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Weet niet zeker of dit met Office 97 werkt, maar op school gingen wij gewoon naar 'Bestand' -> 'Openen', daar klik je ergens (niet op een icoon) met de rechtermuisknop, en kies je verkennen. Dan kun je gewoon command.com openen.

Was bij ons op school niet echt super beveiligd, dus misschien dat het bij jou niet werkt

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat wij altijd doen als we de Taakbalk terug willen ==> Word --> openen --> dan op command.com klikken in jouw geval --> op extra --> en dan aan favoz toevoegen.

IE opstarten -->favoz-->command.com

Verwijderd

Topicstarter
thanx all

ik heb net drie computertjes geinfecteerd.
Het zijn er nog niet echt veel, ik ga eerst ff kijken of het zo werkt, zo ja, dan volgen er meer. Er staan zo ongeveer 50 P2 350ers, alleen het is zo lastig om te assimileren in een open ruimte waar steeds mensen achter je langs lopen enz. Ik heb steeds het gevoel dat iemand me betrapt, oei dat zou lullig zijn. De adrenaline komt dan pas echt los :-) LOL. Maar luitjes, allemaal bedankt voor de tips. Ik ga ze de volgende keer uitproberen. Ik heb nu namelijk alleen computertjes gedaan met internet explorer erop en dan is het echt gemakkelijk om aan een dos prompt te komen. Namelijk gewoon door de tijdelijke internet bestanden te bekijken krijg je zo de windows verkenner.

MOEEEEEEHHHHHHHHHHHHHHHH!!!

Verwijderd

wat je ook kan doen is een macro maken met als enige commando (tussen begin en end uiteraard) shell=command.com. Als je de macro runt heb je dosprompt.

Je kan ook een object invoegen en dan browsen naar command.com. In het document kan je dan dubbel klikken op het object, et presto! een dos prompt.

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 12:10
ik ben aan het proberen, maar ik heb geen toegang tot de hd waar het os (NT 4.0) opstaat:( iemand een idee hoe ik wel toegang krijg?

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Waarschijnelijk zijn de schijven verborgen in windows verkenner, maar dan moet je gewoon een snelkoppeling maken op je home directory naar de c schijf

het kan ook zijn dat ze de drive van letter hebben veranderd, dus dat er geen c is maar wel een d

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 12:10
de hd is wel zichtbaar en hij is idd D:\ maar als ik erin wil krijg ik een popup met geen toegang tot D:\ :(
Pagina: 1