Toon posts:

Probleem met stereo geluid, need help PLZ, thx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een probleem met men geluid. Ik heb namelijk een Iwill mobo (xp-333R) met onboard 5.1 sound (is eigelijk nog wel goed, maar back on topic)...
Ik liep gisteren per ongeluk tegen een van men kabels die naar men stereo liep om zo via de stereo men geluid te kunnen spelen, maar ...
nu heb ik geen stereo geluid meer, ik heb al vanalles geprobeert van headphones en zo, maar ik denk dat ik erges iets heb scheefgetrokken in de fiche op het mobo zelf, wat kan ik hieraan doen, PLZ ik wil terug STEREOOOOO.

Sorry voor de lange topic, en in de search vond ik ook al niks, Thx

Verwijderd

waarschijnlijk is je aansluiting naar je mobo stuk/los getrokken. Effe doormeten dus.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, sorry, maar hoe meet je dat ? Ben een echte nOOb Op dat gebied, thx

Ik heb wel mono geluid, maar ik heb ook nog men headphones en daar heb ik wel stereo in nodig, op de hfi is het niet ZO erg...

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 18:25 schreef VanSchoor het volgende:
Euhm, sorry, maar hoe meet je dat ? Ben een echte nOOb Op dat gebied, thx
gewoon effe met multimeter van je mobo tot aansluiting van je uitgang meten

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik had het ook, maar bij mij was het toch echt het kabeltje hoor. Lijkt me dat dit bij jou ook het geval is :? En als je nou bv een cd afspeelt op je stereo is ie wel stereo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vin het wel raar, want als ik er een beetje mee beweeg krijg ik wel stereo, maar dat is millimeter werk.
heb het al proberen vast te plakken op een bepaalde positie met plakband, maar na 1 uur is het weer gedaan met de stereo...

Verwijderd

Topicstarter
zal de kabel eens direct meten, thx
Ik post binnen 5 min wel een update, maar dan zouden beide kabels niet meer werken en dat lijkt me toch wel heel groot toeval ...

Edit: de voltmeter is er momenteel dus niet , hij is uitgeleend, iemand nog tips ofzo.
Want als het ECHT het mobo is wat zou ik dan het beste kunnen doen en hoe krijg ik de contacten weer op de juiste plaats ?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
kabelbreuk :?

Verwijderd

Topicstarter
Echt volgens mij KAN het geen kabel breuk zijn. Want de ene draad naar men stereo is niets mee gebeurt en die geeft ook mono, want als ik in winamp alles op het rechterkanaal zet doet de stereo nix, in het midden en volledig op links werkt het wel.

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand die nog een oplossing heeft ?? bijvoorbeeld ook niet hoe ik in de fiche op men mobo moet gaan keuteren om alles weer goed te krijgen ?

PLLLLLLLLLLLLLLLZ

Verwijderd

heb je nog garantie dan zeg je dat hij alrijd maar mono heeft gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb nog garantie, maar ik woon in belgie en ben speciaal voor men mobo naar nederland gereden omdat ze het niet hadden (hebben) in belgie

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Het moet toch gewoon aan de kabels liggen als ie het soms wel doet. Ik kan me ook niet voorstellen dat het aan je mobo ligt. Ik heb nl ook een prob. dat er op lijkt. Af en toe een 50Hz brom :( Als ik dan aan de kabel trek enz. kan het zijn dat het ineens over is :?

En je kunt maar beter niet zoveel kicken want * kutkip heeft er een OW voor gekregen :Y)
Pagina: 1