PC Voeding in de auto ?

Pagina: 1
Acties:

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 22:29
Mensen ken iemand me even helpen. Ik wil een PC voeding in de auto aansluiten, iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen ?

Een omvormer van 12 naar 230 V of bestaan er misschien omputer voedingen die met 12 V aangestuurd worden of kan ik het besete een schakeling bouwen die de 12V van de auto omzet naar + 12V + 5V - 5V & - 12V.

Ik hoop dat iemand een goeie tip voor me heeft.

Alvast bedankt.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

beetje zonde om van 12 naar 230 te gaan, en dan weer naar beneden... Zijn er geen ITX voedingen die een 12 volt ingang hebben :?

• Phoolie
Dat vroeg ik me dus ook af, vandaar dat ik het hier vraag

Verwijderd

volgens mij is dat vaker voorgekomen..
gebruik de search ff dan vind je denk wel wat..

• Phoolie
Waar moet ik dan op zoeken ? Want ik heb al wel wat geprobeerd, maar krijg zo veel results

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Voedingen met 12V input zijn zeldzaam. Je vindt ze wel in laptops, maar dan zijn ze doorgaans nogal geintegreerd met de computer en moeilijk uit te bouwen. In de praktijk is een omvormer toch de meest praktische manier.

Verwijderd

f fintikken ''pc in auto'' dan heb je er al een paar...

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Heb je geen electroboer ergens bij je in de buurt wonen :? misschien dat die nog wat heeft liggen of ideetjes

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Phoolie
Tja, das inderdaad wel een mogelijkheid. Ik heb trouwens al wel een site gevonden met informatie over 12V AT & ATX voedingen, maar dat is in het duits & je kan er niet bestellen. Ik heb maar een mailtje naar die lui gestuurd of ze toevallig wisten waar ik dat kon kopen & wat dat ongeveer ging kosten.

Verwijderd

Er bestaan apparaten waarmee je een stop contact creeert in je auto, en daar kan je dus een notebook of iets dergelijks op aan sluiten.....

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 09:53 schreef Digital2002 het volgende:
Er bestaan apparaten waarmee je een stop contact creeert in je auto, en daar kan je dus een notebook of iets dergelijks op aan sluiten.....
ja hè hè, dat is een omvormer van 12-220. maar die wilt hij natuurlijk niet. Lees de topic eerst effe

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
waarom naar 230 gaan , pc en monitor werken ook op 110 .....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Op maandag 24 juni 2002 10:10 schreef Petzl het volgende:
waarom naar 230 gaan , pc en monitor werken ook op 110 .....
Da's nog steeds geen 12V :)

Maar als je het makkelijk wilt doen zul je inderdaad of een 12V => 220V omvormer moeten zoeken (zijn wel te vinden).
En ik heb inderdaad ooit gehoord dat er wel ergens een voeding te vinden is die op 12V werkt..

Overigens heb je de -5 en -12V niet echt nodig, maargoed, da's verder niet zo interessant tenzij je zelf iets wilt gaan bouwen..

• Screec
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07-2025
kijk eens op:
http://www.icpamerica.com/ace_865v.php

daar heb je wat je wilt...
nu gewoon ff naar USA vliegen :)
Pagina: 1