Wat voor soort PA SUB voor ElectroVoice Sx100+

Pagina: 1
Acties:

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44
Wat voor soort SUB kan ik het beste gebruiken ter ondersteuning van mijn 2 ElectroVoice Sx100+ ?

Het gaa hier om proffesionel luidsprekers dus het moet geen huis tuin en keuken sub zijn.

Iemand een idee

Het mag een passive of active sub zijn

Verwijderd

Waaom niet de subs van EV van dezelfde serie? Deze zijn op elkaar berekend en ook passen ze gewoon goed bij elkaar.

Dat zijn dan de SB 180 of 121.

Maar het ligt ook aan je toepassing. Je kan beter naar een winkel gaan die dat soort dingen verkoopt, die hebben veel meer ervaring in dat soort dingen niet?

Verwijderd

ik zou voor de actieve gaan heb je veel minder geluidverlies! Als jij een lange kabel hebt heb je veel verlies dus een actieve is echt niet overbodig!!! zij hadden met de band pasieve en zijn over gegaan op actieve enkel om die reden

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Okee das echt dikke bull-Shit je hebt echt geen extreem groot verlies in de luidspreker kabel.
Sterker nog dat is echt minimaal en waarschijnlijk niet hoorbaar.

Verwijderd

dus wel he bij bijv 10kw door ee nluidsprekerkaben denk ik wel dat je dat hoort! ik werk in e enband en om die reden hebben wij andere speakers aangeschaft |:(

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

mja of jullie hadden gewoon hele dikke luidsprekerkabels moeten kopen...

Tis wat beter uitkwam en het goedkoopste was, niet?

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Ja nou Speakerfreak het zal allemaal best maar ik geloof er geen donder van.

Ik werk vrijwel dagelijks met grote en kleine PA installaties en de grotere zijn in alle gevallen met losse versterkers.

En ik kan je vertellen ik werk 100x liever met losse versterkers kan je tenminste zelf bepalen wat voor versterker je achter een PA plaatst en laat je dat niet de fabrikant doen.

Die je dan ook nog eens dik kan betalen voor een klote versterker die je alleen maar voor 1 doeleind kan gebruiken.

Als je nu eens goede kabels gebruikt in plaats van je gehele PA te vervangen was je waarschijnlijker minder bedrogen uitgekomen.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Als ik me (zonder partij te willen kiezen) even in de lange kabel discussie mag mengen. Hoe lang is lang?

Praten we over 10m of 50? Ik heb wel eens begrepen dat gebalanceerde (XLR) aansluitingen ongevoeliger waren voor lange kabels (weet verder ook niet wat dit waard is). Voor een speakerkabel zou ik niet graag verder gaan dan pak m beet 10 meter (voor huis/tuin en keuken doeleinden).

Verder vraag ik me af of de topic starter blij is met deze discussie. Waarvoor wil je de sub eigenlijk gebruiken (gewoon de bass voor een PA? zeg voor 50 - 500 Hz, of echt als sub, zeg voor 20 - 60 Hz)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Movinghead
Maar kom to the point

Welke active sub moet ik nu pakken +- 500 euro

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32

Jag

Je moet helemaal geen actieve subs kopen, dat verhaal over verlies in de kabels is bull, dat zijn slechts enkele procenten, in de verste verten niet waarneembaar qua geluidsniveau. Als je per se voor actief wilt gaan limiteer je de keuze veel te veel, aangezien er maar een paar merken zijn die subs met ingebouwde amps maken (Axys, KS, EAW en volgens mij SA). Veels te dure merken waarschijnlijk voor jou.
Twee subs kopen voor 500 euro is erg lastig, dat lukt 2e hands net waarschijnlijk. En dan moet je er nog een amp en crossover bij hebben. Doorsparen dus :).

• Movinghead
Dat verlies over de kabel klopt wel en het is zelfs zo dat een dat je beter een actieve speaker kan hebben dan een passieve. Want bij een actieve heb je geen verlies op je luidsprekerkabel.

Ik wil ook maar 1 sub en geen 2.
Dit moet een actieve zijn maar de vraag is welk hij mag ongeveer 500 euro kosten.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:32

Jag

Op donderdag 27 juni 2002 13:45 schreef Movinghead het volgende:
Dat verlies over de kabel klopt wel en het is zelfs zo dat een dat je beter een actieve speaker kan hebben dan een passieve. Want bij een actieve heb je geen verlies op je luidsprekerkabel.

Ik wil ook maar 1 sub en geen 2.
Dit moet een actieve zijn maar de vraag is welk hij mag ongeveer 500 euro kosten.
Nou dan koop je toch lekker een actieve sub, als jij daar per se in wilt geloven. Misschien dat je het Ampco, Focus en Stage Pro ook eens kan vertellen, die gebruiken namelijk nog "gewoon" subs zonder versterker erin (actief is helemaal de verkeerde term, dat betekent namelijk dat er geen crossover tussen versterker en driver zit).
En veel succes met je HiFi yammie subje op het podium straks.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Actief PA spul koop je niet voor 500 pleuro. De allerbeste performance ga je gewoon halen door een 2de hands sub kast te scoren met een goede gevoeligheid (gaat over het algemeen wel op voor PA spul) en daar een versterker achter te hangen met een redelijk vermogen. Dan heb je de beste prijs/performance te pakken. Anders kom je voor 500 pleuro toch in de instap hifi-markt terecht, en dat spul is totaal ongeschikt voor PA doeleinden.

M.a.w. luister naar Big-foot en Jag, deze hebben ervaring met PA sets, en weten waar ze het over hebben.

En als je zo bang bent voor verlies, dan moet je al helemaal niet aan dat actieve hifispul beginnen voor dit soort doeleinden. Hoeveel verlies denk je niet dat je krijgt door het goedkope actieve crossover dat erin die actieve subjes zit ? Als je je zo'n zorgen maakt over verlies in een kabel (wat totale onzin is) dan neem je toch gewoon electra kabel (dikke harde koperkern) daar kan met gemak 230v aan 16A overheen. Kan je zo'n 3600 watt per kanaal zonder problemen en verlies overheen jakkeren.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1